Apuja kaivataan!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
Tilanne on tämä; Olen menossa kesällä naimisiin mutta...
Minulla on pienimuotoinen ongelma. En voi tai siis pysty syömään mitään jos paikalla on paljon ihmisiä. Minulle tulee niin kuvottavan paha olo että pelkkä ruoan ajatteleminenkin saa voimaan pahoin. Jo mieheni perheen jouluruokailut tekevät vaikeuksia ja olenkin syönyt sitten vasta kun porukka on lähtenyt pois jolloin oloni helpottaa.

Miten saisin helpotettua "ongelmaani" tulevien häiden kannalta, sinne kun on tulossa about 60 henkeä...

Pitänee kokeilla. Jouluruokailussakin pelkkä heille meno kun tietää että on koko suku paikalla ja ruokaa tarjolla niin saa voimaan jo pahoin. Ikävää tällainen kun toisaalta ei kehtaa suoraankaan sanoa etten valitettavasti nyt pysty mitään syömään kun kukaan ei tunnu ymmärtävän etten minä tällaista tahallani tee. En tiedä mistä tällainen "ongelma" on tullut mutta haluaisin todella saada sen edes hieman laantumaan häitä varten =D

voitisko opetella esim ensin kaverin läsnäollessa, sit lisää tmäärää jne? Jotka tietäisi tuosta eli vaikka vaan siirtelisit niin kukaan ei huomauta siitä, ja jos syöt pari haarukallista niin ei aplodeja tms.

:hug:

Varaa omalle lääkärille aika ja käy keskustelemassa tosta. Tohon auttais Propral, eli noi vie sitä pahinta jännitystä pois ja pystyt olla luontevasti siinä tilanteessa.

Itelläni on keskushermostossa vähän häikkää, mikä aiheuttaa jatkuvaa käsien vapinaa ja syön tota Propralia ja jännittävät tilanteet pahentaa mulla tota vapinaa entisestään, sit alkaa jo kiusallinen niskan nykiminen. Mutta tolla lääkkeellä oon pärjänny ja kukaan ei tiä mitään että mulla etes on häikkää keskushermostossa =) . Nyt raskauden aikana en oo käyttäny tota, mutta eipä oo juurika oireet vaivannu, tiä sitten mitä käy kun lapsukainen on syntyny.

Alkuperäinen kirjoittaja Joxu:
Varaa omalle lääkärille aika ja käy keskustelemassa tosta. Tohon auttais Propral, eli noi vie sitä pahinta jännitystä pois ja pystyt olla luontevasti siinä tilanteessa.

Itelläni on keskushermostossa vähän häikkää, mikä aiheuttaa jatkuvaa käsien vapinaa ja syön tota Propralia ja jännittävät tilanteet pahentaa mulla tota vapinaa entisestään, sit alkaa jo kiusallinen niskan nykiminen. Mutta tolla lääkkeellä oon pärjänny ja kukaan ei tiä mitään että mulla etes on häikkää keskushermostossa =) . Nyt raskauden aikana en oo käyttäny tota, mutta eipä oo juurika oireet vaivannu, tiä sitten mitä käy kun lapsukainen on syntyny.

tuo kuulostaa hyvältä mutta toisaalta en nyt ihan tätä niin pahaksi koe. kavereiden kesken kyllä pystyn syömään ihan normaalisti jne mutta jos on paikalla hiemankin sellaisia ihmisiä joita en kunnolla tunne tms niin johan alkaa paha olo. Esim ravintolaan en oikein pysty kunnolla menemään jos siellä on paikalla enemmänkin porukkaa. Mahtaako olla tämä alkanut raskausaikana kun silloinen jätkäkaverini vei minut johonkin ihme ravintolaan kun ei uskonut ettei tee mieli syödä kun oli pahoinvointia jo valmiiksi. Tietenkin menin hänen mielikseen mutta mitään en syönyt ja arvatkaapa millainen sanominen siitä sitten tuli kun laskun tilasi että katso nyt miten kallis ruoka tämäkin oli ja sinä et sitten mitään syönyt... -.- argh... mutta eipä siitä sen enempää...

mutta tosiaan pitänee kokeilla näillä josko hieman helpottaisi tuolloin. Onhan siihen vielä aikaa kun häät ovat heinäkuussa =)

Kärsin tuosta koko lapsuuteni, aina kun vähänkään jännitti, en kyennyt syömään kun tuli paha olo. Se on tavallaan syömishäiriö sekin. Jännittää vatsalla, tai ei kykene suhtautumaan neutraalisti ruokaan ja syömiseen. Mulle tuota pahensi se, että lapsena mun syömistä kytättiin todella paljon kun olin niin laiha. Mulle tuputettiin ruokaa ja annettiin ruokahalulääkettäkin, aina joku kiinnitti huomiota siis mun syömiseen.

Toinen syy mulla siihen oli yleisesti ottaen jännittäminen ja stressiin vatsalla reagointi.

Voisi helpottaa jos annat itsellesi olla luvan syömättä jos siltä tuntuu, mulla se ajatus siitä että pitäisi syödä pahensi tilannetta. Mutta suosittelen, että menet jollekin ammattiauttajalle tuosta ongelmastasi juttelemaan kun taitaa jo tosissaan häritä elämääsi.

Alkuperäinen kirjoittaja myy:
Kärsin tuosta koko lapsuuteni, aina kun vähänkään jännitti, en kyennyt syömään kun tuli paha olo. Se on tavallaan syömishäiriö sekin. Jännittää vatsalla, tai ei kykene suhtautumaan neutraalisti ruokaan ja syömiseen. Mulle tuota pahensi se, että lapsena mun syömistä kytättiin todella paljon kun olin niin laiha. Mulle tuputettiin ruokaa ja annettiin ruokahalulääkettäkin, aina joku kiinnitti huomiota siis mun syömiseen.

Toinen syy mulla siihen oli yleisesti ottaen jännittäminen ja stressiin vatsalla reagointi.

Voisi helpottaa jos annat itsellesi olla luvan syömättä jos siltä tuntuu, mulla se ajatus siitä että pitäisi syödä pahensi tilannetta. Mutta suosittelen, että menet jollekin ammattiauttajalle tuosta ongelmastasi juttelemaan kun taitaa jo tosissaan häritä elämääsi.

Siis ei tämä mitenkään elämääni häiritse, ei todellakaan. Hyvin harvoin kuitenkin tällaisia tilanteita tulee missä on paljon ihmisiä ja pitäisi syödä. Mieheni isän synttäreillä kun oltiin niin oloni oli ensin huono mutta kun odottelin että muut olivat oman osuutensa tarjottavista hakeneet ja keskittyivät syömiseen niin sitten hipsin hiljaa hakemaan oman osuuteni ja nopeasti takaisin pöytään eikä ollut mitään ongelmia. Minua vain jännittää se että pitäisi ensimmäisenä kaikkien edessä ja katsoessa olla ottamassa ja aloittamassa tarjottavien otto jne jne, mutta en todellakaan koe tätä mitenkään sellaiseksi ongelmaksi joka pidemmän päälle häiritsisi elämääni.

Yhteistyössä