apuja kaivataan!!!!

Elikkä minulla on 3kk poika kotona ja vannaaminen ei suju millään.. huuto on aina kova kun laitan pojan vannaan selälleen... vanna vesi ei ole kylmää eikä mielestäni kuumaakaan, ihan vauvana tykkäsi vannaamisesta mutta ei ENÄÄ!!? :| onko kenelläkään vinkkejä?? ja poika on alkanut viihtymään vain ja ainoastaan istuma asennossa, eikä niin pientä saa istuttaa?? kun laitan pojan vähäkin kallelleen niin punkaa vaan istuvalleen...??!
Ja soseita olen ajatellut aloittaa, mutta en tiedä mistä aloittaisin? hilloista vai ruuista??! APUJA KAIVATAAN,,...
 
Soseet aloitetaan yleensä perunalla, porkkanalla tai bataatilla eli kasvissoseella noin 4 kk iässä. Lusikallinen aluksi ja noin kaksi uutta makua per viikko. Peruna kovettaa mahan helposti ja siihen auttaa luumu- tai ruusunmarjasose. Neuvolasta ovat varmaan antaneet sinullekin tietoa nykysuosituksista ja äitiyspakkauksen mukana tulleessa oppaassa on myös paljon tietoa.

Tuossa vannakammossa on varmaan menossa vaan joku vaihe. Koeta ammelelua tai suihkuttamista vaihteeksi ja jonkin ajan kuluttua kylpyä uudelleen.

Istuttamista ei suositella ennen kuin vauva pystyy itse nousemaan ja pysymään istuma-asennossa ilman tukea.
 
Ei meidäkään poika omasta vannastaan tykkää. Suihkusta pitää ja olemisesta isossa ammeessa äidin kanssa. 3kk voi istuttaa sylissä tuettuna, ettei ole paino vauvan selän päällä. Meilläkin punkesi kokoajan ja sen verran saakin kun itse pönkää istumaan. Nyt 6kk nlassa tuli lupa istuttaa kokonaan lyhyitä aikoja kun selkä pysyy suorana vaikkei itse osaa mennä kun puoli-istuvasta asennosta.
 
Meillä tyttö vasta täytti 2kk ja punkaa itteensä turvakaukalossa istumaan siis sillain että niska ja pää ei osu ollenkaan kaukaloon. Sylissä kyllä jaksaa olla rauhassa eikä yritä istumaan. On ollut jämäkkä vauva alun alkaenkin.
 
Tosta istuttamisesta,siis mä ainakin kaikkia lapsiani olen pitänyt sylissä istualteen kun ovat itse siinä viihtyneet...siis toki tietenkin minuun nojaavat ja kainaloista nojaten...mut joo kaikki eivät sitäkään.Nyt 5 kk tyttö ja nousee rattaissa ite ylös istumaan jos nostan sen yhden pykälän selknojaa.Ja tänään oli noussut sitterissä istumaan ite....huh hyvä ettei tullu nenilleen kivilattialle. Mut kaikki lapsemme ovat olleet tosi jänteviä
 

Yhteistyössä