apuja hammassärkyyn?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja masuilija.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

masuilija.

Aktiivinen jäsen
18.02.2011
2 388
0
36
Nyt kipeesti apuja hammassärkyyn, kahella eri hammaslääkärillä on käyty, kunnallisella sanoi että viisuri olis tulossa ja yksityisellä sanoi että pienen pieni reijän alku aiheuttais kivun. Ens kuussa laskettu aika joten mitään eivät enää suostu tekemään. Joten kaikki poppaskonstit ja muut avut käyttöön? Kipu on siis ihan älytön eikä ole enää pelkästään suussa vaan levinnyt myös niskaan ja kaulaan. Enkä pystynyt viime yötä nukkumaan.

En saanut, enkä tajunnut pyytää. Tuo tavan särkylääke mitä mulla on niin ei auta yhtään. Ajattelin vielä huomenna soittaa tuonne missä tänään kävin että jos voisvat puhelimitse laittaa reseptin apteekkiin.

Onko niin, ettei raskaana olevan hampaita hoideta?
Ihan kauheeta, eihän kukaan voi elää hammassäryn kanssa montaa päivää. :(
Voihan siellä olla paha akuutti tulehdus, joka on kohta tosi paha. :(

t. nim. neljä päivää hammassärkyä potenut ja pari kertaa jo hammaslääkärissäkin käynyt :(

Onko niin, ettei raskaana olevan hampaita hoideta?
Ihan kauheeta, eihän kukaan voi elää hammassäryn kanssa montaa päivää. :(
Voihan siellä olla paha akuutti tulehdus, joka on kohta tosi paha. :(

t. nim. neljä päivää hammassärkyä potenut ja pari kertaa jo hammaslääkärissäkin käynyt :(

Kuulema ei voi mitään tehdä kun ei mitään selvää vikaa löydy. Poraus voi kuulema käynnistää synnytyksen eikä röntgeniä voi ottaa enää. Mua niin potuttaa, että ekassa neuvolassa paasataan kuinka tärkeää on laittaa hampaat kuntoon raskausaikana, mutta silti ei mitään voida tehdä?!

Kyllä multa vaan on hammas kiskottu vaikka olin viimesillään raskaana, eikä ollu kunnolla ees puhjennu. Kenenkään EI tarvi hammassäryn kans elellä, jos on kovinki kipeä sielä voi olla vaikka tulehus, tekkeepä hyvvää syntymättömälle vauvalle... Varsinki se että äiti ei varmaan jaksa ees synnyttää ko jo kivuissa ollu aikansa.

Hammassärky on pahempaa ko ite synnytyskipu.

Justiinsa kävin paikkauttamassa kipupäivystysajalla ison reiän ja laskettu aika on 2 viikon päästä. Joutui vaan osittain työskentelemään niin, että istuin koska en jaksanut olla selällään. Olen aikaisemminkin viimeisillään raskaana joutunut käymään (kerran jopa juurihoidossa) ja aina ovat tehneet (kunnallisella)

Kyllä multa vaan on hammas kiskottu vaikka olin viimesillään raskaana, eikä ollu kunnolla ees puhjennu. Kenenkään EI tarvi hammassäryn kans elellä, jos on kovinki kipeä sielä voi olla vaikka tulehus, tekkeepä hyvvää syntymättömälle vauvalle... Varsinki se että äiti ei varmaan jaksa ees synnyttää ko jo kivuissa ollu aikansa.

Hammassärky on pahempaa ko ite synnytyskipu.

Kävin kesäkuussa ekan kerran tän kivun takia ja jo silloin sanoivat etteivät voi mitään tehdä tämä siis kunnallisella ja tänään sitten menin yksityiselle kun ajattelin että ehkä ne siellä osaa auttaa. Vastauksena oli että niillä on tapana ollut että näin pitkällä kun jo raskaus on niin ei yleensä enää edes oteta vastaan. Että hyvää palvelua.

Mene ihmeessä uudestaan.
Ei tosiaan sen kivun kanssa voi elää.
Ja se paha tulehdus voi olla kohtalokkaampi mielestäni, kuin poraus. Voiskohan sen kuvan kuitenkin ottaa? Selviäisi ehkä heti mikä vaivaa.

Justiinsa kävin paikkauttamassa kipupäivystysajalla ison reiän ja laskettu aika on 2 viikon päästä. Joutui vaan osittain työskentelemään niin, että istuin koska en jaksanut olla selällään. Olen aikaisemminkin viimeisillään raskaana joutunut käymään (kerran jopa juurihoidossa) ja aina ovat tehneet (kunnallisella)

Oikeesti? Mua rupee itkettämään, muut saa hoitoa ja minä joudun kärvistelemään :'(

Kävin kesäkuussa ekan kerran tän kivun takia ja jo silloin sanoivat etteivät voi mitään tehdä tämä siis kunnallisella ja tänään sitten menin yksityiselle kun ajattelin että ehkä ne siellä osaa auttaa. Vastauksena oli että niillä on tapana ollut että näin pitkällä kun jo raskaus on niin ei yleensä enää edes oteta vastaan. Että hyvää palvelua.

Jooh, et kuule anna periksi. :mad: Soita särkypäivystykseen ja käske ettiä sellanen hammaslääkäri joka ei pelkää raskaana olevaa naista. Jos sulla ens kuussa on laskettu aika niin ei ole kyse ennää riskiviikoista, jos synnytys alkaa niin alkaa sitte, et tuu kestämään hammaskivuissa kovin kauaa, ja luottoa ei ole että se itekseen lakkais ees.

Koita saaha joku hieromaan niskat ym, nehän kippeytyy ko jännität kipua vastaan. Kylmä ja kuuma kannattaa kokkeilla, hammastahnaa kipeän hampaan päällä, neilikkaa...

Jooh, et kuule anna periksi. :mad: Soita särkypäivystykseen ja käske ettiä sellanen hammaslääkäri joka ei pelkää raskaana olevaa naista. Jos sulla ens kuussa on laskettu aika niin ei ole kyse ennää riskiviikoista, jos synnytys alkaa niin alkaa sitte, et tuu kestämään hammaskivuissa kovin kauaa, ja luottoa ei ole että se itekseen lakkais ees.

Koita saaha joku hieromaan niskat ym, nehän kippeytyy ko jännität kipua vastaan. Kylmä ja kuuma kannattaa kokkeilla, hammastahnaa kipeän hampaan päällä, neilikkaa...

Kylmää ja kuumaa on kokeiltu. Sain tuolta yksityiseltä reseptin tollaseen jonka pitäis vähän puuduttaa tota ientä joka siis on todella kipee.

Kuulema ei voi mitään tehdä kun ei mitään selvää vikaa löydy. Poraus voi kuulema käynnistää synnytyksen eikä röntgeniä voi ottaa enää. Mua niin potuttaa, että ekassa neuvolassa paasataan kuinka tärkeää on laittaa hampaat kuntoon raskausaikana, mutta silti ei mitään voida tehdä?!

no tähän ihan sivuhuomautuksena, että tuolla tarkotetaankin juuri sitä että alkuraskaudesa hoidetaan se kalusto kuntoon ettei sitten loppuraskaudesta käy näin niin kuin sulle nyt.

mutta itse asiaan, niin soita ihmeessä vielä ja pyydä puhelinreseptiä. Mun käsittääkseni Panacodia saa syödä raskausaikana ja on tehokas kipulääke juuri hammassärkyihin. Kipu sinänsä ei välttämättä kerro tulehduksesta, mutta heti jos alkaa poski/kaula/leuan alus turvota, välittömästi päivystykseen!

no tähän ihan sivuhuomautuksena, että tuolla tarkotetaankin juuri sitä että alkuraskaudesa hoidetaan se kalusto kuntoon ettei sitten loppuraskaudesta käy näin niin kuin sulle nyt.

mutta itse asiaan, niin soita ihmeessä vielä ja pyydä puhelinreseptiä. Mun käsittääkseni Panacodia saa syödä raskausaikana ja on tehokas kipulääke juuri hammassärkyihin. Kipu sinänsä ei välttämättä kerro tulehduksesta, mutta heti jos alkaa poski/kaula/leuan alus turvota, välittömästi päivystykseen!

Kun täällä taas ajat menee niin pitkälle että alkuraskauteen ei saa aikoja. Mulla oli kesäkuulle varattuna hammaslääkäri aika ja sen varasin heti ekan neuvolan jälkeen. Mutta sitten pari viikkoa ennen tuota aikaa alkoi toi kipu ekan kerran joten oli pakko varata päivystys aika ja siellä sitten sanoivat etteivät enää mitään tee.

Noin mullakin oli. Mitään eivät suostuneet tekemään, mutta käskivät soittaa röntgeniin ajan sitten kun vauva on syntynyt. (vauvan synnyttyä poistettiinkin sitten viisurit aika pian). Oli ihan hirveää valvoa kipeän suun kanssa kun asentojen löytäminen muutenkin oli ison vatsan kanssa hankalaa. Koitin kaikkia mahdollisia konsteja mitä sallittiin.

Ostin apteekista sellaisen Emmelle Stop -pakkauksen (2 vanupuikkoa joissa oli vihlomista helpottavaa lääkettä, toinen vain käytettiin). Kun yhdistin sen hampaiden kurlaukseen Corsodyl nimisellä suuhuuhteella niin kipu helpotti. Farmaseutti auttoi nämä valitsemaan.

Toivon pikaista helpotusta sinulle. Tiedän miten helvetillinen tuo tilanne on!

Kun täällä taas ajat menee niin pitkälle että alkuraskauteen ei saa aikoja. Mulla oli kesäkuulle varattuna hammaslääkäri aika ja sen varasin heti ekan neuvolan jälkeen. Mutta sitten pari viikkoa ennen tuota aikaa alkoi toi kipu ekan kerran joten oli pakko varata päivystys aika ja siellä sitten sanoivat etteivät enää mitään tee.

No valitettavasti Suomen julkinen hammashoito on niin tupella, että ei kannata jäädä sen varaan. Loppupeleissä halvemmaksi tulee kun käyt yksityisellä, säästöä kun tulee siinäkin että saa vahingot korjattua heti, eikä tartte odotella niiden pahenemista, koska aikoja ei saa julkiselta puolelta.

Ja tämä ei siis ole sulle mitenkään kettuilua, mutta ihan vain yleishuomautuksena kaikille. Julkinen hammashuolto EI pysty tarjoamaan sitä, mihin se on luotu. Lähinnä lapset pystytään juuri ja juuri hoitamaan ja aikuiset päivystysasiakkaat.

Haudo poskea jääpakkauksilla, vähän voi turruttaa kipua. Joskus joku on jopa hieronut särkylääkettä kipeän hampaan kohdalle ja saanut siitä helpotusta, tiedä sitten...?

Nyt on hammassärky selätetty ainakin väliaikasesti, kävin hakemassa apteekista panadol zappia ja yllättävää kyllä se helpotti. tänään täysin kivuton päivä takana :) Ja viime yö nukuttu kun tukki.

Yhteistyössä