Apuja! /2,5 kk vauva nukkuu...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sopuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sopuli

Vieras
Meidän 2,5 kk vauva nukkuu 10h putkeen yöllä heräämättä syömään kertaakaan. Onko tää normaalia vai pitäskö herättää syömään? Aamulla on kuitenkin ihan virkeä ja syö normaalisti? Nukkuuko muidenkin vauvat näin kauheesti? Auttakaa ensikertalaista! Pliis :)

Hmm, tuosta ollaan montaa mieltä. Jossain oli sanottu että jos alle 4kk ei herää yöllä, saattaa sen verensokeri laskea vaarallisen alas ja siksi noin pieni pitäisi herättää. Toki auttaa imetystäkin jatkumaan jos vauva söisi yölläkin. Ite oon tottunu miljoona kertaa herään, imettään ja valvoon jne :D joten sinuna herättäisin tuon sokrun takia ainakin sen kerran. Ihan varmuuden vuoksi. Voithan sanoa tämän väitteen neuvolassa ja kysyä onko siinä perää. :hug:

Neuvolasta kysyin niin sanoi, että jos vauva kasvaa normaalisti niin ei huolta. Tota verensokeri juttua itsekin mietin, mutta toisaalta on aamulla aina ihan pirteä ja syö normaalisti joten ei kai se sit haittaa....? Lastenlääkäri tuttava totesi just netissä, että ei tarttee herättää, kun normaalipainoinen vauva. Ehkä mä teen niin, että laitan kellon soimaan aamusta niin ei ainakaan sit tuu mitään 10 h putkea?

Neuvolasta sanoivat ihan oikein; jos painon kehitys on normaalia, ei ole mitään tarvetta herätellä tuon ikäistä. Kyllä se herää jos on nälkä! Nyt otat vaa ilon irti pitkistä öistä.

Eli se verensokeri ei laske vaarallisen alas ja vauva ei pyörry siellä nukkuessaan sitten?
Ei oo rintavauva vaan pullosta vetäsee ennen yöunia sen 120-150 ml (ei tule maitoa)

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Eli se verensokeri ei laske vaarallisen alas ja vauva ei pyörry siellä nukkuessaan sitten?
Ei oo rintavauva vaan pullosta vetäsee ennen yöunia sen 120-150 ml (ei tule maitoa)

Ei laske, terve ja normaalisti kasvava vauva herää ihan itse kun tulee nälkä. Varsinkin pullolla saattavat nukkua pitempiä pätkiä kun lehmän maitoproteiini on huonosti sulavaa ja vaatii vähän enemmän töitä.

Ihan normaalia on, mutta seuraa vauvan vointia ja jos huolettaa painon nousu niin pyydä punnitus neuvolassa. meillä osittaisimetyksellä vauva ja alkoi myös nukkua tuossa vaiheessa 10h putkeen. aluksi olin huolissani mutta nyt vain iloinen kun on niin hyvin nukkuva lapsi

Yhteistyössä