apua

• Viestiketjun aloittaja yxvaan
  • Ensimmäinen viesti
yxvaan
hei! kysyn nyt täältä neuvoa et mitä tehdä/ajatella...mieheni kaveri kuulemma käyttää huumeita ja anoppini paras ystävä on tämän kaverin äiti..no tämä äiti sitten soittelee mulle että myös mun mie käyttäisi..koska eihän voi olla käyttämättä..miten saan tämän ihmisen lopettamaan jatkuvan häirinnän kun puhe ei mee perille ja voin olla ihan varma ettei mieheni käytä huumeita..(käy vain töissä ja pelaamassa tennistä,muuten mun ja lasten kanssa kotona,ihana isä ja mies) eli miten saan loppumaan perättömät puheet?pitäiskö miehen mennä testeihin et ois mustaa valkosella anopin ystävälle vai sulkea vain korvansa moisilta puheilta?

just a girl
ehdota sille anopin ystävälle että ottais yhteyttä al-anoniin (päihdeongelmaisten läheisille tarkoitettu vertaistuki ryhmä). Tämän naisen käytös on aivan ymmärrettävää...oman lapsen huumeilun myöntäminen itselle vanhempana on melko rankka juttu, ja on helpompi osoittaa sormella lähes kaikkia ympärillä olevia ihmisiä ja samaistaa heidät ongelmaan. Se on heidän keinonsa suojautua..eikä sitä auta testitulokset tai muutkaan..ne on aika usein kipeesti apua tarvitsevia ihmisiä. Ne läheisetkin.

yxvaan
mieheni tietää puheista ja ei niin välitä mitä tämä ystävä sanoo..mulle ehkä tärkeempää mitä muut ajattelee meidän elämästä..en haluaisi leimautua tollasten puheiden takia..ymmärrän et varmasti oman lapsen huumeiden käyttö on raskasta..en omien lasten kanssa sitä ikinä haluaisi kokea..toivottovasti tilanne rauhaantuu..

nikitön
no minulla oli sellainen tilanne, että aloin seurustelemaan huumeista linnatuomion istuneen kanssa..joka oli sitten muuttanut täysin elämänsä suunnan. Voit uskoa, että läheiseni olivat peloissaan ja yrittivät kaikkensa, että olisin hänet jättänyt. he kun olivat varmoja, että minäkin alan käyttää huumeita ja rupean sitten välittämään niitä kadun kulmilla ja koulujen pihoilla.
Silloin eivät mitkään vakuuttelut auttaneet, vaan ihan vaan piti antaa ajan kulua ja todistaa heidän luulonsa vääräksi.
En tiedä miten voisit saada ketään vakuuttuneeksi, ettei miehesi käytä huumeita. Niistä nimittäin on niin paljon uskomuksia ja luuloja liikkeellä, että kuvitellaan huumeiden käytön jotenkin viruksen tavoin tarttuvan ihmisestä toiseen. Ehkä teilläkin aika tekee tehtävänsä. Tiedän kyllä, ettei tuollaiset epäilyt niskassaan ole kiva kulkea..
Kantani huumeisiin on ehdottoman kielteinen, enkä ole niitä koskaan kokeillut. =)

Yhteistyössä