APUA!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Osaako joku auttaa/onko samanlaisia ongelmia? Mulla 3v4kk poika, joka on ihan mahdoton ottamaan leluja ym toisten kavereiden käsistä. Se on iahn jatkuvaa ja tuntuu että poika on iahn hepulissa, kun sen täytyy "vahtia" kavereita ja heti hyökätä samaan leluun kun toinen ottamassa... Olen tosi väsynyt tilanteeseen.. kiristus, uhkailu, lahjonta kokeiltu :( Tää rassaa sosiaalista elämää, kun ei uskalla ketään lapsiperhettä pyytää kylään ja puistoissa saa itse koko ajan olla varpaillaan ja komentamassa...
Kumpa jollain olis joku hyvä keino :)

Mun vajaa 3-vuotiaalla tytölläni on myös menossa tuollainen vaihe, että kukaan ei saisi leikkiä hänen leluillaan. Onneksi tämä kohdistuu lähinnä pikkusiskoon, niin ei rasita niin meidän kyläilyjä, mutta nyt on alkanut mennä vähän liiallisuuksiin kavereidenkin kanssa.

Itse olen ottanut sen linjan, että olen niin paljon kuin mahdollista lapsen vieressä ja heti kun näen, että ottaa toiselta lelun, niin menen ja keskeytän lasten leikin ja käsken lastani antamaan lelun takaisin. Sanon, että jos ei leluilla leikitä yhdessä, niin häirikkö saakoon mennä leikkimään yksinään. Kiukkua tämä aiheuttaa, mutta on kuitenkin ainakin vielä toiminut. Sama homma, jos näen, että hyökkää jotain lelua kohti kun näkee, että toinen on sitä ottamassa. Silloin nappaan likan lennosta kiinni ja muistutan, että kaikki saavat leikkiä kaikilla leluilla. Joskus auttaa sekin, kun keksin lapsille jonkun yhteisen leikin, jolloin hetkeksi unohtavat tappelun...

Yhteistyössä