Apua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
Kaverilta puhelin varastettu.. kytky puhelin. Pystyvätkö asiakaspalvelusta sulkemaan puhelimen niin ettei sillä tee enää mitään? Onko kellään tietoa? liittymä on jo suljettu.

liittymän voi tietty laittaa väliaikaseen sulkuun ettei kukaan pääse laskua kerryttää mutta ei sitä itse puhelinta voi sulkea. tai no imei koodilla mutta siihen pystyy vaan poliisi ja tuskin lähtevät sitä tekee...jos soneran kytky ni sillon puhelin sim lukittu eli siihen käy vaan ja ainoastaan se sun kaverin kortti.

Alkuperäinen kirjoittaja töissä asiakaspalvelussa:
liittymän voi tietty laittaa väliaikaseen sulkuun ettei kukaan pääse laskua kerryttää mutta ei sitä itse puhelinta voi sulkea. tai no imei koodilla mutta siihen pystyy vaan poliisi ja tuskin lähtevät sitä tekee...jos soneran kytky ni sillon puhelin sim lukittu eli siihen käy vaan ja ainoastaan se sun kaverin kortti.

Joo soneran kytky on. Liittymä on suljettu väliaikasesti jo. Typerää vaan maksaa nyt puhelinta varkaalle... Ainakin saunalahden kytky puhelimiin sopii myös kolumbuksen prepaid onko soneralla sama että saa puhelimen toimiin esim. easy-liittymällä?

tekee poliisille rikosilmoituksen, jossa mukana puhelimen imei-koodi(löytyy esim alkup.laatikosta). sitten pyytää poliisia faksaamaan rikosilmoituksen operaattorille, joka laittaa puhelimen mustalle listalle, eli se EI TOIMI enää. jos puhelin löytyy, voi poliisi pyytää operaattoria poistamaan laitteen mustalta listalta.

Kun mieheltä varastettiin joku vuosi sitten puhelin niin poliisilaitokselta soittivat rikosilmoituksen tekemisen jälkeen operaattorille joka sulki koko puhelimen niin ettei sitä voi enää käyttää mitenkään. Sieltä poliisilaitokselta piti faksata se rikosilmoitus sinne operaattorille vielä lisäksi.

niin ja sim-lukitus tarkoittaa sitä, että siihen käy tietyn operaattorin kortti. eli jos soneran sim-lukittu pakettilaite niin siihen käy kaikki soneran sim-kortit, ei yksi tietty kortti...

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
niin ja sim-lukitus tarkoittaa sitä, että siihen käy tietyn operaattorin kortti. eli jos soneran sim-lukittu pakettilaite niin siihen käy kaikki soneran sim-kortit, ei yksi tietty kortti...

ei näin! sim lukitus tarkottaa sitä että käy tosiaan se yksi ainut kortti. verkkolukitus taas että esim telefinlandiin käy soneran kortti, saunalahteen elisan kortti jne. ja tota sim lukitusta käyttää tosiaan enää vaan sonera. esim tf ja elisa käyttää verkkolukitusta.

Yhteistyössä