Apua, voinko tulla raskaaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja laskut pielessä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja laskut pielessä;26629221:
Mietin vain että jos hedelmöittyminen olisi tapahtunut niin jälkiehkäisyhän ei raskautta keskeytä. Onkohan jälkiehkäisyllä mahdolliseen raskauteen jotain vaaratekijöitä?

Siis anna mun kaikki kestää!
Et halua hormonaalista ehkäisyä mutta olet kyllä valmis ottamaan järkyttävän hormooniryöpyn jälkiehkäisyllä joka tod. näk. ei enää edes auta :headwall:

Järki hoi...

Siis anna mun kaikki kestää!
Et halua hormonaalista ehkäisyä mutta olet kyllä valmis ottamaan järkyttävän hormooniryöpyn jälkiehkäisyllä joka tod. näk. ei enää edes auta :headwall:

Järki hoi...

Mun mielestä se on aika eriasia ottaa kertalaakin hormoniryöppy kuin jatkuva hormonialtistus, joita moni käyttääkin vuosikausia. Sä voit olla asiasta eri mieltä ihan vapaasti.
Ja jos jälkipillerin voi ottaa sen 72 tunnin kuluessa, niin vielä ehdin. Tuskin otan, vaan annan luonnon tehdä tehtävänsä ja elän sitten sen mukaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja laskut pielessä;26629411:
Mun mielestä se on aika eriasia ottaa kertalaakin hormoniryöppy kuin jatkuva hormonialtistus, joita moni käyttääkin vuosikausia. Sä voit olla asiasta eri mieltä ihan vapaasti.
Ja jos jälkipillerin voi ottaa sen 72 tunnin kuluessa, niin vielä ehdin. Tuskin otan, vaan annan luonnon tehdä tehtävänsä ja elän sitten sen mukaan :)

Mutta kuten itsekin varmaan tiedät, niin tuo 72 h voi olla jo myöhäistä jos ovulaatio on jo meneillään. Se ei ovulaatiota enää estä.

Miten voi tulla vahingossa raskaaksi, jos kerran ihan tietoisesti on harrastanut seksiä ilman ehkäisyä???? Olen sitä ihmettellut ennenkin.

Ja mikä tulee ovulaation säännöllisyyteen: mulla kierto heittää muutaman päivän, mutta aika vakkari kierron pituus siinä 33-35pv. Ekasta lapsesta ollut ovulaatio n. kp 26, toisen kohdalla kp 14 ja kolmannen kohdalla kp 46 :D Että niin paljon siitä säännöllisyydestä ;)

Yhteistyössä