Apua! Voiko tämä olla muuta kuin rintasyöpää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

....

Vieras
Olen kahden lapsen 40 vee äiti. Minulla on pistellyt, juilinut ja kuumottanut vasenta rintaa useamman viikon ajan. Nyt kipu levittyy välillä kainaloon saakka. Mitään iho muutoksia tai pahkuroita ei tunnu eikä näy.
Kävin lääkärissä ja sain lähetteen kuviin.
Nyt aikaa odotellessa meinaan tulla hulluksi. Kipua tuntuu lähes jatkuvasti mutta ei kuitenkaan niin paljon että pitäisi syödä särkylääkkeitä...
Olen venytellyt rintalihaksia, urheillut, käynyt hierojalla jne... mikään ei auta eikä myöskään mikään pahenna...
Itse olen jo varma että tämä on syöpää... mitä muuta tämä voisi olla? Kokemuksia??

Tulehdus? Itselläni oli muutama vuosi takaperin tulehtunut rauhanen, joka kylläkin tuntui myös pienenä muhkurana. Kipu säteili hieman laajemmallekin alueelle ja rintaa pisteli silloin tällöin. Lisäksi tuota rinnan pistelyä oli tässä pari vuotta takaperin ihan ilman mitään syytä. Ei ollut pahkuroita, eikä mitään. Oli vain sellaista säteilevää, pistelevää kipua joka tuli ja meni.

Lisäksi kipuilu voi ihan oikeasti "pahentua", kun siihen keskittyy jatkuvasti. Saati, jos rämpläät rintaasi koko ajan.

Käyt vaan niissä kuvissa ja siitähän tuo selviää. Turha näitä on arvuutella, syöpähän voi olla oireetonkin että ei näistä mitään varmaa osaa sanoa kukaan muuten kuin kuvien perusteella.

Voi olla mitä tahansa tulehduksesta hyvänlaatuiseen kasvaimeen.

Läheinen juuri sairastunut rintasyöpään ja sekään ei ole mikään maailmanloppu, hoidot ja ennusteet oikein hyvät.

Tsemppiä!

Yhteistyössä