APUA vauvan tukkoiseen nenään.

  • Viestiketjun aloittaja mammax2
  • Ensimmäinen viesti
mammax2
ei ole siis nuhasta kyse, vaan ilm huoneilman kuivuus tms. vauva 2kk ja herää joka yö 03.00 kun nenä on tukkoinen. olisiko hyviä vinkkejä, kuinka saisi vauvan hengityksen kulkemaan nenn kautta?
 
cas
Laitan yöksi kuivuun pyykkejä makkariin. Ja sängyn päätyyn voi laittaa esim. kostutetun pyyhkeen. ilmankostutin jos sellanen on tai voi ostaa... Keittosuolatippoja nenään. Näin meillä.
 
Pilko sipuli nailon sukkaan ja sido se vauvan pinnasängyn laitaan kiinni, pää puolelle. haju on hirvee kun se yön siinä muhii, mutta taatusti pysyy nokka auki. Vanha kunnon konsti jota käytettiin jo vuonna nakki ja mä käyttäny kaikilla lapsillani ja tällä kaks vuotiaalla edelleen.
 
minä
Itse olen huomannut, että valkosipuli on vielä parempaa, kun tavallinen.
Keittosuolatipat ja sitten hetken päästä imee niistäjällä. Sellainen letkullinen on paras.
 
suolatipat nenään ja apteekista nenä-friida. se on oikeesti ainut mikä kunnolla auttaa. sitten tosiaan vie suihkuun höyryhengittelemään pari-kolme kertaa päivässä, nosta sängyn päätyä, laita märkä pyyhe patterille..
 
vieras
noiden ed vinkkien lisäksi vauvaa voi höyryhengittää niin, että käyt itse kuumassa suihkussa/lasket suihkussa kuumaa vettä hetken aikaa, ja viet vauvan sitten kylppäriin hengittämään muodostunutta höyryä. keittosuolatippojen jälkeen vauva yleensä aivastaa, ja jos näet "räkävanan" voit yrittää esim vanulapulla tarttua siihen ja vetäistä pois. vauvan räkä on yleensä venyvää sorttia ja tulee helposti pois, kun on ensin kuiva karstainen räkä kostutettu keittosuolalla. jotku käyttää nenäfriidaa jos on juoksevaa räkää, mutta minusta tuo pyyhkimiskonsti on parempi. nenä voi vaikuttaa kuivalta, mutta räkä on syvemmällä (ja on yleensä rintamaitoa, joka vedetty väärään henkeen). ja kuten joku sanoi, imetys aiheuttaa tukkoisuutta. tosin mulle sanottiin sairaalassa, ettei pidä imettää ennenkuin nenä on saatu auki... ei siis ole nuhaa meidän vauvalla, vaan tuota imetystukkoisuutta.
 

Yhteistyössä