apua vauvan 9kk yösyötöstä luopumiseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kokemuksia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kokemuksia

Vieras
Meillä on huonosti kiinteitä syövä tyttö. Ruokaa tarjotaan 5 kertaa päivässä ja kerralla menee n. 0,5dl soseita ja päivän aikana n. 600-650ml maitoa. Tuo 0,5dl on maksimi ja usein menee vähemmän. Kasvaa kuitenkin omilla käyrillään.

Aikaisemmin sain jo taisteltua yösyömisen niin että joi pullollisen maitoa kerran yössä. Nyt kuitenkin sairastui ja nestettä piti saada menemään niin paljon kuin mahdollista (lääkärin ohje), jonka takia aina kun yöllä heräsi annettiin maitoa. Tämän seurauksena syö tällä hetkellä 2-3 kertaa yössä.

Nyt sitten mietinkin yösyönnistä kokonaan luopumista. Mielelläni kuulisin kokemuksia miten on sujunut muilla. Ajattelin että tällä kertaa olisi parempi luopua pullosta kokonaan, eihän vauva voi tietää miksi ei saa maitoa klo 00 vaan vasta klo 05.

Tähän mäkin haluun saada vastauksen!! Mulla just sama tarina, paiti lapsi nuorempi...
mä oon yrittäny etten anna maitoo, mut suuttuu niin et luovutan vartissa ja haen pullon :( Eikä auta lohduttelut, sängystä pois nostamiset yms. huutaa ku hyeena et saa pullon!

Meillä aikaisemmin onnistui toi syötön siirtäminen ihan kohtuullisen hyvin. Joinain öinä riitti puoli tuntia hyssyttelyä, toisina öinä nukutettiin 2h ennen kuin nukahti ja silloin saattoikin sit jos oli valvonut klo 2-4 niin nukkua klo 8 asti syömättä.

Alkuperäinen kirjoittaja !:
Tuon ikänen ei välttis ole valmis luopuun yösyömisestä. Eikä ole vielä mikään kiirekään kuin korkeitaan vanhemmilla!

Mutta jos ennen pärjäsi yhdellä niin nyt vaatii sen 2-3 kertaa!!! Eli miten ne syötöt sitten saa takaisin siihen 1 kertaan yössä? Itse en keksi muuta kuin pullo pois yöllä kokonaan. Tuo 2-3 kertaa on jo tapa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tuon ikänen ei välttis ole valmis luopuun yösyömisestä. Eikä ole vielä mikään kiirekään kuin korkeitaan vanhemmilla!

Mutta jos ennen pärjäsi yhdellä niin nyt vaatii sen 2-3 kertaa!!! Eli miten ne syötöt sitten saa takaisin siihen 1 kertaan yössä? Itse en keksi muuta kuin pullo pois yöllä kokonaan. Tuo 2-3 kertaa on jo tapa.

Juu tapa. ei meillä juoda ku hörppyjä aamu yöstä, eli ei siis todellakaan nälkä, jäii tuo tapa tosiaan sen sairastamisen jälkeen

Meillä meni pari yötä puolet yöstä silitellessä itkevää lasta, syliin ei halunnut vaan suuttui enemmän, joten sitten vaan siliteltiin. Siitä ne yöt onneksi sitten alkoi sujua. Tahtoa se vaatii ainakin vanhemmilta ja sitä, että periksi ei saa antaa. Ja itse suosittelisin luopumaan pullosta kokonaan öisin kuin että totuttaisi enää siihen yhteen syöttöön yössä. Illalla syö kuitenkin kunnon aterian vielä ennen nukkumaanmenoa, että jaksaa aamuun asti?

Mulla 2 lasta on juuri 8-9kk lopettanut yösyömisen, joten monelle se on hyvä aika..

Yhteistyössä