Apua vauvakuumeeseen!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ilona
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ilona

Vieras
Miten tuosta tunteesta pääsee eroon? Meneekö ohitse itsellään? Alan olla epätoivon partaalla :(
Ja asiaa pahentaa se, että kaikki tutut ovat raskaana tai jo nyytti kainalossa..pari päivää sitten paras ystäväni kertoi myös onnellisena plussanneen! Olen iloinen hänen puolestaan, mutta vain hampaita purren pystyn lähtemään ostoksille mukaan ihastelemaan niitä pienen pieniä tossuja ja myssyjä..
Asia kun on niin, että mies ei halua lapsia kuin vasta 5 vuoden kuluttua ja itselläni on kauhea hätä ja kiire...myönnetään että olen kärsimätön ihminen, mutta täytyykö tätä todella kestää 5 vuotta kunnes odotus palkitaan? Kertokaa kuumeiset kokemuksia jos saisin täältä edes vähän vertaistukea :)

Jos olet vielä alle 30-v, niin voit hyvin odotellakin. Mutta jos olet jo yli 30-v niin tulisi toimiin ryhtyä. Pääasia että jotenkin varmistat miehen kantasi. Moni sanoo että sitten, joskus muttei ne ole välttämättä valmiita sitten joskuskaan.

Itse olen onnellinen, että odotin 4 vuotta. Miehen äkillinen mielenmuutos tuli aivan yllättäen. Monta riitaa ja vaikeita aikoja on takana, mutta nyt tiedän, että olemme molemmat valmiit. Tällä hetkellä en muuta toivo, kuin, että olisin osannut suhtautua asiaan "rauhallisemmin" ja antanut miehen rauhassa kasvaa asian kanssa. Luultavasti olisimme päässeet tähän tilanteeseen jo pari vuotta aiemmin ja välttyneet monelta riidalta. Painostuksella vaikeutin vain omaa asemaani. Ei noita "tuhlattuja vuosia" enää muistanut siinä vaiheessa, kun se plussa pärähti tikkuun. :)

Eli neuvona: anna miehen miettiä rauhassa asiaa. Oletko valmis siihen? Ellet ole, lähde sitten samantien.

Vasta 22 olen, joten aikaa on odotella hyvinkin. Mutta miten oikein jaksan? Täytyykö vain yrittää vältellä pikkuihmisiä, ettei paha mieli yllätä jatkuvasti...se on vaikeaa kun joka puolella niitä on =/
Löytyisikö täältä muita samassa tilanteessa olevia. Ystävilleni en viitsi valittaa tätä oloa, kun heidän pitäisi nyt olla kaiken jutunaiheena ja keskipisteenä vauvamasujensa kanssa...

Yhteistyössä