Apua, vauva ei huoli korviketta ja pulloa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AnniHelena
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

AnniHelena

Vieras
Ikää kohta 10 viikkoa ja sai sairaalassa (hätäsektiolla syntyi ja matalat sokerit) ja ekalla viikollaan kotona muutaman kerran lisämaitoa pullosta. Sen jälkeen ollut täysin rintamaidolla.

Eilen menin sitten naapuriin kynttiläkutsuille. Kahden tunnin kuluttua mies soittaa että tuletko kotiin (onneksi olin lähellä!), vauva huutaa kun tarjoaa pulloa ja sylkee korvikkeen pois... tänään kokeilin sitten itse uudelleen katsoakseni onko kyse siitä, että mies syöttää vai siitä ettei tosiaan huoli- inhon irvistys vaan tuli vauvan naamalle kun maistoi korvikkeen.

Onkohan tässä nyt mitään tehtävissä- ja pliis älkää sanoko ettei äiti-ihmiset saisi poistua kotoaan 4 tuntia kauemmaksi... en käy usein ulkona mutta joskus sillekin voisi olla tarvetta. Pumppua en ole kyllä vielä tällä kertaa kokeillut, sillä olen vähän skeptinen sen suhteen kun esikoisen aikaan en herunut pumpulle kuin muutaman millin... os se oma maitokaan sitten menisi pullosta...

Oliko tuo eka kerta kun otti korviketta? Jos oli niin ei saattanut tykätä siitä korvikemerkistä. Jos on aikaisemmin kyseistä korviketta juonut hyvällä ruokahalulla niin saattaa olla joku kausi ettei halua korviketta. Meijän tytöllä niitä kausia on ollut jo neljä kuukautta (8kk ikäinen) eli välillä tulee kausia että juo hyvin maitoa, välillä leikkii vaan tutin kanssa eikä juo, joskus väsyneenä saattaa huutaa pullolle eikä ota, mutta ikinä ei ole sylkenyt sitä pois.

Kannattaa vaihtaa merkkiä, jos se auttaisi? Tai lämmittää maito lämpimämmäksi tai vastoin jättää viileämmäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Minttu:
Jos vauva ei tykkää korvikkeesta. Voi huolia äidinmaitoa pullosta. Oletko koittanut käsin lypsää?

en usko käsin saavani mitään irti kun en pumpullakaan ja mä en esim.tarvitse lainkaan liivinsuojia.

Mam ultivent pullo+tutit.

tuttu tapaus!tutulleni kävi juuri samoin, tosin joutui oman lääkityksensä vuoksi lopettaa imetyksen heti. vauva ei huolinut pulloa. 2 vrk meni, ennen kuin vauva oppi pullolle. siihen asti rinnanpäällä huijaten lusikalla laitettiin maitoa suuhun, vauva huusi sen 2 vrk enemmän kuin koskaan. hörpytys lääkemukista kokeilu ja lääkeruiskulla maitoa väkisin, pakko, kun pakko ettei kuivu. sitten viimein pullolle oppi. voi se olla mahdollista, että on todella kovan työn takana sille oppiminen. tsemppiä!etkä ole huono äiti!!!hyvä äiti huolehtii myös hetken omastakin virkistäytymisestä! eri asia ne jotka hoidattavat lapsia koko ajan....

Meilläkään pikkuinen ei oikein huolinut pulloa, vaikka tarjolla olisi ollut pumpattua maitoa. Tosin pullotutilla oli merkitystä, avent ei kelvannut ollenkaan ja ainu joten kuten, samoin pieni pyöreä, samanlainen kuin emman tutit. Tracy Hoggin vauvakirja Opi ymmärtämään vauvaasi neuvoo, että kannattaa hankkia äidin rinnanpäiden tyylinen pullotutti/tutti. Nuk taisi olla matalille ja avent isommille. No, kirja oli kyllä oikein kannustava ja hyvä muutenkin eli kannattaa lukea se.

Meillä ei huolinut pulloa (minkään mallista) eikä mitään korviketta tai pumpattua maitoa. Kai se vaan oli siitä pullosta kiinni, että se ei kelvannut, ei sitten millään. Noh, puolen vuoden iässä alettiin opettella nokkamukia ja se sitten alkoi pikkuhiljaa toimia. Soseet alettiin 4kk, että eihän se nyt nälkää nähnyt vaikka sitten olisinkin ollut vähän kauemmin pois. Mutta tosiaan 4kk asti ei pitkälle voinut lähteä, kun vauva vielä söikin 2 h välein...

mulla oli nelosen kanssa sama tilanne ei huolinu pullosta korviketta eikä myöskään mun maitoa joten imetin ei ollu muuta tehtävissä kaikki tuli kokeiltua.kun nelonen oli 6kk jouduin leikkaukseen ei edelleenkään huolinu pulloa ja en saanu imettää niin mies syötti yölläkin soseita:D oli se sillon rankkaa aikaa

Huh, sain rintapumpun lainaan jotta kokeilen saanko maitoa irti ja josko se maistuisi. Onnistui, heruinkin jopa 90 milliä yhden syöttövälin pantatusta rinnasta. Vauva söi ihan hyvin rintamaidon pullosta :) eli kyse siitä ettei siis tykkää enää korvikkeen mausta.

Yhteistyössä