Apua vaikeaan elämäntilanteeseen

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mmh, kokemusasiantuntija voi toimia myös vertaistukihenkilönä.
Oliko tämä vertaistukihenkilö joku sosiaalityöntekijä tai vastaava? Vai oliko se sellainen ihminen joka saattoi olla mikä vaan ammatiltaan , mutta halusi antaa tukea tilanteeseesi esimerkiksi sen oman kokemuksensa pohjalta. Ehkä tuo on se jokin ero mikä niissä saattaa olla... Kokemusasiantuntijan kanssa voi järjestää tapaamisia , missä pääsee samassa tilanteessa olleen ihmisen kanssa keskustelemaan ja varmaan kykyjensä mukaan pyrkii myös auttamaan asioissa... Mutta omakohtainen kokemus ja helpotus on ollut just siitä , että on voinut keskustella sellaisen henkilön kanssa joka on ollut samassa tilanteessa tai jolla on samoja sairauksia tai muita ongelmia.
Muistaakseni hän oli sosiaalitoimesta kehittämisyksikön puolelta. Samanaikaisesti kävin myös vertaistukiryhmässä jossa vetäjänä oli tämä kyseinen vertaistukihenkilö. Ap
 
vierailija
Jos löydät sen videon, katso se toinenkin, jossa kerrotaan elokuvan tekemisestä. Sieltä ohjaajan haastattelu... Siinä päähenkilön John Nashin kertomusta on muunnettu törkeällä tavalla. Nash itse ei nimittäin käyttänyt mitään lcckkeitä sen jälkeen, kun hän yhden kerran lopetti niiden käyttämisen. Elokuvan ohjaaja kuitenkin sanoi elokuvan extroissa näin:

"oikeasti Nashilla ei ole ollut lcckitystä, vuosiin. Meistä oli tärkeää välttää vaikutelmaa, et voi parantua syömättä lcckkeitä."

Siinähän oli kysymys tosin eri vaivasta, mutta ei Nash tosiaan niillä lcckkeillä kuntoon tullut, vaan ainoastaan ja todellakin vain vaimonsa avulla! Inhottavan totta:-(
 
vierailija
Enkä tarkoita siis suinkaan mitään täsmällistä ikää vaan ihmettelen vain sitä, että tekeydyt lapseksi (12) TAI nuoreksi (15), kun on selvää, että nämä kirjoitukset eivät ole sen ikäisten aikaansaannoksia.
Kuinka niin? Olisi mielenkiintoista tietää mistä muodostat tuollaisen mielikuvan. Kyllä tasantarkkaan tiedän mitä ikäluokkaa olen ja mainitsin sen aiemmin tässä keskustelussa. Ap
 
vierailija
Tilanne leimahti taas. Nyt ahdistaa ja on entistä pahempi olla. Syytetään sellaisista asioista joita en ole tehnyt ja yritetään tehdä elämästä vaan kokoajan vaikeampaa. Pelottaa ja ahdistaa. En tiedä mitä tehdä ja miten toimia. En tiedä miten saan muut uskomaan. Ahdistaa niin paljon että en tiedä miten jaksan. Syytetään valehtelijaksi ja en voi mitenkään todistaa että olen syytön.
 
vierailija
Jos löydät sen videon, katso se toinenkin, jossa kerrotaan elokuvan tekemisestä. Sieltä ohjaajan haastattelu... Siinä päähenkilön John Nashin kertomusta on muunnettu törkeällä tavalla. Nash itse ei nimittäin käyttänyt mitään lcckkeitä sen jälkeen, kun hän yhden kerran lopetti niiden käyttämisen. Elokuvan ohjaaja kuitenkin sanoi elokuvan extroissa näin:

"oikeasti Nashilla ei ole ollut lcckitystä, vuosiin. Meistä oli tärkeää välttää vaikutelmaa, et voi parantua syömättä lcckkeitä."

Siinähän oli kysymys tosin eri vaivasta, mutta ei Nash tosiaan niillä lcckkeillä kuntoon tullut, vaan ainoastaan ja todellakin vain vaimonsa avulla! Inhottavan totta:-(
Kuka ei tuota huomannut?
 
vierailija
On niin paha olla henkisesti. Pohjatietoja, olen iältäni 12-15, laitokseen sijoitettu nuori. Kulkenut elämässä pitkän ja vaikean tien. Minulla on paha traumatausta, joka on jäänyt hoitamatta. Hyväksikäyttöä ja fyysistä, sekä erittäin pahaa henkistä väkivaltaa kokenut henkilö. Tässä kohtaa enää pelkkä ihmisraunio. En tiedä miten jaksaa tästä eteenpäin. Jotten paljasta henkilöllisyyttäni en avaa mitään enempää, mutta nyt ovat asiat niin että en saa apua. Kukaan ei usko kun yritän kertoa. Minulla on paha traumatausta, joka on jäänyt hoitamatta. Kaikki keinot käytetty. Mikään hoitotaho ei ota sisään. Täysi-ikäisyyttä odotan mutta pitkä aika siihenkin. En tällä hae sääliä tai ihmisten myötätuntoa, kunhan anonyyminä kirjoitin ja avasin ajatuksiani.
Kun maallinen apu ei auta ja ihmiset ovat kyvyttömiä.rakastamaan toisiaan, niin on vielä yksi konsti jäljellä. Laita kädet ristiin ja kerro huolesi Taivaan Isälle. Pyydä häntä auttamaan. Tee näin päivittäin. Jos löydät sielunhoitajan niin mene hänen vastaanotolleen. Ei tarvitse olla uskovainen!
 

Yhteistyössä