APUA! Tunteja kestänyt kipukohtaus (oksettava olo ja kova hikoilu) rv. 5+1.. Mitä tämä voisi olla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "zxcv"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Z

"zxcv"

Vieras
Onko kenelläkään ollut tälläistä oloa alkuraskaudessa????

Mitä tämä voi olla?? Mitä tekisitte?

Olin laskujen mukaan menossa rv. 5+1, ja koin ihmeellisen kipukohtauksen automatkalla.

Vasemmalle puolelle vatsaa alkoi koskea, ei mitenkään järkyttävän kovasti, mutta kuitenkin. Minulla oli myös huono, oksettava olo. Pelkäsin, että oksennan.

Hikoilin kovasti, paita oli ihan selästäkin märkä, ja tuskanhiki otsalla.

Taistelin huonon olon ja kivun kanssa sen parituntisen automatkan, en halunnut kertoa muille olotilastani raskauden paljastumisen pelossa.
Sen jälkeen ajoin vielä omalla autollani parin tunnin matkan kotiin. Farkkujen napit piti aukaista, vatsa ei kestänyt mitään puristusta tms.

No mulla ainakin usein alkuraskaudesta tuli autossa huono olo ja kamala hiki (sen huonon olon takia), joten en olis kovin huolissaan.. :) Kipujakin voi tulla ja mennä, mut mene lääkäriin jos oikein kovin kipuilee tms.

Mulla tuli raskaudessa myös tollasia kipukohtauksia. Menin sitten alkuraskauden ultraan kun pelkäsin kohdunulkoista raskautta, mutta siellä vaan sydän sykki oikeassa paikassa :) Kipu johtuikin näköjään kystista joita voi muodostua kun tulee raskaaksi, keltarauhanen menee irronneen munasolun tilalle ja aiheuttaa kystan, jotain tällaista lääkäri selitti...

[QUOTE="alkup.";23813258]Eikö kohdun ulkopuolinen raskaus oireile vasta raskauden edetessä pitemmälle?[/QUOTE]

Voi oireilla varhaisemmassakin vaiheessa. Lääkäriin mars!

Itse jouduin kipujen takia sairaalaan jo ennen kuin olin kerennyt testiäkään tehdä. Itsestään sitten tuli ulos, mutta pari päivää kärvistelin ensin kipujen kanssa kotona.

[QUOTE="alkup.";23813444]Keskenhän tämä nyt meni.

Vuoto alkoi menkkamaisen runsaana, joten selvä homma...

Raskaustestissä ei enää näy kuin hailakka viiva.[/QUOTE]

Voi ei :'(

Tuo "kohtaus" tuli keskiviikkona, ja meni ohi noin kolmessa tunnissa. Sen jälkeen ei mitään.

Aamulla oli pientä tuhrua, jonka ajattelin menevän ohi, enkä pitänyt vakavana. Vuoto kuitenkin alkoi nyt. Alavatsakivut on niin kuin menkoissa, mutta kovemmat.

Mutta ainakin tiedän nyt, että voin tulla raskaaksi. Tämä oli ensimmäinen raskauteni.

Yhteistyössä