Apua tarjottaviin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kaisa

Vieras
Illalla ja huomenna juhlitaan esikoisen 4v synttäreitä. Yleensä teen kaikki tarjottavat aina itse, mutta nyt ei riitä yksinkertaisesti hermot. Lasten päiväunet meni päin mäntyä ja nyt itse väsyneenä yritän sietää niiden tappelua. Passitan siis miehen kaupan kautta kotiin, kun tulee noin puoli tuntia ennen vieraita. Siivouskin on nyt vielä tekemättä. Enkä edes meinannut, kuin pyyhkiä pahimmat liat pois.
Vieraat ovat rakkaita ystäviä (ja huomenna perhettä), joille on ihan sama tarjotaanko mitään vaiko joku hieno 5lajin illallinen. Haluaisin silti, että olisi edes jotain hyvää (sekä suolaista, että makeaa) tarjottavana. Mun piti tehdä muumi täytekakku ja tehdä itse paria leipää, joiden kanssa olisi salaattia, sienitäytettä tai lohitäytettä.
Nyt ei enää ajatus kulje, mitä helppoa ja hyvää sieltä kaupasta voisi ostaa... Olisiko teillä siis antaa jotain hyviä ideioita? Olisin tosi kiitollinen avusta.

Pakasteesta tai kylmähyllystä munariisi& lihariisi pastejoita, kolmioleipiä kylmähyllyltä (leikkaa ne vielä puoliksi, niin saat kivoja annospaloja), pakastealtaassa on kaikkia hyviä pullia, kääretorttu (leikkaat viipaleiksi, päälle kermaa ja nameja)...

Kiitos, tosta munariisi jutusta tuli mieleen ne pienet karjalanpiirakat. Jos tekis vaan munavoita päälle. Ja kolmioleipiä voisi varmaan nopeasti tehdä, kun ostais palvelutiskiltä jotain hyvää kermapojhaista "salaattia" ja vetäis ne paahtoleipien väliin. (Mulla on joku henk. koht. inho niitä valmiita kolmioleipiä kohtaan). Ja pullia vois tosiaan ostaa pakasteesta...

Joo, pikkupiirakat on hyviä, niitä tarjosin itsekin tänään vieraalle :) Yks hyvä on kanssa ne yrttivoi- ja valkosipuli voi patongit pakastealtaasta. Niitä kun ostaa muutaman paketin, niin saa jo korillisen pikku suolaista.

Ja vielä tuli mieleen että torttutaikina levyistäkin saa kivoja suolaisia juttuja, kun laittaa päälle esim. pikkusen tomaattipyrettä, metukkaa/tonnikalaa/ kinkkua ja juustoraastetta.

Yhteistyössä