apua taidan olla raskaana!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyttö 14v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyttö 14v

Vieras
Kysymys Prisman pregcheck liuska testistä. Näyttääkö ne väärää positiivista? Molemmat testit olen tehnyt tänään, koska olen jo melkein 2 viikkoa oksennellut lähes joka päivä. Molemmissa on aika vahva viiva. Menkat mulla alko 3 viikkoa sitten ja syön yasmine pillereitä.

Seksiä olen harrastanut exän kanssa viimeksi yli kk sitten, enkä ole unohtanut ottaa yhtäkään, enkä aikaisemmin ole niitä myöskään oksentanut. Eikö pillereiden pitäisi olla luotettava ehkäisy keino?? Raskautta en siis ikäni ja koulun takia todellakaan toivo, mutta nuo testit ja oksentelu huolestuttaa. Menkatkin oli, joten onko nuo ihan surkeita testejä?? Huomenna täytyy varmaan käydä apteekista ostamassa joku toinen testi. Voiko joku kertoa mikä olisi ainakin luotettava!?

Väärää positiivista ei tule, eli olet raskaana. Maanantaina soitat itsellesi ajan lääkäriin, kerro tilanne ha varmistavat asian sitten siellä. Sen jälkeen sun pitää miettiä, mitä haluat tehdä. Kerro äidillesi, mieluiten heti, ettei tarvitse yksin miettiä. Tsemppiä!

Vieras: niin paha virhe yhdyssanassa, että voi ihan hyvin olla 14v. Osaa kirjoittaa paremmin siltikin kuin monii vanhempi, mutta niinhän sen olla pitääkin kun koulussa oppii.

Mitä helvettiä? Kirjoitin 14v samanlaista kieltä, ellen parempaakin, enkä ollut mitenkään poikkeava. Jos tuo yksi valittaja tuntee paljonkin 14v teinejä, joilla on jotenkin merkittävästi huonompi ulosanti, niin toivottavasti lähipiiri pitää huolen, että koulu alkaa maistua! Ja tällaisessa "aikuisten foorumissa" sitä varmaan fiksu nuori erityisesti petraa, jos haluaa että otetaan tärkeässä asiassa vakavasti.

Lisäksi, miten huono provotutka ihmisillä on? Ihan normaali viesti, ainut huomiotaherättävä asia on ikä...

AP oliko edelliset kuukautisesi normaalit? Oletko ollut mahataudissa viime kierron aikana tai muuten oksentanut?

Pillereiden ehkäisyteho heikkenee, jos esimerkiksi oksennat vaikka krapulassa, etkä huomaa ottaa korvaavaa pilleriä. Aloitustekstisi perusteella olisit nimittäin tullut raskaaksi jo ennen edellisiä kuukautisiasi.

Huomenna sitten yhteyttä lääkäriin ja keskustelette miten tulet toimimaan. Voimia, teet minkä päätöksen tahansa.

En ole muuten oksentanut tai ollut kipeä. Menkat kesti vähän vähemmän aikaa, mutta niin ne on ollu pari kuukautta kun alotin pillerit. Kävin ostamassa apteekista digitaalisen testin ja siinä luki raskaana 1-2. Eikö tuon pitäis olla enemmän jos saanut viime kuussa alkunsa? Ja itelle on ainakin ihan selvää että en tätä pidä tai synnytä!