Meillä on 1 v poika, joka on pienen ikänsä ollut mun hiuksissa kiinni. Aina olessaan väsynyt tai käydessään nukkumaan, pitää saada "räpeltää" mun hiuksia. Kai se on vähän niinkuin unilelu hänelle. Olen yrittänyt tarjota tilalle unileluja, mutta mikään ei korvaa hiuksien hiplaamista. Tilanne on lisääntynyt tissittelyn loputtua, vaikka jo tissillä ollessaan hiplasi hiuksia. Muuten tämä ei haittaa, mutta kun nukutaan perhepedissä poika repii yöllä tosissaan hiuksista, jos ei saa unta. Tällaisia öitä on pari viikossa, että tuntuu koko kuontalo irtoavan. Se ei siis ole mitään hellää silittelyä! Olen tosiaan kokeillut unileluja, kädestä pitämistä yms. mutta hiuksista vaan tuntuu olevan mahdotonta luopua.
Lisäksi hänestä on mukavaa repiä muiden ihmisten hiuksia esim. muskarissa toisten lapsien. Hänelle se kai on "tykkäämistä", mutta muidenpa siihen on vaikeaa siten suhtautua. Vielä ei tunnu menevän mikään puhuminen asiasta läpi.
Kertokaa hyvät ystävät, miten moisesta "riippuvuudesta" pääsi eroon? Onko kenelläkään vastaavaa?
Lisäksi hänestä on mukavaa repiä muiden ihmisten hiuksia esim. muskarissa toisten lapsien. Hänelle se kai on "tykkäämistä", mutta muidenpa siihen on vaikeaa siten suhtautua. Vielä ei tunnu menevän mikään puhuminen asiasta läpi.
Kertokaa hyvät ystävät, miten moisesta "riippuvuudesta" pääsi eroon? Onko kenelläkään vastaavaa?