Apua syömishäiriöön (ahmiminen)

  • Viestiketjun aloittaja Nyt nimimerkitön
  • Ensimmäinen viesti
Nyt nimimerkitön
Hei!

Mistä olette saaneet avun syömishäiriöön? Ongelmana ahmiminen. Painoa parikymmentä kiloa lisää alle vuodessa. Itsellä lähin kaupunki Jyväskylä. Paikallisessa terveyskeskuksessa en niin välittäisi käydä...

Ilman nimimerkkiä
 
Nikittä
Mulla ahmiminen loppui, kun elämäntilanne muuttui. Kärsin siitä kyllä monta vuotta, enkä tiedä, kuinka olisi selvinnyt, jos ei tosiaan tälläistä muutosta olisi tapahtunut. Elämään vain tuli yhtäkkiä kauheasti sisältöä, kun matkustin ulkomaille vapaaehtoistyöhön ja reissu venyikin pitkäksi. Ruoasta tulikin vain polttoainetta. Ahmiminen ei ole sen jälkeen tullut takaisin. Paino on pudonnut melkein 20kg vaikka en ole lahduttanut - tosin aikaa siihen meni viitisen vuotta, mutta koko sinä aikana en varmaan kertaakaan miettinyt kokoani tai sitä, mihin suuntaan painoni on menossa.

Eli kyse oli mulla varmaan ihan turhautumisesta tai jostain. Ei tässä nyt välttämättä kovin toteutuskelpoisia neuvoja tullut, mutta jos elämäntilanteesi on joustava, kuten minun oli silloin, niin mikset miettisi että mitä ihan oikeasti haluat elämässäsi tehdä - siis muuta kuin laihtua ;) - ja toteuttaisi unelmaasi. Tsemppiä joka tapauksessa oikein kovasti, olet jo pitkällä kun tajuat ongelmasi :) .
 
KoalaMuori

Hei. voisiko sinulla toimia ravintoterapeutti + terveyskeskuspsykologiyhdistelmä? ymmärrän kyllä että pienessä paikassa kynnys mennä paikalliseen tk:seen voi olla korkea, mutta pystyisitkö sitä ylittämään? jos on rahaa, nii yksityisellehän voi mennä ihan mihin kaupunkiin vaan, tai jos on hyvä aiemmin otettu vakuutus mikä korvaa..?
kokemuksesta tiedän, että syömishäiriö voi olla vaikea paikka ja siitä irti pääsyyn tarvitaan voimia. minä tarvitsin paljolti itseni pakotusta.kävin pienellä pakkakunnalla tk-psykologilla, mistä olen tyytyväinen.tuli itseni voittanut olo sillä saralla. helkatti mitä väliä muiden ihmisten mietteillä on jos saa itsensä terveeksi!ja kukaan ei tiedä miksi siellä käyt. mutta ymmärrän että se voi tuntua vaikealta..pystytkö puhumaan kenenkään läheisesi kanssa ja saamaan häneltä henkistä tukea? se oli ainakin minulle kullanarvoista. olen pahoillani, kun en osaa mitään enempääsanoa. paljon voimia sinulle.
 

Yhteistyössä