Apua! Syklamaattia raskausaikana!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuleva äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuleva äiti

Vieras
Olen juonut Lidlin levyt kokista ja nyt vasta huomasin, että siinä onkin syklamaattia. Olen raskaana viikolla 8 tai 9, alussa kuitenkin. Mitä pahaa olen voinut sikiölle aiheuttaa?

no hei et ,itään oikeesti,eiköhän pullossa lukisi teksti ei raskaana olevile jos se voisi jotenkin aiheuttaa pienelle...määrä niin alhainen... oikeesti

No voi että.
Älä juo enää. Ei se kuolemaksi ole, jos kohtuudella juot sitä laittilimua.
Itsekin nyt raskauden aikana juon vain Pepsi maxia, pakko vähän tarkkailla ettei tule tolkuttomasti kiloja.

kaikkea voi normaalikäytössä syödä ja juoda. kukaan ei haitallisia määriä pysty tavallisessa käytössä itseensä imemään. maalaisjärkeä saapi käyttää tässäkin asiassa.

Ihana kuulla, etten toivottavasti mitään pahaa saanut aikaiseksi. Tästä eteenpäin olen kyllä tarkempi. Ja siirryn Pepsi Maxin juomiseen, kun se ainakin on sallittua.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kaikkea voi normaalikäytössä syödä ja juoda. kukaan ei haitallisia määriä pysty tavallisessa käytössä itseensä imemään. maalaisjärkeä saapi käyttää tässäkin asiassa.

Niin, tämän hetkiset normirajat mm.aspartaamia ovat jo liian ylhäällä normaalille ihmiselle, että syöpä lisääntyy. Jo niistä tämänhetkisistä suosituksista siis.

En menisi luottamaan tuohon sanontaan, että maalaisjärkeä voipi käyttää ja että kaikkea voi normaalikäytössä syödä ja juoda.

Toisille maalaisjärki on erilainen kun toisille, ja nuo normaalit annokset erilaisia kiellettyjä ruokia ovat toiselle erit kun toiselle.

Joten kannattaa tosiaan välittää suosituksista, sillähän niistä riskeistä pääsee, kun ei mene säveltelemään "maalaisjärellä."..

Alkuperäinen kirjoittaja Heidi:
No voi että.
Älä juo enää. Ei se kuolemaksi ole, jos kohtuudella juot sitä laittilimua.
Itsekin nyt raskauden aikana juon vain Pepsi maxia, pakko vähän tarkkailla ettei tule tolkuttomasti kiloja.

Pepsi max onkin makeutettu sallitulla makeutusaineella (asesulfaami k ja aspartaami), joten sen juominen kohtuullisesti on ihan ok. Light juomia (sallituilla makeutettuja) jopa suositellaan esim. raskausdiabetesohjeissa!

Muistaakseni neuvolassa sanottiin että 4 litraa päivässä on turvallinen raja, joten käytännössä noi varoitukset on olemassa vaan siksi, kun nykyään nyt kaikkea raskaana olemisesta vanhempana olemisee pitää harrastaa ja harrastukseenhan liittyy säännöt.
Eei lenkkeilykään ole lenkkeilyä, jos vaan laittaa kumpparit jalkaan ja hakee koiran kanssa sanomalehden viikonlopun jakelupisteestä, pitää olla vähintään 100 euron juoksukengät ja sykemittari ja lisäksi käydä joku juoksukurssi, vasta sitten harrastaa liikuntaa...

Yhteistyössä