Apua superlihavalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lihava!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja zarian:
Alkuperäinen kirjoittaja zarian:
No ei noi mitat tosiaankaan kuulosta "superlihavalta"... :whistle:

No kyllä mä aika superlihavalta silti näytän, vaikkeivat mitat järkyttävältä kuulostaisikaan.

Tota noin... Onko sulla jonkinlainen itsetunto-ongelma? Eniten kannattais varmaan opetella olemaan tyytyväinen itseensä... Jos noilla mitoilla olet "superlihava", niin et todennäköisesti ole tyytyväinen itseesi, oli paino kuinka vähän tahansa...

Kyse on siis ennen kaikkea siitä, että paino heikentää toimintakykyäni. Toki minun on vaikea sietää ulkonäköänikin, sillä on nöyryyttävää, kun tavallisista vaateliikkeistä ei löydy sopivan kokoisia vaatteita, eikä mikään koskaan näytä hyvältä päälläni. Näin ollen uskon, että itsetunto-ongelma on täysin perusteltu ja liittyy täysin painoon: vaikkapa 50-kiloisena (mielummin hoikempanakin) olisin selvästi tyytyväisempi itseeni.

No ei siihen painon pudotukseen ole mitään oikotietä. Jos haluat tiputtaa muutaman kilon, niin ei auta kun lähteä lenkille ja syödä kevyemmin. Minulla ongelma on aina ollut päinvastainen... olen liian laiha. Ei ole kivaa tämäkään...
:/

Yli sata kiloisesta voi tuntua hassulta, jos toinen puhuu noilla kiloilla superlihavasta ;) Mutta ihan tosi, painoindeksi ei loppujen lopuksi paljoa kerro. Taannoin katsoin telkusta, kun ryhmä rapakuntoisia alkoi harjoittelemaan maratonia varten. Heti aluksi heiltä mitattiin rasvaprosentin. Naisista yksi oli 30kg ylipainoinen, mutta ylipainosta huolimatta, hänen rasvaprosenttinsa oli sama, kuin toisen, jolla ei ylipainoa ollut :whistle:

Itse myös nyt mielestäni superlihava, kun viimeisestä raskaudesta jäi lähes 10kg ylimääräistä ympärilleni :ashamed: Itse ostin sitten loppujen lopuksi kaikenpeittäviä paitoja ja mukavia hameita ihrojeni suojaksi. Kateellinen olen niille pullukoille, jotka uskaltautuvat tiukissa topeissa muiden ilmoille.

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
Alkuperäinen kirjoittaja papukaijan ruokottomat puheet:
Mielestäni et ole noiden mittojen perusteella kauhean lihava, ehkä pyöreähkö...
no ehkä tämä aloitus kannattaa jättää huomiotta...

Ja jättää ap siihen luuloon, että hän tosiaan on superlihava? :o

156cm ja 104kg, enkä mäkään pidä itseäni vielä superlihavana. Lihavana kylläkin, mutta en super. Sun kohdallas varmaan auttais ihan vaan elämäntapojen fiksaaminen: katsot mitä syöt, lisäät liikuntaa jne.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei juma, siis ootko oikeesti 160 cm ja 68 kg?? Kyllä sun pitää ainakin 20 kiloo laihduttaa, jos meinaat ees jotenki päästä normaaleihin mittoihin! :o

Lärvä kii!

Tiedän yhden 160/48 ja hän on kaikin puolin ihan normaalipainoisen näköinen. Mielestäni myös esimerkiksi 160/55 on vielä ihan normaali, mahdollisesti hoikkakin (ainakin, jos on lihaksia).

Kyllä mä ap:n mitoissa olevalle suosittelisin ainakin urheilun lisäämistä, mutta superlihava hän ei missään tapauksessa ole!

Alkuperäinen kirjoittaja papukaijan ruokottomat puheet:
Alkuperäinen kirjoittaja Pure Dynamite:

Miksi ap:lle naureskellaan?

Vääristynyt kuva itsestä on (pahimmillaan) vähintään yhtä vaarallista kuin liikalihavuus!

En naura, olen surullinen. Hänen puolestaan, ja todellisen lihavuuden parissa painivien.

Alkuperäinen kirjoittaja voi auttaa:
isompia ongelmia on kuin pari löysää kiloa.

Omakuvaa on luonnollisestikin tosi hankala reflektoida, mutta kyllä mä olen voimakkaasti sitä mieltä, että tämä paino on se ongelma, joka aiheuttaa psykososiaalisia vaikeuksia.

Haluaisin todellakin saada tämän paino-issuen kuntoon ennen työelämään siirtymistä (valmistun tähän tietoon ensi keväänä), sillä problematisoitunut sosiaalityöntekijä on varmaan kaikkea muuta kuin hyvä auttaja. Kuinkakohan paljon vuodessa on realistista laihduttaa?

Alkuperäinen kirjoittaja voi auttaa:
isompia ongelmia on kuin pari löysää kiloa.

Omakuvaa on luonnollisestikin tosi hankala reflektoida, mutta kyllä mä olen voimakkaasti sitä mieltä, että tämä paino on se ongelma, joka aiheuttaa psykososiaalisia vaikeuksia.

Haluaisin todellakin saada tämän paino-issuen kuntoon ennen työelämään siirtymistä (valmistun tähän tietoon ensi keväänä), sillä problematisoitunut sosiaalityöntekijä on varmaan kaikkea muuta kuin hyvä auttaja. Kuinkakohan paljon vuodessa on realistista laihduttaa?

en tiedä, ainahan sos. työntekijöillä on ongelmia, nehän ajaa itse alanvalintaan. Tiedän kokemuksesta koska olen itsekin ammatiltanit sossu.
Edelleen kyllä suosittelen terapiaa, voi tulla tarpeeseen itse ammattiakin harjoittaessa, tosin silloin sen saattaa saada jo työnantajan laskuun, tai sitten ei. Jakusja nyt sun muutaman kilon kanssa. Ps. koita päästä eroon tosta opiskelijaterminologiasta, se ei saa suo fiksummaksi ja vieraannut entisestään asiakkaista jos pidät tuota yllä.

Yhteistyössä