Apua. Sisustusnikkarit kuulolle!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mä muutan 97 neliöisestä asunnosta 31 neliöiseen asuntoon. Kaappitilaa ei ole. Mistä sitä teen? Sängynaluslaatikot juu mutta mitä muuta kaikkea voisin keksiä. Ero tuli miehen kanssa jo muutama vuosi sitten ja lapset vieneet omansa, nyt täällä enään koko muu elämäni pitäisi saada pienennettyä :(

help sos!

Sinun makuasi ja tarpeitasi tuntematta on hankala suositella mitään. Katsele Ikean kaappi- ja hyllöstöratkaisuja, minkä tyyppinen on sinun makuusi. Tosin ikea ei välttämättä ole halvin paikka aina. Meillä saatiin kylppärin kaappi ideaalimitoilla, juuri sellainen kuin haluttiin halvemmalla paikallisesta kalusteliikkeestä kuin mitä Ikean huonomman kokoinen olisi tullut maksamaan.

Suosittelen melkein tutustumaan, mitä Pinterestistä löytyy, organization on hyvä hakusana, toinen on Ikea hacks. Mieti mitä tarvitset säilytettäväksi ja miten haluat sen olevan saatavilla.

Mä kannatan tuota banaanilaatikkojuttua, ja sieltä kaivamista. Niitä laatikoita voi sitten viedä tavaroineen päivineen siihen pihan roskakatoksen alle säilytykseen.. Ellet nyt sitten viihdy asunnossa, joka on vuorattu kaapeilla ja hyllyköillä...

Tällainen ritiläkori vaatekaappiin, säästät paljon hyllytilaa kun vaatteet saa pieneen tilaan. Minulla myös liinavaatteilla tämmöinen. Näitä on eri paikoissa eri levyisiä, kaappi kannattaa mitata ennen kuin ostaa.

Tällainen ritiläkori vaatekaappiin, säästät paljon hyllytilaa kun vaatteet saa pieneen tilaan. Minulla myös liinavaatteilla tämmöinen. Näitä on eri paikoissa eri levyisiä, kaappi kannattaa mitata ennen kuin ostaa.
Minä en kyllä suosittele.Tavarat roikkuvat helposti rei'istä ulos ja silloin kori ei tahdo tulla nätisti ulos kaapista. Samoin kaapin ovi pitää saada täysin auki, että tuollaisen ylipäätään voi vetää ulos vähänkään. Halvimmista korit voivat tippua alas kiskoiltaan. Jos päädyt hankkia tuon tapaisen, osta laadukas ja sellainen, missä on pienet reiät, ei tuollaisia isoja. Tuossakin sarjassa on niitä pienireikäisiä koreja saatavilla, ovat vaan kalliimpia.

Minä hankkisin tavaroita varten korkean lipaston, missä on kunnon laatikot, sellainen toimii huomattavasti paremmin kuin kaappiin tungetut korisysteemit. Jos taas olet hankkimassa oikeaa vaatekaappia, niin siihen kannattaa harkita osaan oikeita laatikoita, eikä mitään oven takana olevia laatikoita. Ikean vaatekaapeissa on noita vaihtoehtoja.

Minä en kyllä suosittele.Tavarat roikkuvat helposti rei'istä ulos ja silloin kori ei tahdo tulla nätisti ulos kaapista. Samoin kaapin ovi pitää saada täysin auki, että tuollaisen ylipäätään voi vetää ulos vähänkään. Halvimmista korit voivat tippua alas kiskoiltaan. Jos päädyt hankkia tuon tapaisen, osta laadukas ja sellainen, missä on pienet reiät, ei tuollaisia isoja. Tuossakin sarjassa on niitä pienireikäisiä koreja saatavilla, ovat vaan kalliimpia.

Minä hankkisin tavaroita varten korkean lipaston, missä on kunnon laatikot, sellainen toimii huomattavasti paremmin kuin kaappiin tungetut korisysteemit. Jos taas olet hankkimassa oikeaa vaatekaappia, niin siihen kannattaa harkita osaan oikeita laatikoita, eikä mitään oven takana olevia laatikoita. Ikean vaatekaapeissa on noita vaihtoehtoja.
Ei vaatteet roiku ulos rei'stä. Tossa ikea mallissa on esto korin putoamiselle, vaikka ei muissakaan ole koskaan pudonnut kori paikoiltaan.. Isot huonekalut vie hirveästi tilaa pienessä asunnossa, siksi lisätila kiinteään kaappiin on todella hyvä. Tosin riippuu ap:n tavaroiden määrästä niin voi joutua hankkimaan molemmat ratkaisut.

Ei vaatteet roiku ulos rei'stä. Tossa ikea mallissa on esto korin putoamiselle, vaikka ei muissakaan ole koskaan pudonnut kori paikoiltaan.. Isot huonekalut vie hirveästi tilaa pienessä asunnossa, siksi lisätila kiinteään kaappiin on todella hyvä. Tosin riippuu ap:n tavaroiden määrästä niin voi joutua hankkimaan molemmat ratkaisut.
Me emme tiedä, mitä ap. siellä haluaa säilyttää ja millaisia kaappeja asunnossa ylipäätään jo on, jos on lainkaan ;) Meillä hankittiin tuollainen vastaava aikoinaan eteisen kaappiin, mutta ei ole ollut hyvä. Siellä on ollut esim. lasten kenkiä ja jonkun hämmennettyä siellä kengän varsi tms on sitten ottanut ylemmän laatikon reikiin kiinni, jolloin on hankala saada mitään liikkumaan. Ja kaapin ovi on pakko saada sen 90 astetta auki, että noita voi käyttää.. Joku taas oli usein jättänyt jotain eteiseen niin, ettei sitä ovea saanutkaan tarpeeksi auki siirtelemättä ensin tiellä olevaa. Ja jos joku tökkäsi niihin toisen laatikon reikiin kiinni, niin voimaa käyttäessä saattoi kori tipahtaa kiskoiltaa pois alemman päälle tai alin kaapin pohjalle. Ei ollut mikään laadukas systeemi, halvalla ei saa hyvää.

Kannattaa hyödyntää korkeussuunta säilytystä suunnitellessa. Ikean kaappien suunnitteluohjelmassa on inspiraatiokuvia, kuinka huonekalujen ympärille ja yläpuolelle on tehty säilytystilaa. Kaappejakin on eri syvyisiä, pienissä tiloissa kannattaa harkita, että olisiko paikallaan hankkia vähemmän syvä kaappi

Yhteistyössä