Apua!Sain juuri tietää olevani raskaana rv 9 ja olen juonut alkoholia reilusti ;(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunut

Vieras
Menkat tulivat normaalisti,oireina vain pahoinvointi ja sen vuoksi tein testin joka on plussaa.Hetki joka raskaus on voinut alkaa,on tiedossa ja siitä laskettuna olen jo noin rv 9:llä.Olen juonut joka perjantai koko tämän ajan 4-7 siideriä.Mitähän olen voinut saada vauvalle aikaan? Muuten olisin tästä onnellinen mutta tämän asian vuoksi raskauden jatkaminen pelottaa,googleen kun vilkaisin. ; (

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Pääasia on että et enään juo, menneitä et pysty muuttamaan. :hug: Onnea vauvan odotukseen :)

En todellakaan juo enää mutta tämä kyllä vaivaa mieltä kovasti.Ja sinulle joka ylempänä vitsiksi sanoit,mitähän vitsiä tässä olis,ite en näe mitään hauskaa. =/

Ensiksi onnea raskaudesta :heart:
Toiseksi, olet ollut niin alkuvaiheessa vielä tuolloin ja olet vieläkin, etten usko että mitään vahinko on päässyt tapahtumaan. Iloitse nyt vain odotuksesta =)

Alkuperäinen kirjoittaja huolestunut:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Pääasia on että et enään juo, menneitä et pysty muuttamaan. :hug: Onnea vauvan odotukseen :)

En todellakaan juo enää mutta tämä kyllä vaivaa mieltä kovasti.Ja sinulle joka ylempänä vitsiksi sanoit,mitähän vitsiä tässä olis,ite en näe mitään hauskaa. =/

Sun täytyy vaan aatella et tehty mikä tehty, murehtimalla pilaat koko ihanan odotusajan. :)

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
tokkopa mitään on kerennyt tapahtua jos nyt älyät lopettaa.
ei ainakaan mikään keskeyttämisen syy ole!

En haluakaan keskeyttää kyllä mutta alkoi pelottaa mahdolliset sydänviat yms rakenteelliset viat joihin luin alkoholin vaikuttavan alkuraskaudessa.Kiitos tsempeistä,pienikin lohtu on mulle iso lohtu,pelottaa niin jos jotain olen aikaan saanut vauvalle. =(

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
tokkopa mitään on kerennyt tapahtua jos nyt älyät lopettaa.
ei ainakaan mikään keskeyttämisen syy ole!

En haluakaan keskeyttää kyllä mutta alkoi pelottaa mahdolliset sydänviat yms rakenteelliset viat joihin luin alkoholin vaikuttavan alkuraskaudessa.Kiitos tsempeistä,pienikin lohtu on mulle iso lohtu,pelottaa niin jos jotain olen aikaan saanut vauvalle. =(

Alkuperäinen kirjoittaja lumihiutale82:
minulla kävi samoin,tosin olin jo 19 viikolla kun sain tietää.

Ihanko totta?Joitko useasti tuona aikana ja mitään(kö?) ei vauvalle tullut?

join joskus viikonloppusin ja vielä noin 15 viikolla olin todella humalassa kerran :( olihan se pelottavaa kun epäili että vauvalle on käynyt jotain..mutta terve poika syntyi.

join joskus viikonloppusin ja vielä noin 15 viikolla olin todella humalassa kerran :( olihan se pelottavaa kun epäili että vauvalle on käynyt jotain..mutta terve poika syntyi.

Miten on mahdollista että et ole tiennyt olevasi raskaana vaikka viikkoja jo noinkin paljon? Itelläni oli ainaskin molemmissa raskauksissa jo suht iso maha noilla viikoilla.

Tää helpotti kovasti!!!!Jospa ei mitään oliskaan käyny..luin vaan netistä että esim sydänvikoja yms rakenteellisia vikoja voi tulla just alkuraskauden alkuholin käytön seurauksena.Mutta jos yritän vaan nyt alkaa odottaa vauvaa ilman joka hetkistä huolta...Kiitos kaikille rohkaisusta!! *Kukkasia*

Alkuperäinen kirjoittaja vilivilpertti:

Miten on mahdollista että et ole tiennyt olevasi raskaana vaikka viikkoja jo noinkin paljon? Itelläni oli ainaskin molemmissa raskauksissa jo suht iso maha noilla viikoilla.

menkat tuli,ei oireita,ei vatsaa,liikkeitä aloin tuntemaan 25 viikolla

Alkuperäinen kirjoittaja vilivilpertti:

menkat tuli,ei oireita,ei vatsaa,liikkeitä aloin tuntemaan 25 viikolla

Täällä yksi lisää! Tosin sain tietää "jo" viikolla 14. Älä huolehdi, kaikki on varmasti hyvin!

Mulla oli meneillään rv 8, kun testasin. Tietämättä olevani raskaana olin syönyt antibiottikuurin + juhlinut kolmet pikkujoulut. Raskaus sujui ihan normaalisti, lapsi syntyi lähes nelikiloisena ja täysin terveenä, 10 pisteen poikana. Minäkin silloin aluksi panikoin asian suhteen mutta lääkäri kertoi sikiön olevan alkuvaiheessa niin hyvin "suojattu" ettei syytä huoleen ollut.

Minäkin join alkuraskaudesta useamman kerran reippaasti. En tiennyt olevani raskaana, ja siihen sitten osui risteilyä ja pikkujoulua. Terve tyttö syntyi ja on nopeasti kehittynyt & erittäin fiksu. Vaan ymmärrän kyllä huolen, itsellänikin oli todella huolestunut olo.

Yhteistyössä