Apua, ruskeaa tuhrua rv 24+2...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja odottaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

odottaja

Vieras
Soitin jo neuvolaan, ei osannut auttaa. Onko kellään ollut harmitonta tuhruvuotoa näillä viikoilla? Apua...
Ihan alkuraskaudessa vuotoa oli, mutta sen jälkeen ei ole ollut mitään. Nytkään ei kipuja ja vauva tuntuu liikkuvan. Hieman ruskeaa tuhrua paperiin ja pikkareihin tänä aamuna, ei siis kirkasta verta.
Kohtalotovereita? Mitä tää on?

Vanhaa verta...mulla ainaki tullu viel rv 20 tietämillä. Eikä ollu vaarallista.
Ota kaiken varalta rennosti, seuraile tilannetta...mut en usko et syytä huoleen. Varsinkin jos vauva tuntuu liikkuvan.

Nuo mun vuodot aiheutu jostaki hyytymästä...

Luultavasti johtuu raskaushormoneista, limakalvot herkistyy ja esim. kohdunkaulalta tai emättimen puolelta voi helposti tulla vuotoa. Itellä alkuraskaudessa ultrattiinkin pari kertaa, kun tuli vuotoja, istukka oli silloin vielä kohdunsuulla. Keskiraskauden jälkeen tuli juurikin vuotoja limakalvoilta esim. yhdynnän tai itsetyydytyksen (ei penetraatiota) jälkeen. Jopa ihan kirkastakin verta, ja vaarattomia vuotoja olivat. Silti aina säikäytti :/

Neuvola käski seurailemaan ja soittamaan synnärille, jos jatkuvat. Yhtään keskenmenoa mulla ei ole, joten ihan ekana en haluaisi pahinta uskoa. Silti pelottaa. Täytynee soittaa sinne synnärille, jos vuotoa vielä on. Kiitos teille... t. ap

Onko sulle tehty lähipäivinä joku sisätutkimus että on ronkittu kohdunkaulaa? Mulla tuli aina niiden jälkeen pientä tuhrua. Joskus myös ultran tai yhdynnän jälkeen. Kaikki meni hyvin kuitenkin.

Ei ole tehty sisätutkimusta, olen makoillut flunssan takia saikulla kotona. Yhdyntää toissayönä, ei varmaan siitäkään enää voi olla tämänaamuinen tuhru. Toivon vain, että olisi jotain harmitonta. Onneksi vauva liikkuu..ap

Yhteistyössä