apua! rinnat arat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paprika
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paprika

Vieras
Hei, onko kellään tietoa, mikä aiheuttaa rintojen arkuutta? En usko olevani raskaana enkä ovuloivani tällä hetkellä. Eli muutama päivä ennen menkkoja rinnat tulivat melko aroiksi, mikä ei ole minulla yleistä. Kuukautisten aikana arkuus lieveni, mutta nyt ovat taas selvästi arat, kp 8. Seksihaluja ei juuri ole, ei ovislimoja, aamulämpö oli tänään himpun ylhäällä, muttei kyllä mitenkään ihmeellisesti. Menkat oli ihan normaalit. Mikä hormonihäiriö on kyseessä? Ehdotuksia? Jos tällainen jatkuu, niin altistaako rintasyövälle yms.? Onko kellään kokemusta samasta? Kiitos paljon vastauksista :)

eiköhän kyse ole jostain hormonaalisesta tapahtumasta.

Voithan tietysti tunnustella rintojasi jos möykkyjä löytyy, mutta tuskin rintasyövästä nyt kuitenkaan on kyse.

Jos pelottaa niin voit varmasti varata ajan ihan terveyskeskus lääkärille ja pyytää häntä tunnustelemaan rintojasi.

Ei nyt ole rintasyövästä kyse. Kysyin, että voiko tällainen hormonihäiriö altistaa rintasyövälle, jos tämä jatkuu pitkäänkin ja mikä tällaisen aiheuttaa. Eli onko tämä kierto luultavasti menetetty vauvahaaveita ajatellen. Hormonitasot lienevät vinksallaan ja sitten ei välttämättä ovuloi jne. Onko saman kokeneita? Kiitos vastauksista :)

Heips!

Mulla on ihan viimeiset kolmekiertoa jomottanut tissejä ja ollut aikapaljon pms-oireita, jos niitä siksi voi sanoa. Lisäksi kierto on reistaillut ja tammikuussa oli ennätyspitkät kuukautiset jotka kesti 14päivää ja nyt menossa kp42 eikä naistenpäiviä näy. Maanantaina menen lääkäriin kuulemaan hormonitestientuloksia ja sitten minulla on myös ultra, jossa katsotaan asiat tarkemmin. Minulla siis tarkkaillaan ovuloinko vai enkö ja samalla selvitetään raskautumisen mahdollisuuksia.

no on aika yleistä että rinnat ovat naisilla välillä kipeät ja arat. Joten tuskin niiden arkuudesta kannattaa olla huolissaan! Eikä niistä voi paljoa päätellä... Jos ei siis muita oireita kuin rintojen arkuus.