N
"nuhaton"
Vieras
Ongelmana siis poskiontelotulehdus, ollut varmaan jo pari kuukautta, mutta alkoi oireilla pahemmin noin kuukausi sitten. Nuhaa ei ole ollut viime kevään jälkeen, kesällä pientä allergistaniiskutusta (olen siitepölyallerginen). Lääkäri määräsi röntgenkuviin ja siellä näkyi paha tulehdus oikeassa poskiontelossa, nyt syön amorion 750mg antibiootti kuuria (1 tabl 2x päivässä), lisäksi olen ottanut Duact kapselin aina antibiootin yhteydessä. Kipuun olen välillä ottanut 600 buranan ja sain myös nenäsumutetta nimeltä Dymista. Olen näitä lääkkeitä syönyt nyt kaksi päivää ja kaksi päivää olen myös käyttänyt aamuin/illoin nenähuuhtelukannua, elämäni ensimmäistä kertaa. En ole kuitenkaan huomannut mitään helpotusta, oikeastaan tuntuu niin kuin jomotus olisi vain pahentunut, aamuisin herätessä ei koske ollenkaan, mutta päivän aikaan kipu iskee, tasaista särkyä/jomotusta poskipäällä, silmän vieressä,paineen tunnetta, tuntuu myös kitalaessa ja ylähampaissa. Vasen poskiontelo ei ole tulehtunut. Miksi kivut tuntuivat pahenevan kun aloin lääkitä itseäni vai johtuuko se nenähuuhtelusta vai kuvittelenko? Miten voisin itse yrittää auttaa vielä jotenkin, kun ei ole edes sitä nuhaa että saisi rään liikkumaan! Nenä ei ole myöskään tukossa.
Viime keväänä sairastin elämäni ensimmäisen poskiontelotulehduksen, meni antibiooteilla ohi, ei ole koskaan punkteerattu..enkä sitä haluaisikaan :/ alkaa kuitenkin mennä hermot tähän ärsyttävään tasaiseen kipuun ja jomotukseen ja pelkään jo saavani jonkun kauhean aivotulehduksen tästä! Kiitän jos joku osaisi auttaa!
Viime keväänä sairastin elämäni ensimmäisen poskiontelotulehduksen, meni antibiooteilla ohi, ei ole koskaan punkteerattu..enkä sitä haluaisikaan :/ alkaa kuitenkin mennä hermot tähän ärsyttävään tasaiseen kipuun ja jomotukseen ja pelkään jo saavani jonkun kauhean aivotulehduksen tästä! Kiitän jos joku osaisi auttaa!