Kiitos Santtu81
Kuten tuolla yllä kerroin, päädyin Legon pukuun 80, jonka voin ottaa nyt käyttöön, oli tosi reippaan kokoinen, meillä on koko 86 ja se on liian suuri kävelemään opettavalle pojalle. Itse tykkään pukea lapseni sopiviin vatteisiin, ja varsinkin ulkovaateissa ei saa olla liikaa tyhjää.
Hurjalta kyllä kuulostaa tuo koko 98 vähän yli vuoden vanhalla lapsella, jos on normaalikokoinen, ja siltikin, johan siinä lahkeisiin kompastuu, eri asia tietenkin, jos on esim. kovin pullea, niin silloin vois olla korkeintaan koko 92, mutta kun nuo Remut on vielä reilua kokoakin.
Meillä on mennyt siis Remu kokoa 98 tähän asti liki 4v, pitkälle pojalle. Kyllä minusta lahkeiden pituus on merkittävä, niitä kun ei kääriä sentään kannata
Jotkut vahemmat haluavat säästää ja pukevat lapsensa monta numeroa suurempaa, jotta menee monta vuotta
Itse olen myös näitä tapauksia päiväkodissa työskennellessä nähnyt ja lapsilla on vaikea liikkua, kun on liikaa pukua joka puolella, toki liian pieni pukukin on huono asia. Mutta kyllä pienelle lapselle täytyy ostaa haalari per vuosi, suurempana yksi haalari saattaa mennä kaksikin vuotta. Kasvunvaraa ei voi monat kokoa ottaa.
Niin, ensi syksynä ostan sitten pojalle, joka on tuolloin 2v, haalarin kokoa 92, ellei hän ihan hirmuisesti ole kasvanut
Väinötär: Tarkoitus ei ollut loukata, ehkä luetunymmärtämisen laitani on huono. Turha kuitenkaan nyt hernettä on nenään vetää
Noita babymallisia pukuja ei voi mielstäni verrata noihin ns. isompien pukuihin. Esikoisella sellainen oli ennen 1v 74, yli 1-vuotiaalle en ole edes sen mallisia käyttänyt.
Kiitos kommenteista ja neuvoista. Nyt saadaan jo täksi talveksi käyttöön ihana legon puku, väriltään raikas vihreä
Keväthaalarissa muuten reiluus ei haittaa niin paljon kuin toppahaalarissa, kun on ohuempaa materiaalia. Meillä odottaa nyt kevättä esikoisen Rasavilin haalari kokoa 84 ja täytyy kyllä sitten miettiä ostaako nyt kevätpuvun syksyä ja seuraavaa kevättä ajatellen kokoa 98 vai 92. Viime syksyn kuopus käytti ihan talvipuvun käyttöön ottoon asti Remun keväthaalaria kokoa 68, eikä ollut pieni se puku.