APUA - pesukone haisee!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

.

Vieras
Siis nyt pikaisesi apuja miten saa pyykinpesukoneesta inhottavan ja tosi voimakkaan hajun pois. Alko nyt yht äkkiä. Kone reilu kolme vuotta vanha, päältätäytettävä. Oisko vinkkejä? Ei tolla muuten tunnu enää uskaltavan pestä pyykkejäkään.... :(

Tiivisteet oon puhdistanu ja kuivannu, päästöventtiilistä vedet päästäny pois, lokerikko pesty... Mitä muuta vois vielä? Ei tunnu haju lähtevän millään...

Kokeile ensiksi pestä vaikka lakanat ja pyyhkeet 90 asteessa, tai pyöritä tyhjänä 90 asteen ohjelma. Jos edelleen haisee, niin hae apteekista sitruunahappoa ja laita sitä koneeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Ok. Tyhjänä on jo pesty! Ei tehoa... Mitäs tuo sitruunahappo sit tekee? Mitä maksaa?

Kokeile seuraavaksi se 90 ohjelma + etikkaa koneeseen. Jos vieläkin haisee, niin sitten sitruunahappoa. Ei ole kallista, puhdistaa mm. koneen sakasta. Olethan muuten muistanut pitää koneen luukkua auki pesujen välillä?

Alkuperäinen kirjoittaja gab:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Ok. Tyhjänä on jo pesty! Ei tehoa... Mitäs tuo sitruunahappo sit tekee? Mitä maksaa?

Kokeile seuraavaksi se 90 ohjelma + etikkaa koneeseen. Jos vieläkin haisee, niin sitten sitruunahappoa. Ei ole kallista, puhdistaa mm. koneen sakasta. Olethan muuten muistanut pitää koneen luukkua auki pesujen välillä?

Oon muistanut "kuivatella" aina koneen pesun jälkeen. Etikkaa ei just oo, mutta taidan sitä kipasta myös kaupasta. :)

Minä pesin koneen apteekin sitruunahapolla kolme kertaa. Ei poistunut haju ei. Huuhtelin vielä etikkapesulla... Sama tympeä haju. Ei voinut ajatellakaan, että olisi pessyt sillä koneellä pyykkiä. Sitten bongasin kaupassa pyykinpesukoneen puhdistusaineen. Pyöräytin koneen sitten sen voimalla, ja kyllä. Haju on poissa!! Ihanaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Minä pesin koneen apteekin sitruunahapolla kolme kertaa. Ei poistunut haju ei. Huuhtelin vielä etikkapesulla... Sama tympeä haju. Ei voinut ajatellakaan, että olisi pessyt sillä koneellä pyykkiä. Sitten bongasin kaupassa pyykinpesukoneen puhdistusaineen. Pyöräytin koneen sitten sen voimalla, ja kyllä. Haju on poissa!! Ihanaa :)

Minkä merkkistä toi koneenpuhdistaja oli? Mikäli muistat. Yritin kans kaupasta etsiä, mutten löytänyt...

Ja tuon sitruunahapolla puhdistuksen jälkeen ei kannata enää pestä zeoliittia sisältävillä pesuaineilla, ne tekevät tuon hajun koneeseen! Pese muuten sitruunahappokäsittelyn jälkeen vielä yksi koneellinen tyhjänä, pesuaineen kanssa, ja mahdollisimman kuumalla ohjelmalla. Sitruunahappopesukin pitää pestä valkopesuohjelmalla (ei esipesua).
http://yle.fi/alueet/teksti/etela-karjala/2009/09/loyhka_lahtee_pesukoneesta_sitruunahapolla_986078.html

Yhteistyössä