Apua! Onko täällä palkanlaskijoita tai joku joka tietäis asiasta, vein verokortin 'myöhässä' :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "piste"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"piste"

Vieras
Eli olen hoitovapaalla, mulle ei ole tullut tilinauhoja koko aikana ja yleensä esimies on laittanut tekstiviestiä mihin mennessä verokortti pitää toimittaa. Viime vuonna palkanlaskija halusi sen vaikka olin äitiyslomalla mutta tänä vuonna sitä ei ole kaipailtu. Ilmeisesti olisi pitänyt toimittaa jo 25.1 tms..Muistin tänään että mulla on lomarahoja saamatta ja pyysin esimiestä laittamaan ne maksuun (tilipäivä 10 pv) ja vein samalla verokortin. Se kyllä faksattiin saman tien eteenpäin, mutta nyt mulla hirvittää että meneeköhän niistäkin vähistä lomarahoista 60% veroa koska vein verokortin niin myöhässä :/ Toisaalta 10pv tulee tammikuulta tili eli periaatteessa pitäisi mennä vielä edellisen verokortin mukaan..

Mäkin olen hoitovapaalla, vein ihan oma-alotteisesti verokortin kuun alussa töihin.Ei meillä ennenkään tekstiviestitse ole asiasta ilmoitettu.Oletus on että töissä aikuinen huolehtii itse omista asioistaan.Ja meillä ainakin oli viimeinen päivä toimittaa verokortti juurikin tuo 25.1, muutoin lähtee 60%.

Jos saat tilin 10.2, niin ei se koske enää tammikuuta..jos olisit saanut tammikuussa jotain, niin vanha verokortti on silloin voimassa.

Viimeksi muokattu:
No valitettavasti unohdin asian aivan kokonaan koska mulle ei edes palkkakuitteja ole tullut. Niissäkin olis ollu maininta tuosta. Ja 10.2 tulee tili ajalta 16.1-31.1 eli tammikuulta

Jos työnantaja tilaa verokortit niin sanotulla suorasiirrolla voi palkanlaskija halutessaan / viitsiesään verohallinon "luvalla" käyttää helmikuun ajan suorasiirrolla saamiaan verotietoja käyttäen kumulatiivista eli A-vaihtoehtoa.
Vaihtoehtoa ei voi muutta Beeksi eli vuositulorajaksi toimittaessaan verokortin myöhässä.

Mulle tuli tänään palkkanauha jossa lukee et menee 60% koska esimies ei ollut laittanut mun verokorttia eteenpäin.. Että ihan kiva kun ei ole edes oma moka ja perjantaina palkkaa tuleekin sitte huomattavasti vähemmän.. Osaako kukaan sanoa et jos se mun verokorti on menny tänään laskijalle niin voiko se vielä mun palkkaani muuttaa sen vaikka tilinauha sanoo toista?

[QUOTE="piste";27974659]Toisaalta 10pv tulee tammikuulta tili eli periaatteessa pitäisi mennä vielä edellisen verokortin mukaan..[/QUOTE]
Onko tämä muka miten sidonnaista siihen, miltä kuulta palkka tulee. Minä kun olen ymmärtänyt, että tammikuussa maksetut palkat menee edellisvuoden prosentilla, helmikuussa maksetut palkat uudella prosentilla.

[QUOTE="help";28043824]Osaako kukaan sanoa et jos se mun verokorti on menny tänään laskijalle niin voiko se vielä mun palkkaani muuttaa sen vaikka tilinauha sanoo toista?[/QUOTE]
Varmaan työpaikkakohtaista. Voi olla etä palkanlaskija suostuu laskemaan palkkasi uudelleen, tai voithan saada extrapalkan parin päivän päästä, jos esimies mokannut. Kysy sieltä palkanlaskijalta.

Joo soitan sinne huomenna.. Mut en nyt kuitenkaa viiti esimiestä alkaa syylistämään.. Inhimillinen erehdys häneltäkin. Vähän vaan pistaa harmittamaan ku opiskelijana koittaa töitä painaa ja sit käy näin... :/

Yhteistyössä