apua!!! onko maito lopullaan :O?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras haluan imettää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras haluan imettää

Vieras
oon nyt antanut vauvalle n.viikon lisämaitoa kun alkoi tuntua ettei rintamaito riitä. en tiiä aloitinko vähän liian turhaan koska vauva syö vaan päivässä n. 1 200ml purkin lisäksi... mitenköhän saisin maitoa tulemaan taas lisää? ja voisikohan syynä olla kuukautiset että maito niukkeni? jos siis edes niukkeni? koska ennen tätä maitoa tuli aivan kauheesti ja yhden rintatulehduksenkin sain koska vauva ei kerennyt kaikkee syödä ja maito pakkautu. vauva nyt 2kk
kertokaa pliis jotakin kokemuksia, haluaisin imettää vielä!

Imetä, imetä ja imetä. Mitä enemmän imetät, sen paremmin maitoa tulee. Jos annat lisämaitoa, kroppasi kuvittelee ettei maitoa enää tarvita niin paljoa.
Alussa maitoa tuleekin paljon, ja rinnat pakkautuu. Se menee ohi, jolloin rinnat tuntuu tyhjemmiltä verrattuna entiseen. Tyhjät ne ei kuitenkaan ole, ne vaan eivät enää pakkaannu, koska maidontulo on tasaantunut.
Itse lopetin juuri imetyksen, kuopus on 1 v 8 kk. Hänen ollessaan parin kuukauden ikäinen olin varma, että maidontulo loppui, mutta toisin kävi...

Mulla kävi toi sama homma,siis ilman tissitulehdusta,tuntu et maito loppu ihan yhtäkkiä. Jatkoin samaan malliin kuitenki imettämistä,lisäruokaa annoin ku vauva "tuntui" semmoselta ettei tule tisseistä täyteen,söi siin kumpaaki vuoronperään,aikasemmin vaa yhtä kerralla. Sun maidontuotanto varmasti vaan on tasottunu sen ryöpsyämisen jälkeen ja vauva nostattaa sitä nyt tiuhaan. Eli älä stressaa,imetä ja anna lisämaitoo välillä lisäksi,mulla autto sekin et tissit sai levätä välillä. Meiän pieni on nyt puol vuotta ja imetys jatkuu kiinteiden ohessa entiseen malliin! =)

Juot PALJON ja syöt hyvin ja monipuolisesti. Itse huomaan, että maito vähenee heti jos jää yhtenäkin päivänä välistä kunnon lämmis ruoka! Esim. perunat, lihapullakastike, salaatti, wokkivihanneksia, maitoa....noita kun vetää reilusti niin taas maitoa piisaa :D
Nii ja annat vauvan imeä rintaa niin paljon ku se vaan haluaa. Imemällä vauva tilaa itselleen lisää maitoa.
Mutta kerroppa sä mulle, että miten sait vauvan juomaan korviketta! Se on meillä ihan yök...

Tuohon kohtaan pitäis tulla vauvalle sellainen tiheän imun kausi joka lisää maidontuloa sulla, älä siis anna kauheasti lisämaitoa että vauva jaksaa tehdä tuon tiheän imun kauden.

Yhteistyössä