Apua nyt heti, mua ällöttää tää peräpukama !!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pukama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pukamathan on suonikohjuja noin niinkun lääketieteellisesti, että se puhkaisu ei ainakaan tee hyvää! Itse tehtynä varsinkaan.. Lääkäri voi sen hirttää tai leikata tms. En tosin usko, että loppuraskaudesta niin tekee. Scheriproct auttaa ulos pullahtaneisiinkin, mutta mun muistaakseni taas sitä ei saisi käyttää raskaana ollessa, itse en ainakaan käyttänyt kun muistelen etten saanut lupaa?

Pukamat lisääntyi mulla toisessa raskaudessa niin, että niitä tuli jo etupuolelle kymmeniä (yök) ja pahoissa tilanteissa ne voi jopa estää alakautta synnyttämisen. Nehän on periaatteessa sinänsä ikuisia, että vaan vetäytyy rauhallisemmiksi. Siinä kohdassa kumminkin säilyy se alttius aina. Jos on vaikka ummetusta, istuu pitkään tai on uudestaan raskaana, joutuu valitettavasti taistelemaan saman ongelman kanssa... Tsemppiä siis!

Mä haluan nyt vain tietää ETTÄ lähteekö toi pukama voiteen avulla jos tungen sitä aina vessa käynnin ja suihkun jälkeen???

Eli auttaako jo ulkoistuneeseen pukamaan vai onko itsehoito lääkkeet vaan sisäisiä pukamia varten ?

eikös se pukama"hirtetä" kumilenkillä lääkärissä?Eli sen pukaman ympärille laitetaan kireä kumilenkki joka ikäänkuin kuolettaa sen pukaman ja se aikanaan putoaa pois.Helppo homma.

Siis ytimekkäästi: kyllä voi lähteä. Mulla ainakin ollut tosi pahoja ja nyt on oireettomia. Voiteella oon joka kerta saanut oireettomaksi viikon sisällä, vaikka kuinka olisi olleet roikkuvia ja kipeitä.

Mä haluan nyt vain tietää ETTÄ lähteekö toi pukama voiteen avulla jos tungen sitä aina vessa käynnin ja suihkun jälkeen???

Eli auttaako jo ulkoistuneeseen pukamaan vai onko itsehoito lääkkeet vaan sisäisiä pukamia varten ?

Voiteet auttaa ulkoiseen ja kai sisäiseenkin ?! Hirtetään yleensä vain sisäiset pukamat.. Pese pukamat vessakäynnin yhteydessä, vältä istumista ja huolehdi ,ettei tulisi mahdotonta ummetusta (ruokavalio)

Niin ja siis itselläni ollut käytössä se Scheriproct. Tosin loppuraskaudesta se ongelman ydin eli huono verenkierto, paine pukama-alueella ja ummetus on vähän niinkuin pysyviä tiloja joten voi olla että vasta jonkun aikaa synnytyksen jälkeen pukamat alkaa muuttua oireettomiksi.

Osta sekä suppoja, että rasvaa, niin kyllä pitäisi myös ulkoiset hävitä! Minulla ne ulkoiset pysyi sitten sisällä heti sen jälkeen kun olin kahdesti supon laittanut ja rasvannut lisäksi.

Pukamathan on suonikohjuja noin niinkun lääketieteellisesti, että se puhkaisu ei ainakaan tee hyvää! Itse tehtynä varsinkaan.. Lääkäri voi sen hirttää tai leikata tms. En tosin usko, että loppuraskaudesta niin tekee. Scheriproct auttaa ulos pullahtaneisiinkin, mutta mun muistaakseni taas sitä ei saisi käyttää raskaana ollessa, itse en ainakaan käyttänyt kun muistelen etten saanut lupaa?

Pukamat lisääntyi mulla toisessa raskaudessa niin, että niitä tuli jo etupuolelle kymmeniä (yök) ja pahoissa tilanteissa ne voi jopa estää alakautta synnyttämisen. Nehän on periaatteessa sinänsä ikuisia, että vaan vetäytyy rauhallisemmiksi. Siinä kohdassa kumminkin säilyy se alttius aina. Jos on vaikka ummetusta, istuu pitkään tai on uudestaan raskaana, joutuu valitettavasti taistelemaan saman ongelman kanssa... Tsemppiä siis!

Käytin Scheriproctia, raskauden alussa ei suositella, mutta lopussa ei kuulemma haittaa.

Sisäisiä pukamia voi hirttää. Ulkoiset voi leikata (yksittäiset paikallispuudutuksessa), jos ei parane tai niitä ei saa työnnetyksi takaisin sisään. Leikkaus ei ole iso juttu, jos pukama todella vaivaa ja voiteet/supot ei auta. Niistä kannattaa kokeilla scheriproct neo combi (pukot+voide). Huuhtelu ja hyvä hygienia on tosi tärkeää myös ja voi auttaa paljon! Jos ei tehoa, niin lääkäriin. Hoitamaton ulkoinen pukama voi kureutua, ja silloin se on niin kipeä, että tie vie lääkäriin. Ensiapua ärtyneeseen pukamaan saa myös viilentämällä esim. vihannespussilla (kankaan sisään, ettei palellu :D ). Pukamat voidaan leikata myös raskaana olevalta, mutta moni ei ehkä leikkaa enää montaa viikkoa. Leikata voi niin, että tehdään viilto ja poistetaan hyytynyt veri tai niin, että poistetaan juuresta lähtien. Itse ei kannata operoida, voi tulla pahempaa jälkeä ja hyytynyt veri ei tule helposti ulos. Mene lääkäriin, helpotus on suuri :) Synnytyksessä pukama voi suurentua ja ärtyä, mutta toisaalta rauhoittuu yleensä nopeasti.

KIITOS teille näistä vastauksista. Tuli helpompi olo ja menen apteekkiin heti hakemaan toista lääkettä.

Kun minulle esikoisesta tuli pukama niin se hävisi synnytyksen jälkeen, mutta en oikein muista miten nopeaan se hävisi. Toivon että nyt saan tämän pois, en halua olla rypäle pepussa 10 viikkoa. :)

Miulla on myös kaiketi tuollainen ulkoinen pukama, en ole raskaana/ollut koskaan ja minua vaivaa tämä paljon. Se ei ole mitenkään kipeä, mutta aina kun olen vessassa tai suhkussa se muistuu aina mieleen. Asun kotona enkä uskalla sanoa tästä vanhemmilleni tai mennä lääkäriin. Paljonko semmoiset voiteet ja puikot mahtaa oikein maksaa. Oon tosi kiitollinen jos joku auttas.

Yhteistyössä