Apua netin kanssa!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 5325367
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
5

5325367

Vieras
Mulla on DNA:n Mokkula nettitikku käytössä. Tarkempaa mallia en muista. Ei tää nyt mikään huippu tietenkään ole, mutta onpahan ollut joku kohtalaisesti toimiva netti.

Tossa tikussahan siis pitäisi palaa 3G verkossa ollessa valo sinisenä. No, tänään se on suostunut palamaan vaan vihreänä!!
Olen ränklännyt tota irti ja kiinni ja koneenkin käynnistin uudelleen, olen kulkenut ympäri asuntoa jos ottais signaalia paremmin mutta ei toimi.
Se lisäantennikin on kytketty minkä pitäisi jotenkin muka parantaa yhteyttä, paskan marjat sanon minä.
Asun rivitalossa missä on lähinnä vanhuksia joilla ei mitään nettiä kyllä ole tainnut olla koska ikinä ei ole näkynyt muita yhteyksiä. Joku aika sit muutti uus naapuri, nyt tänään huomasin uuden langattoman yhteyden, joku ZyXel näkyy tuolla alhaalla. Ja se on varmaan tämän uden naapurin. Mutta voisko toi olla jotenkin sit estämässä mun pääsyä kunnon nettiin??? Äääh!

Varmastiko? Aiemmin tätä ei ole nimittäin ollut mutta nyt juuri kun se naapurin netti ilmestyi niin tuli tämäkin. :O Tai mistäs tämä sitten voisi johtua? Sää ainakin on ihan hyvä, jos se nyt tollasiin vaikuttaa.. Netissä puhuttiin jotain 3G pakottamisesta tuohon, mutta en mä osaa sellaista tuon Mobile Partner ohjelman kautta kyllä laittaa. :/
Nettiä kuitenkin tarvisi (muutakin kuin tän puhelimen netin) mm. laskujen maksuun huomenna ja kaikkea..

Jos pakotat mokkulan käyttämään pelkästään 3G-yhteyttä, käy niin että yhteys katkeaa kun 3G verkko heikkenee. Normaalistihan yhteys hyppelee noiden verkkojen välillä, riippuen esim. siitä onko 3G yhteyttä tarjolla. Kyseessä voi olla vika 3G-verkon toiminnassa. Myös säätila vaikuttaa verkon voimakkuuteen. Tietysti kyseessä voi olla myös vika tai asetus omissa laitteissa.

"Mikäli yhteyden kanssa ilmenee ongelmia on verkon pakottamista hyvä kokeilla. Ennen verkkoon pakottamista varmista, että yhteys on katkaistu. Mobile Partner -yhteysohjelman käyttämä verkko voidaan pakottaa seuraavasti:
HUOM! Valinnat ja nimet saattavat hieman vaihdella eri Mobile Partner versioiden välillä.

Ennen verkkoon pakottamista suosittelemme tarkistamaan Elisan kuuluvuuskartalta verkon peiton alueeltanne.

Valitse ohjelman ylälaidan valikosta Tools (Työkalut)
Valitse avautuvasta valikosta kohta Options (asetukset)
Valitse avautuvan ikkunan vasemmasta laidasta kohta Network (Verkko)
Network Type (Verkkotyyppi)-alasvetovalikosta voidaan valita käytettävä verkko
Auto: Yhteysohjelma käyttää vahvinta käytettävissä olevaa verkkoa
GSM only (Vain GSM): Yhteysohjelma käyttää ainoastaan 2G-verkkoa
GSM preferred: Yhteysohjelma käyttää ensisijaisesti 2G-verkkoa jos saatavilla. Jos 2G-verkkoa ei ole saatavilla, niin ohjelma käyttää 3G-verkkoa.
WCDMA only (Vain WCDMA): Yhteysohjelma käyttää ainoastaan 3G-verkkoa tai 4G Dual Carrier -verkkoa, jos käytössä on 4G-nettitikku ja yhteys on 4G Dual Carrier -verkon alueella.
WCDMA preferred: Yhteysohjelma käyttää ensisijaisesti 3G-verkkoa tai 4G Dual Carrier -verkkoa. Jos 3G-verkkoa ei ole saatavilla, niin ohjelma käyttää 2G-verkkoa.
LTE only (Vain LTE): Yhteysohjelma käyttää vain LTE verkkoa
HUOM! Voit käyttää LTE-verkkoa vain jos käytössäsi on Saunalahden 4G-liittymä ja olet LTE-peiton alueella
Band kohassa tulee olla All Bands
Painamalla Apply (Käytä) -painiketta saat tallennettua muutokset"

mp_pakotus.PNG

Yhteistyössä