apua....miten selviän amk:ssa kirjaostoksista?

• Viestiketjun aloittaja Köyhä
  • Ensimmäinen viesti
Non compos mentis
En tiedä muista, mutta meillä aika monta kurssia selvitty ostamalla sellanen opettajan kokoama vihkonen, jonka voi ostaa koulun omasta kirjakaupasta muutamalla eurolla. Periaatteessa nippu monisteita. Nämä käytössä matikassa, kirjanpidossa yms. Sitten on kursseja, joilla käydään vain luennoilla ja muistiinpanot ovat ainoat mihin tukeudutaan tentissä. Koulun kirjastosta on saanut lainata tenttikirjoja. En ole pahemmin joutunut ostamaan.

Yksi tapa on ollut selvitä hommasta niin, että lainataan kirja porukalla ja sitten kopioidaan vaikka tiivistelmät jokaisesta luvusta. Ei kaikissa kursseissa ole tenttiä ollutkaan, jos kuulustelu järkätty muuten. Itse opiskelen englanniksi pääaineenani international business.

Itse en kauheasti uutena ostanu kirjoja,ehkä 2kpl.Ostin käytettynä,lainasin kirjastosta(sekä kaupungin että koulun) ja suurimman osan kirjoista kopiopalvelufirmassa kopioimme kaikille tarvitseville,tuli paljon halvemmaksi monistenippu kuin oikea kirja :D

Riippu ehkä vähän mitä meinaat opiskella ja missä päin ainakin pääkaupunkiseudulla on niin monta AMK kirjastoa että niistä löytää aivan varmasti mitä tarvitsee. Mä opiskelen terveydenhoitajaks ja netistä löytyy kaikki tarvittava tieto.

lindall
Moikka! Valmistuin itse yliopistosta, ostin pari kirjaa siellä ekana vuonna, kun ne suositteli. Ihan turhaan nekin ostin, kun ne olisi saanut myös kirjastosta.

Jos jotain kirjaa tiiviimmin käytetään, niin kannattaa ottaa lainaan ja kopioida se (vaikkei se ihan sallittua taida ollakaan). Tulee paljoooon halvemmaksi.

Työäiti
Vasta jatkokurssin kirjaa kannattaa ostaa itselle, mikäli aihe on kiinnostava. Ainakaan niillä muilla ei tee mitään myöhemmin. Kirjan toki saa usein kaupaksi kurssin jälkeen.

Yhteistyössä