Apua! Miten pukeudun työpaikkahaastatteluun??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Olen siis lihava, joka nyt vaikuttaa vähän siihen mitä voi laittaa päälle ja mitä ei. Mietin, että jos laitan mustat suorat housut ja mustan paitapuseron, onko liian synkkä? Vai pitäiskö paitaa muuttaa?

Mulla on vielä kaksi eri haastattelua, toinen työ on toimistotöitä ja toinen puhelinvaihteeseen. Pukeutuisitteko molempiin ihan samalla tavalla?

puhelinvaihdetyössä pukeutuminen ei varmaan ole yhtä nuukaa kuin toimistotyössä.
Minun mielestäni jos on kaikki mustaa voi todellakin antaa liian synkän vaikutelman, musta ei ole myöskään luottamusta herättävä väri. Vaihtaisin tosiaankin paidan, vaikea sanoa mihin kun en kertonut mitä muita vaihtoehtoja olisi. En myöskään suosittelisi punaista (hyökkäävä, ja ei välttämättä muodollesi sopiva) tai valkoista, sininen tms voisi olla sopiva, kuitenkin jotain klassista ja siistiä.

Siistit, silitetyt, puhtaat vaatteet. Ei hikisiä! Värillä ei mun mielestä ole mitään väliä. Voithan piristää asuasi esim. koruilla. (mut älä laita marjakurki-huivia!) Voit mennä samoilla kamppeilla, kunhan pesaiset välillä. siis jos eivät ole samana päivänä..? Enempi varmasti toimistohommissa katsovat, että onko asiallinen pukeutuminen.

Ehdin vielä vaikka ostamaan uuden paidan, on muutama päivä aikaa ja onneksi haastattelut eri päivinä. Valkoista en minäkään halua laittaa, lihottaa entisestään ja minusta jotenkin vain korostuu mustien housujen kanssa.

Mitäs mieltä olette siitä, että voiko paitapuseroa pitää auki? Jos siis alla siisti toppi (vaikka musta toppi, jolloin kävis hyvin housujen kanssa eikä tavallaan katkaise siitä keskikohdasta). Kun nuo paitapuserot näyttää ihan hyvältä päällä kun seisoo mutta istuessa ei niin hyvältä.

Hmm... meille on tulossa työhaastattaeluun pari henkilöä, oletkohan toinen heistä? Joka tapauksessa mustat housut sopii tilanteeseen kuin tilanteeseen. Minä laittaisin ehkä värikkään puseron ja siihen tumman jakun, sillä voi aina peitää vartaloaan. Ja hieman meikkiä. En ymmärrä tuota että olisi tärkeämpää tuo toimistotyöhön pukeutuminen kuin puhelinvaihteen. Minusta voit aivan hyvin mennä samoissa vaikka olisit samaan yritykseen hakemassa kahteen eri paikkaan.
Tsemppiä sinulle haastatteluihin!

Onko liian synkkä, jos mustat housut ja tämän tyyppinen paita:

http://www.ellos.fi/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=23231&productId=179614&articleId=342791&variantId=2021649&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=

Alkuperäinen kirjoittaja Vaihteenhoitaja:
Hmm... meille on tulossa työhaastattaeluun pari henkilöä, oletkohan toinen heistä? Joka tapauksessa mustat housut sopii tilanteeseen kuin tilanteeseen. Minä laittaisin ehkä värikkään puseron ja siihen tumman jakun, sillä voi aina peitää vartaloaan. Ja hieman meikkiä. En ymmärrä tuota että olisi tärkeämpää tuo toimistotyöhön pukeutuminen kuin puhelinvaihteen. Minusta voit aivan hyvin mennä samoissa vaikka olisit samaan yritykseen hakemassa kahteen eri paikkaan.

Hmm, toivottavasti en ole teille tulossa kun arvaat sitten vaatteista että täällä on apuja kysytty =D

Jakkuja en omista, mutta sitäkin mietin että voisi olla hyvä vaihtoehto!

Uskomantonta mutta totta, mulla on ollut vaatteita laidasta laitaan ja vain yhden kerran n.kymmenestä haastattelusta, en saanut paikkaa. Sekin johtui, että tehtävä ois ollut ollut mulle liian haastava. Ja tiesin sen itsekin. Siistit vaatteet, ei erikoiset, eikä liian tätimäiset. Sellaiset, jossa itse viihdyt.

Viimeksi haastattelussa hikoilin, kun olin pyöräillyt paikalle, otin takin pois (fleece) ja tajusin alla olevan vaan ohuehkon teepaita-topin :-), naureskelin haastattelijalle, että muistuttaa laittamaan takin päälle, kun mennään asiakkaiden puolelle.

Alkuperäinen kirjoittaja KolmeKertaa:
Uskomantonta mutta totta, mulla on ollut vaatteita laidasta laitaan ja vain yhden kerran n.kymmenestä haastattelusta, en saanut paikkaa. Sekin johtui, että tehtävä ois ollut ollut mulle liian haastava. Ja tiesin sen itsekin. Siistit vaatteet, ei erikoiset, eikä liian tätimäiset. Sellaiset, jossa itse viihdyt.

Viimeksi haastattelussa hikoilin, kun olin pyöräillyt paikalle, otin takin pois (fleece) ja tajusin alla olevan vaan ohuehkon teepaita-topin :-), naureskelin haastattelijalle, että muistuttaa laittamaan takin päälle, kun mennään asiakkaiden puolelle.

Vau, oletpas sä ollut onnekas! Tai tosi hyvä omalla alallasi =) Minä jos menisin tuonne pelkässä topissa niin ei kyllä irtoais työpaikkaa kummastakaan =D

Mä nyt varmaan siirrän tätä jännitystä tähän vaatevalintaan ja sitten kun vaatteet on päätetty niin voi tavallaan vähän rauhottua ja keskittyä sitten valmistautumaan ja miettimään niitä mahdollisia kysymyksiä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja KolmeKertaa:

Vau, oletpas sä ollut onnekas! Tai tosi hyvä omalla alallasi =) Minä jos menisin tuonne pelkässä topissa niin ei kyllä irtoais työpaikkaa kummastakaan =D

Mä nyt varmaan siirrän tätä jännitystä tähän vaatevalintaan ja sitten kun vaatteet on päätetty niin voi tavallaan vähän rauhottua ja keskittyä sitten valmistautumaan ja miettimään niitä mahdollisia kysymyksiä.

Tsemppiä! Mä olen onneksi alalla, missä ei tarvi jakkupukuja. Hyvin se menee!

laittaisin jotain muuta yläosaan kuin koko mustaa tai valkoisen. kävisikö jokin neile tms., koska eihän sen välttämättä tarvitse olla kauluspaitakaan?

älä laita liikaa meikkiä, mutta meikkaa ja laita hiukset ojennukseen :)
voisin kuvitella, että molempaan haastatteluun voisi mennä samoissa vaatteissa.
onnea!!

Hmm, toivottavasti en ole teille tulossa kun arvaat sitten vaatteista että täällä on apuja kysytty =D

Missä päin Suomea? Minä en ikävä kyllä pääse haastattelemaan mutta tapaan kyllä kaikki haastatteluun tulevat. Niin ja pyöreä olen minäkin. Ja toivottavasti on tämä meidän firma minne olet tulossa koska täällä on hyvä palkka ja muutenkin vaihteenhoitajan arvostus huippuluokkaa!

Missä päin Suomea? Minä en ikävä kyllä pääse haastattelemaan mutta tapaan kyllä kaikki haastatteluun tulevat. Niin ja pyöreä olen minäkin. Ja toivottavasti on tämä meidän firma minne olet tulossa koska täällä on hyvä palkka ja muutenkin vaihteenhoitajan arvostus huippuluokkaa!

Keski-Suomi on kyseessä. Teidän työpaikka kyllä kuulostaa hyvälle =)

Neuletta joku vinkkasi ja tuossa katselin neuletakkeja, mutta meneekö sitten jotenkin tätimäiseksi..? En tiedä. Jotenkin mielellään laittaisin muuta kuin paitapuseron jos vain joku siisti paita tai muu löytyisi. Taidan käydä nyt katsomassa tuon oman vaatevalikoiman ensin läpi =)

Keski-Suomi on kyseessä. Teidän työpaikka kyllä kuulostaa hyvälle =)

Neuletta joku vinkkasi ja tuossa katselin neuletakkeja, mutta meneekö sitten jotenkin tätimäiseksi..? En tiedä. Jotenkin mielellään laittaisin muuta kuin paitapuseron jos vain joku siisti paita tai muu löytyisi. Taidan käydä nyt katsomassa tuon oman vaatevalikoiman ensin läpi =)

No voi harmi... minä olen Etelä-Suomesta mutta tsemppiä haastetteluun!

No niin, nyt on omat vaatteet käyty läpi (heh, ei menny kauan kun ei hirveesti mistä valita!). Olin kuitenkin unohtanut, että mulla olis valkopohjainen paitapusero, jossa pientä beigeä ruutua. Olisko tämä hyvä vai jotenkin liian tylsä/tavallinen? Lisäksi löytyi vihreä paitapusero, joka vois myös olla yks vaihtoehto.

Mitään muuta ei sitten ollutkaan (tai oli siis mustia paitopuseroita, neuleita ja paitoja, mutta nämä nyt ei käyny). Oli kyllä sellanen violetti ruudullinen paitapusero myös, mutta siinä hopealankaa seassa ja sen takia vähän mietityttää.. Mitäs mieltä olette siitä?

Hmm, nyt alkaa tuntumaan siltä että teen ihan liian ison numeron tästä vaatteiden valinnasta ja mietin liikaa!

Alkuperäinen kirjoittaja vara:
laittaisin jotain muuta yläosaan kuin koko mustaa tai valkoisen. kävisikö jokin neile tms., koska eihän sen välttämättä tarvitse olla kauluspaitakaan?

älä laita liikaa meikkiä, mutta meikkaa ja laita hiukset ojennukseen :)
voisin kuvitella, että molempaan haastatteluun voisi mennä samoissa vaatteissa.
onnea!!

Mikä sitten muuten on meikissä liikaa? Mun normaali meikkaus on puuteri, silmiin mustat rajaukset (aika ohut rajaus) ja ripsari. Onkohan tuo musta rajaus liikaa vai pitäiskö olla ruskee? =)

Yhteistyössä