apua, mitä teen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti+2lasta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti+2lasta

Vieras
opetan tyttöä potalle, ikä on 1v9kk. päivisin käy potalla jos muistutan useasti. mutta kun tulee aika mennä päikkäreille ja laitan vaipan, niin tyttö ottaa sen pois. on nukkunut yhdet päikkärit ilman vaippaa ja sitä ennen pissasi lattialle. sänkyyn ei ollut pissanut. mutta nyt kun ilta koittaa ja pitäisi mennä nukkumaan, niin tyttö ottaa vaipan pois monta kertaa. ei ole nukkunut vielä yötä ilman vaippaa. sängyssä on suoja lakanan alla. mitä teen? poika oli vanhempi kun yöllä herätin potalle, sitten oppi itse menemään potalle jos heräsi yöllä.

Ainahan voit kokeilla vaipattomuutta, varsinkin kun tyttö haluaa vaipan itse pois. Selitä että kun ei ole vaippaa niin pissa pitää tehdä potalle (aina siis voi yrittää selittää). Iltaisin vältä kovasti juottamasta lasta ja yritä saada tyttö potalle ennen nukkumaan käyntiä. Potan voi viedä varuiksi sängyn viereen. Kannattaa kuitenkin varautua siihen että pyykkiä tulee.

Meillä esikoiselta jäi yövaippa pois jo noin 1v8kk ikäisenä päiväkuivuuden jatkoksi heti. Meillä esikoinen heräili tuolloin ainakin pari kertaa yössä. Taisin aina heräämisen yhteydessä käyttää potalla.

Meilläkin jätettiin yövaippa samalla pois kuin päivävaippakin. Kannattaa ehdottomasti koittaa kun kerran itsekin haluaa. Meillä oli samoihin aikoihin eli siinä 1v 9kk. Tosiaan pyykkiä saattaa tulla, mutta ei kovin paljoa. Nopeasti varmasti oppii.

Suojaa sänky helposti ja kätevästi.
Mulla on pussilakanasuoja, eli pinnasängyn täkki, jonka alla on villapeitto (kosteussulku) ja päällä pyyhe. Jos pissa tulee sänkyyn, niin tämä koko setti pois ja jäljelle jää yksi lakana. Ei tartte yöllä muuta kun poistaa tämä pussilakanasuoja. Helppoa ja nopeaa.

Meillä oli lisäksi pitkään makkarissa potta. Jos tyttö heräsi yöllä ja valvoi yli 5 minuuttia, niin nostin hänet aina potalle pissalle. En muista miten kauan tätä pissatusta kesti, mutta ei niitä vahinkoja kovin montaa tullut.

Jos tyttösi ei halua enää vaippaa, niin älä laita. Laita muovitettua froteeta ja pyyhe auton turvaistuimeen ja rattaisiin. Pakkaa mukaan parit housut ja pitkää pinnaa.

Siitä se lähtee!

tyttö ei tykkää nukkua jos hänelle laittaa yöpuvun, olen kokeillut. tytöllä on sängyssä patjansuojus, päällinen imukykyistä puuvillafroteeta, alapuoli nestettä läpäisemätöntä muovia. (tilattu anttilasta). pojalla on samanlainen, kun vahinkoja sattuu joskus. ja kiitos ideoista

Yhteistyössä