Apua, mitä mä teen, mustasukkaisuutta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tilanne siis se, että isosisko 3v 4kk ei edelleenkään hyväksy siskoaan 1v. Alussa oli mustasukkaisuutta sitten oli hetken rauha ja nyt tilanne on ihan kauhea. Kaataa siskonsa, lyö, repii ja puree ja huutaa et viekää sisko roskiin.
Ei siis anna siskon tulla huoneeseensa, koskea tavaroihinsa yms yms. Ja tuntuu pahenevan, nyt kun sisko osaa kävellä.
Ei auta puhe, uhkailut ei mikään. Käy sääliksi molempia, jatkuvaa tappelua tää elo.
Ja esikoinen on tulinen luonteeltaan muutenkin, mutta uhma jo vähän otti laantumisen merkkejä. Miten tästä selvitään? Mitä mä oikein teen et pystytään elämään saman katon alla?
Esikoinen on oikein kiltti, kun siskoa ei näy, ja samassa huoneessa kun ovat alkaa taistelu. Ja mun pitäis pystyä molempien kanssa olemaan, kahtiakaan kun en voi haljeta :/

En osaa neuvoa mitään erityisen fiksua.
Meillä ei tuollaista ole paljoa ollut, isoimalla sellaisessa kaapissa tärkeimmät tavarat ettei pienemmät saa. Taaperolla ja vauvalla erilliset tilat samassa huoneessa(jaettu sohvalla) joten pieni ei ryömi isomman leikkeihin koko aikaa. Ja mä istun sohvalla ja pystyn vahtii molempia samalla.
Jos tulee tuollaisia "inhoan vauvaa" tyyppisiä juttuja niin sanon et voi tuntua siltä mutta vauva on sun oma kaveri ja tykkäät siitä kun suuttuminen menee ohi ja et vauva tykkää sinusta kovasti. Sama pätee isoimman ja taaperon välillä.
Ja muistutan noissa tlanteissa et äiti ja isä rakastaa teitä kaikkia ja olette kaikki yhtä tärkeitä vaikka vauvaa joutuukin enemmän sylittelemään ym kun se on niin pieni vielä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tilanne siis se, että isosisko 3v 4kk ei edelleenkään hyväksy siskoaan 1v. Alussa oli mustasukkaisuutta sitten oli hetken rauha ja nyt tilanne on ihan kauhea. Kaataa siskonsa, lyö, repii ja puree ja huutaa et viekää sisko roskiin.
Ei siis anna siskon tulla huoneeseensa, koskea tavaroihinsa yms yms. Ja tuntuu pahenevan, nyt kun sisko osaa kävellä.
Ei auta puhe, uhkailut ei mikään. Käy sääliksi molempia, jatkuvaa tappelua tää elo.
Ja esikoinen on tulinen luonteeltaan muutenkin, mutta uhma jo vähän otti laantumisen merkkejä. Miten tästä selvitään? Mitä mä oikein teen et pystytään elämään saman katon alla?
Esikoinen on oikein kiltti, kun siskoa ei näy, ja samassa huoneessa kun ovat alkaa taistelu. Ja mun pitäis pystyä molempien kanssa olemaan, kahtiakaan kun en voi haljeta :/

Ei uhkailla, vaan tehdään selväksi, ettei kaikenlaista käytöstä sallita häneltä. Ja tietty se että tehdään jotain esikoisen kanssa kahdestaan, yhdessä sisarusten kanssa ja sitä kautta luodaan suhdetta. Eli hauskaa tekemistä.

Ja lisään et ne yksittäiset kerrat kun vauvaa on lyöty/yritetty lyödä tai isoin on taaperoa nujuttanut niin rangaistus on tullut heti, ja tiukasti on sanottu ettei ketään saa meillä satuttaa vaikka miten harmittaisi.

Yhteistyössä