APUA! MINECRAFT ja X-BOX!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Äiti ja pojat"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"Äiti ja pojat"

Vieras
Auttakaa pliis, mä en ymmärrä tuosta mitään enkä osaa edes googlella etsiä vastauksia. Latasin siis x-boxille tuon pelin, ja nyt me ei osata valita siitä kaksinpeliä? Miten se tehdään? Jostain enkunkielisestä keskustelupalstasta löysin maininnan että pitäis olla joku HDMI-kaapeli että toimis mutta onko noin? Muualla sitten taas ei mainittu mitään mistään kaapeleista.

Miten sen kaksinpelin saa vai saako mitenkään? Pitääkö taas upottaa lisää rahaa ja ostaa se LIVE-jäsenyys että voi kaksin pelata?

Mua alkaa ärsyttää koko hemmetin pelikone, kaikki mitä sä teet, maksaa. Nettiin pääsemisestäkin pitää erikseen maksaa, argh!! Tosin kuin esim Wiillä.

"The game features split-screen functionality, however an HDTV with a Component or HDMI cable is required for Split-Screen play."

Eli kaksinpeli onnistuu jaetulla näkymällä tv-ruudulla, mutta kyseessä pitää olla teräväpiirtotelkkari, joka on yhdistetty Xboxiin komponentti- tai HDMI-kaapelilla.

Joo-o. Minkälainen on komponenttikaapeli? Tuota hdmi-kaapelia meillä ei ainakaan ole..

Siis mua oikeesti ottaa päähän koko pelikonsoli. Kas kun ei tarvitse maksaa siitäkin, että painaa ohjaimien nappuloita.

Osaatko sanoa, käykö tuohon joku tietty standardimallinen hdmi-kaapeli (vai onko ne kaikki erilaisia?) vai pitääkö olla just xboxin oma? Uskallanko siis ostaa jostain tarjoustalosta vaan jonkun vai en?

Edit..
Googletin tuon komponenttikaapelin, ja siis sehän on tuo joka sieltä x-boxista jo tulee ja on yhdistetty telkkariin? Se ei siis yksistään riitä, niinkö? Pitää olla erikseen vielä joku hdmi-kaapeli joka menee telkkarissa sinne hdmi-porttiin?

Uskaltaisinpa sanoa, mutta minulla ei ole kyseistä pelikonsolia. Kyselen muualta ja vastaan tähän ketjuun sitten kun tiedän. HDMI-kaapelin kautta kuva kulkee mutkattomasti äänen kanssa. Onko teillä teräväpiirtotelkkari HDMI-liittimellä?

Eikö pelin aloitusvalikossa puhuta mitään Split-Screen-pelistä? Moninpelistä samalla telkkarilla? Jos teillä tuo komponenttikaapeli on, niin sen pitäisi riittää. HDMI-kaapelikin toimisi yksinään.

On teräväpiirtotelkkari sillä liittimellä. Yksinkertaisinta kai olisi ostaa semmoinen kaapeli..
Komponenttikaapeli on, mutta se on tuommoinen peruskaapeli joka tuli konsolin mukana ja ilmeisesti ei kuitenkaan sitten se, mitä tähän kohtaa tarvittaisiin. Mun järki ei vaan riitä käsittämään sitä asiaa, että vaikka nää kaks laitetta on yhdistetty keskenään (tv ja xbox) niin silti tarvitaan vielä yksi lisäpiuha jotta ne tajuais toisistaan tarpeeksi.

Kiitos jos yrität selvittää asiaa :)

Ja niin, ei olla löydetty mitään sellaista split screen- valikkoa. Peli vaan sanoo, että kun pelaat "high definition modella" voit pelata kaksinpeliä. Ja se "high definition mode" löytyy xboxin asetuksista, mutta sinne ei pääse kun ei ole sitä hemmetin kaapelia.. Tai sitten mulla on asetukset jotenkin omituisesti jos sitä kaapelia ei tarvittais.

Nyt alkaa seljetä. Konsolin mukana tuli komposiittikaapeli, joka pitää vaihtaa komponentti- tai HDMI-kaapeliin, jos mielii nähdä teräväpiirtokuvaa konsolista. Viisaammat sanovat, että HDMI-kaapeliksi kelpaa muukin kuin Microsoftin oma, siis luultavasti halvempi tavaratalosta.

Ok. Osaatko vielä kertoa mulle jotain numerosarjoja tai muita, joiden avulla osaan löytää sen oikean kaapelin kaupan johtoviidakosta?
Telkkari on merkiltaan LG, mallia en valitettavasti osaa kertoa..

Katso kaapelien liittimiä. Molempien pitäisi näyttää tältä (ei välttämättä tämän värisenä):

hdmi1_dv.jpg

[QUOTE="tjaa";28072166]Onhan sulla siis Xbox360, eikä xbox? Ne ovat eri masiinoja. Jos sulla 360, niin onko siinä HDMI-ulostulo? Muuten et tee HDMI-piuhalla mitään.[/QUOTE]

On xbox360 ja on siinä hdmi-ulostulo. Ja telkkarissakin on kaksi paikkaa jossa lukee hdmi-jotain.

meillä on oikea kaapeli, mutta silti ei kaksinpeli onnistu. poistimme kaikki aikaisemmat tiedostot, mutta edelleenkään ei toimi. tiedostojen poistaminen oli siis viimeisin saamamme neuvo. mitä ihmettä vielä voikokeilla?

Miten se on mahdollista,ettei onnistu? Meillä käy pojan kavereita kylässä ja heillä on välillä kolminpelikin käynnissä.
Meillä on siis XBOX360 ja siihen tuo peli. Ei tarvinnut muuta tehdä, kun käynnistää aina uusi pelikapula, niin se haki automaattisesti yhteyden ja se ruutu meni kahteen osaan. Ja koska on kolminpelikin käytössä, niin ruutu on jakautuneena neljään osaan.

Laitan tähän, jos jollekin apua: molemmat ohjaimet tulee käynnistää ja kirjautua omilla tunnuksilla sisään. Kun peli toisen ohjaimella käynnistyy, tulee toisella ohjaimella painaa start, jotta senkin ohjaimen peli käynnistyy. Ruutu puolittuu automaattisesti.

Yhteistyössä