Apua, mikä auttaa ientulehdukseen pikaisesti?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Pari päivää ikenet vähän vaivanneet pestessä, yhden puolen poskihampaat ulkoa päin. Nyt putsasin hammasväliharjalla ja pesin ja verta tihkuu nyt jatkuvasti. Laitoin siihen hammastahnaa, mutta auttaako se mitään? Ei siihen vissiin basibactia tai pihkasalvaa voi laittaa? Auttaako käsidesi? Viinaa meillä ei ole 😀
 
vierailija
Auttaa apteekista saatava corsodyl 1% geeli. Sitä hammaslankaan ja sillä lankailee, ujuttaa ihan ongelmakohtaan ikeneen. Ja laittaa lisäksi sitä paksulti siihen kohtaan vaikuttamaan. Muistaa vaan hetken olla laittamatta suuta kiinni tai nieleskellä. Mulla auttanut aina ja ientulehdus parantunut.
 
vierailija
Mulle suositteli Parodontax hammastahnaa, ostin sitä ja pesin, ja päivällä laitoin myös sellaisenaan ikeneen. On jo helpottanut, mutta nyt pitäisi pestä ja se tekee varmaan taas kipeämmän.

Ap.
 
vierailija
Jos painat siitä vuotavan ikenen kohdalta ja tiristät sieltä ulos kaiken mikä lähtee? Siis sormella painat.

Ja ei, en voi suositella tätä mutta aina voi kokeilla jos uskaltaa.
 
vierailija
Ok pitää huomenna käydä sekin, jos tää ei siiheksi helpota. Paheni äsken pestessä, muttei niin paljon mitä eilen oli.
Olisko myyjä ajatellut että tämä on miedompaa, kun sanoin että mulla on atooppinen iho.
Toivottavasti paranee. Mullakin on atooppinen iho mutta ei se suunhoitoon vaikuta. Sitä ainetta olisi hyvä saada sinne ikeneen, pelkkä päältä pesu ei auta niin paljon. siihen on hyvä tuo toinen geeli, voithan kokeilla tuolla paradontaksillakin. Ota nokare sitä ja hammaslankaa, kasta hammaslanka tahnassa ja lankaa sillä tahnaisella langankohdalla tulehtunut ien varovasti. Sillein sitä ainetta menee sinne syvemmälle ikeneen asti puhdistamaan sitä. Itse kun teen niin corsodylilla ja laitan vielä nokareen siihen kohtaan vaikuttamaan niin se auttaa jo yhdessä yössä.
 
vierailija
Huh vihdoin on helpottanut! Hain eilen heti aamulla toisesta apteekista purskutettavaa liuosta, myyjä esitteli sen heti kun sanoin asiani, siellä oli myös tuota Corsadyliä mutta tämä on pikkusen miedompaa, ja purskutettuna helpompi käyttää kuin geeli, kun se alue oli useamman hampaan ympärillä.
Kiitos neuvoista ja myötätunnosta =)

Ap.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Huh vihdoin on helpottanut! Hain eilen heti aamulla toisesta apteekista purskutettavaa liuosta, myyjä esitteli sen heti kun sanoin asiani, siellä oli myös tuota Corsadyliä mutta tämä on pikkusen miedompaa, ja purskutettuna helpompi käyttää kuin geeli, kun se alue oli useamman hampaan ympärillä.
Kiitos neuvoista ja myötätunnosta =)

Ap.
Hyvä että helpotti 👍🏻☺
 

Yhteistyössä