Apua!!! Mikä kissalle on sattunut?? :'(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kissa oli tuossa aamupäivällä ulkona. Karkasi. Aikansa siellä oli, ehkä noin tunnin ja tuli ovelle odottamaan sisälle pääsyä.
Tuli sisään mut jöi kyhjöttää yläkerran aulaan, en sit sen kummemmin sitä ajatellut kun oltiin ulos menossa.
Tultiin kotiin kissa yhä kyhjöttää siinä tyttö huutaa että äiti kissan nenässä on jotain. Menin kattoo niin nenä oli verinen, sitä oli myös vähän lattailla.
Tuhisee, korisee, ikääkuin hengittäminen tukkoista.
Nyt on vaan nukkunut sohvalla ja sähisee toiselle kissalle mitä ei oo ikinä ennen tehnyt.
Ja kun katsoin kissaa äsken tarkemmin nii nenän varsi on turvoksissa ja ihan kuin karvojen alla mustelmaa koska nenä on tumma mutta ihan selkeästi paisuksissa..

on joko ottanut yhteen jonkun toisen kissan kanssa tai sitten on käynyt pahemmin.. ehkä kannattais lekurissa käyttää.. tai ainakin itse tarkistaa aristaako jotain muuta ruumiinosaa

No ei kissatappelussa nyt niin pahasti käy, että nenä turpoaisi, eikä esim. koiran premakaan sellaista tee, ellei hampaanjälkiä näy. Sitä on ehkä potkaistu tai auto on voinut tönäistä sitä. Vie eläinlääkäriin!

tuota noin. itse olen aika hidas juoksemaan lääkäriin noiden kissojen vaivojen takia. meillä siis vapaasti ulkoilevat katit ja muutamia kertoja tulleet juuri naama ruvessa tai linkuttaen kotiin. viimeksi oli tainnut osua kinkku naulaan ja siinä oli kunnon reikä. leikkasin karvat pois ympäriltä ja putsasin haavaa joka päivä, kissa nuoli välillä. viikossa oli reikä ummessa. ja nyt karvatkin jo kasvaneet.

eli mun ajatukseni on et kokeilet aristaako jotain kohtaa ja antaako muutenkaan koskea. jos alkaa pahemmalta näyttämään niin sit lääkäriin mut jos liikkuu ym niin katselisin muutaman päivän. kissat on aika sitkeitä sissejä ja monesti hoitavat itse itsensä kuntoon.

rakastan lemmikkejäni mutta en silti ole valmis maksamaan satoja euroja niiden hoidosta. se vain on julma kylmä tosiasia. leikkaan kyllä ettei pentuja tule mut muuta en.

[QUOTE="viima";22510258]tuota noin. itse olen aika hidas juoksemaan lääkäriin noiden kissojen vaivojen takia. meillä siis vapaasti ulkoilevat katit ja muutamia kertoja tulleet juuri naama ruvessa tai linkuttaen kotiin. viimeksi oli tainnut osua kinkku naulaan ja siinä oli kunnon reikä. leikkasin karvat pois ympäriltä ja putsasin haavaa joka päivä, kissa nuoli välillä. viikossa oli reikä ummessa. ja nyt karvatkin jo kasvaneet.

eli mun ajatukseni on et kokeilet aristaako jotain kohtaa ja antaako muutenkaan koskea. jos alkaa pahemmalta näyttämään niin sit lääkäriin mut jos liikkuu ym niin katselisin muutaman päivän. kissat on aika sitkeitä sissejä ja monesti hoitavat itse itsensä kuntoon.

rakastan lemmikkejäni mutta en silti ole valmis maksamaan satoja euroja niiden hoidosta. se vain on julma kylmä tosiasia. leikkaan kyllä ettei pentuja tule mut muuta en.[/QUOTE]

kyllä kissa tykkää nukkua mun sylissä ja antaa silittää. Ei ihmeemmin mielestäni arista mitään, ei edes naamasta. Nenä on vain siis turvoksissa.
Tossa äsken söi ja joi vähäsen jaksoi vähän seurustella ja nyt nukkuu taas sohvalla viltin allan.

kyllä kissa tykkää nukkua mun sylissä ja antaa silittää. Ei ihmeemmin mielestäni arista mitään, ei edes naamasta. Nenä on vain siis turvoksissa.
Tossa äsken söi ja joi vähäsen jaksoi vähän seurustella ja nyt nukkuu taas sohvalla viltin allan.

tuo kuulostaa aika hyvälle jo. tietysti sillä voi olla sitäverta mennyt nenästä nieluun yms minkä takia rohisee. mä sain sätkynkun ekakerran kissa kakisteli karvapalloja kurkusta. huh se on villin kuuloista.

kun tuolla meidän neidillä oli se reikä kinkussa niin ei pystynyt kunnolla kävelemään eikä hyppäämään sohvalle. yön yli nukuttuaan oli jo ulkoilemassa ja sitä seuraavana meni ihan kuten ennenkin.

itse pidän lääkäriin viemisen rajana kahta päivää. eli jos kissa ei yhtään reipastu levättyään vuorokauden niin sit katsotaan mitä tehdään.

ja tuolla joku väitti ettei kissa tappelusas tule turvotusta nenään. köhöm. siinä saattaa tulla aikapaljon isompiakin vammoja. naapurin katilta oli purtu pala kinkusta! silloin meni kyllä lääkäriin kissa jossa haava puhdistettiin ja karvat leikattiin ympäriltä että sai itse paremmin hoitaa.

Kissa yleensä vakavasti loukkaannuttuaan eristäytyy. Mutta toki kannattaa soitta eläinlääkäriin niin arvioivat avuntarpeen. Meillä lapsuudessa monelle kissalle sattunut kaikkee. Yks joutui auton töytäisemäksi ja oli kotona ollessaan aluksi pelokas ja arka, jalka vahingoittui muttei hengenvaaraa. Toinen oli kadoksissa päivä kunnes löytyi naapurin puuvajasta kyyhöttämästä. Kotona ei onnistunu liikkuminen kunnolla ja huomattiin nivusessa reikä! Kissa kuoli leikkauksen jälkeen heräämättä nukutuksesta.

Kissa ei oo vetäytynyt mihinkään omiin oloihinsa. Tässä nukkuu olohuoneessa mun vieressä. Sylissäkin viiihtyy, kehrää. Syöny on pikkasen.
Ainut mikä on niin se nenänvarsi ja ehkä jotenkin kasvotkin turvoksissa. Tai sit vaan näyttää vaan kasvotkin kun nenä on niin "paisunut".
Täällä meillä ei ole päivystävää eläinlääkäriä paikkalla, vaan viereisessä kunnassa..

Yhteistyössä