Apua! Mihin helvettiin haen töihin nyt just ja heti?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Olen niin väsynyt työhöni, niin loppu ja turhautunut. Ja minut siirretään vastoin tahtoani vielä vaativanpaan hommaan, vielä kuluttavanpaan työhön. En jaksa. Olen sijainen ja minua, kuten muitakin sijaisia, kohdellaan kuin rottia. Paskatki viedään perseestä suunnilleen. Nyt olen tehnyt töitä 2 vuotta ilman lomaa.

Mulla on vanha koulutus, pitäis mennä kouluun tai saada joku muu työ, nyt. Kouluunmeno ei ooikeastaan ole mahdollista, koska rahallisesti se ei ole mahdollista ja työllistyminen uuden koulutuksen turvin pitäisi olla ihan varma, että se kannattaisi.

Okei, kiitos. Sain kertoa, purkaa ja huutaa apua. Ei tarvi vastata, kiitos että luit.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22144414]Mä meen opiskelemaan ansiosidonnaisella, sanoin itteni irti ja opiskelen.[/QUOTE]

Tuleeko siitä karenssi? Jos sanoo itsensä irti? Mietin, että jos menis työvoimatoimistoon kysymään vaihtoehtoja.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22144518]Tuleeko siitä karenssi? Jos sanoo itsensä irti? Mietin, että jos menis työvoimatoimistoon kysymään vaihtoehtoja.[/QUOTE]

tulee 3 kk tosin mulla ei ole vielä päätöksiä tullut, just vasta laitoin ekan erän menemään, pomo tani papereiden kanssa.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22144557]tulee 3 kk tosin mulla ei ole vielä päätöksiä tullut, just vasta laitoin ekan erän menemään, pomo tani papereiden kanssa.[/QUOTE]

Ai ai. Sitte me ei eletä. Mun pitäs saada työ, joka alkas pian. Sitte voisin sanoa pomolle, että se on nyt moro.
 
"vieras"
No, koska sun soppari loppuu? Ja jos sulla ei ole vaativampiin hommiin periaatteessa koulutusta, niin onkohan sun pakko hyväksyä sitä? :whistle: Tai perustele, että et halua ottaa hommaa vastaan, kun et koe omaavasi tarpeeksi tietotaitoa... ;)
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22144682]No, koska sun soppari loppuu? Ja jos sulla ei ole vaativampiin hommiin periaatteessa koulutusta, niin onkohan sun pakko hyväksyä sitä? :whistle: Tai perustele, että et halua ottaa hommaa vastaan, kun et koe omaavasi tarpeeksi tietotaitoa... ;)[/QUOTE]

Vastaus oli, että älä höpötä, me tarvitaan sinut juuri tähän. Ei auta mikään. Ei. Mulla on sopparia jäljellä vielä ja koulutusta tähän hommaan ei ole muutenkaan. Omaan ihan muun ammatin, mutta pääsin töihin, koska he etsi persoonaa.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22144806]Vastaus oli, että älä höpötä, me tarvitaan sinut juuri tähän. Ei auta mikään. Ei. Mulla on sopparia jäljellä vielä ja koulutusta tähän hommaan ei ole muutenkaan. Omaan ihan muun ammatin, mutta pääsin töihin, koska he etsi persoonaa.[/QUOTE]

No, kait palkka ees nousee vaativuuden mukaan? :O Mutta eipä varmaan ole muuta vaihtoehtoa, kun vaan hakea töitä muualta... Tiedän, alasta riippuen voi olla kiven alla, mutta väliaikaisesti varmaan voinet tehdä mitä vaan?
 
"vieras"
Mun äiti teki melkein 6 vuotta laitoshoitajan hommia ilman lomia, ennen kuin vakinaistettiin. Miettikää, 6 vuotta ilman lomaa. Kyllä äiti sitten sanoikin että älä sinä koskaan alistu tuollaiseen, se on ihan liian kuluttavaa sekä henkisesti että fyysisesti kun töistä ei pääse irtautumaan kuin vapaapäivinä.
 
"Tiina"
6 vuotta ilman lomia??? Jos sun terveys ei kestä enää yritä saada lääkärintodistus ettei tule karenssi. Aina kannataa yrittää! Ei kukaan jaksa olla jossain töissä missä vihaa olla. Elämä on liian lyhyt. Jos velkaa on niin yritä silti keksiä jotain. Suunnittele kaikki hyvin ja toivotan sulle onnea! Älä lannistu!
 
Ilmoitus työsuojeluun työpaikanpuutteista/ rikkeistä sieltä voivat antaa lausunnon työkkäriin ja karenssia ei tule tai se puretaan.... Ja mikä parasta työsuojelu ottaa työpaikkasi tarkailuun ja tekee omat tarkastuksensa ja antaa tarvittaessa sanktioita..
 
minä,
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011091814406134_uu.shtml

CV-netin laiminlyönti voi tuoda työnhakijalle karenssin
Sunnuntai 18.9.2011 klo 04.14
Työvoimahallinto kannustaa työnhakijaa tekemään verkkoon vapaaehtoisen työnhakuilmoituksen CV-netin.
Työttömälle voi tulla yllätyksenä, että työllistymissuunnitelmassa sovitun CV-netin unohtaminen voi tuoda kaksi kuukautta karenssia.

Jos asiakas sitoutuu tekemään CV-netin, sille asetetaan takaraja. Kaikki työnhakijat eivät ymmärrä, että CV-netti on silloin todella tehtävä määräajassa, koska se on periaatteessa vapaaehtoinen.

- Jos työnhakija ei noudata suunnitelmaa, häneltä pyydetään kirjallista selvitystä, jonka jälkeen asiasta annetaan työvoimapoliittinen lausunto maksajalle. Karenssi ei ole automaattinen, toteaa Tampereen työ- ja elinkeinotoimiston johtaja Taisto Tuominen.

Tuomisen mukaan CV-netti on hyvä työllistymisväylä. Sitä käyttävät myös sellaiset työnantajat, jotka eivät muuten ilmoita paikkoja avoimiksi TE-toimistoon.
 

Yhteistyössä