Apua! Mennäkö vai eikö mennä polvileikkaukseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja polvivammainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

polvivammainen

Vieras
Minulle on varattu joulukuuksi polvileikkausaika, koska polvilumpio on jo useasti lähtenyt paikoiltaan... Olen tässä nyt lukenut polvileikkauskokemuksia netistä, ja monet kertovat, että polvi on leikkauksen jälkeen jopa kipeämpi kuin ennen. En ole kyllä varma, minkälainen leikkaus minulle ollaan tekemässä, jotain rustoa on tarkoitus siirtää takareidestä polveen. Minua ei pelota itse leikkaus vaan sen jälkeinen toipuminen. Minulla on nimittäin pieni, 1v. poika, jota en ole vieläkään saanut vierotettua tissistä. Töihinkin minun olisi palattava jo maaliskuussa omaan yritykseen, ja se on fyysistä työtä, jossa pitää kyykistellä ja nostella painaviakin tavaroita. Polvi on nyt sillon tällöin turvoksissa ja kipeä, jos olen liikkunut paljon. Mietin vain, kannattaisiko leikkausta siirtää johonkin tulevaisuuteen, vai meneekö tämä pahemmaksi ilman leikkausta? Niin ja hieman vähän pelottaa myös se, että leikkaus tehdään yliopistollisessa keskussairaalassa, joten leikkaajana saattaa olla joku opiskelija, joka pahimmassa tapauksessa pilaa polven loppuiäksi.

Yhteistyössä