Apua lihavalle! Olen raskaana ja...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja syömisistä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

syömisistä

Vieras
Yritän nyt saada painoa putoamaan, koska vaaka näyttää sitkeästi 104kg. En kaipaa jeesustelua vaan oikeita neuvoja ja vinkkejä, kiitos. :) Olen laihduttanut n. 15kg parin vuoden aikana hitaasti mutta nyt kilot ovat olleet ns. jumissa. Löytäisiköhän joku vastauksen esim. tämän päivän syömisistäni?

Aamupala: 1 seesaminsiemensämpylä (itsetehty) savustetulla kalkkunalla ja kuppi hunajalla makeutettua appelsiiniteetä
Lounas: ½ rasia lihaperunasoselaatikkoa (200g), 1 tomaatti
Päivällinen: Lohta 120g, 2 keskikokoista perunaa, puolikas oranssia paprikaa, kurkkua n. 3cm pätkä sekä lasi talouspiimää
Iltapala: Joku hedelmä, varmaankin syön pienehkön appelsiinin

Kasviksia saisi tulla lisää, mutta tuntuu että vain pari laatua ei närästä. :( Keltainen paprika närästää, oranssi ei. Espanjalainen puoliraaka tomaatti ok, kypsä suomalainen ei. Jne. Vaikeaa!!

Tahtoisin myös mielipiteenne sallituista herkuista raskauden aikana. Onko esim. tämmöinen juoma ihan ok? Vissyä, vähän sokeritonta mehutiivistettä ja muutama hedelmäpala joukkoon maustamaan juomaa. Kiitos vastauksista! :)

Itsekin vähentäisin tuosta perunaa. On toki muitakin mielipiteitä. Kasviksia lisää, sitähän voi syödä ihan salaattia, erilaisia salaatinlehtiä siis ja niiden kanssa esim. yrttejä, oliiviöljyä tms. Lohen kanssa on juurikin ihanaa, kun tekee ihan salaatin siihen oheen. Porkkana varmaan myös sopii?

Ensinnäkin onnea raskaudesta! muistathan että raskausaikana ei saa laihduttaa!!! vaikka painoa on jo valmiiksi,niin älä nyt ressaa painosta! herkkuja saa syödä raskausaikana,kunhan muistat kohtuuden. Syö tasaisesti 3h välein,niin verensokeri pysyy tasaisena eikä nälkä pääse iskemään. Mielestäni nuo mitä olit syönyt,niin oot syönyt ihan liian vähän,välipalat puutuivat ja illalla pitää syödä runsaammin niin sokerit ei yön aikana laske. Voithan pyytää neuvolasta "virallisia" syömis ohjeita :)

=) Kiitos paljon kaikille ystävällisistä viesteistä! Tulipas hyvä mieli, kiitos!

Neuvolassa olen koittanut jutella ruokapuolesta, mutta hoitaja on aika nuori ja sanoi, että ravitsemuksesta tietävälle hoitajalle (?) ei ole nyt aikoja. :( Toki tiedän lautasmallit yms. muutenkin, mutta...

En ole syönyt tänään kamalasti, koska ruoka ei ole maistunut. Yritän kuitenkin syödä vähän enemmän jatkossa ja katsoa ettei perunaa tule liikaa.

t: AP

vähennä hiilareita, peruna ja toi itsetehty leipä pois, vaaliesta vehnäjauhoista vissiin tehty? hedelmiä ei tarvi olla ylenmäärin, mieluummin marjoja. perunan tilalle esim porkkanaa, bataattia, lanttua.

Olin itse suurinpiirtein samoissa lukemissa kun sain tietää olevani raskaana. Olin juuri päättänyt liittyä Painonvartijoihin, mutta plussan tullessa toisin siis kävi :)
Raskauden jälkeen laitokselta tullessa vaaka näytti 123kg - huh huh! Nyt, kaksi ja puoli vuotta myöhemmin olen 85kg (178cm). Pienen lapsen kanssa on helppoa pudottaa painoa, käydä vaunulenkeillä yms. Tsemppiä raskauteen, älä stressaa liikaa ruoan kanssa vaan nauti siitä!

Aika kummallista kyllä on, jos et noilla evälilä laihdu. Vaikka sulla on tuota leipää ja perunaa, niin ei sitä nyt niin paljon ole kuitenkaan, että noin iso ihminen sillä pysyisi lihavana... Tietysti tuossa oli nyt vain yhden päivän eväät, tuleeko sulle muina päivinä jotain tuplakaloreita? Sulla on peruskulutuskin aika iso noilla mitoilla, joten tuntuu todella ousolta, että noin heppoisilla syömisillä et laihtuisi.

Sinuna söisin enemmän. Kasviksia ja proteiinia enemmän ja useammin.

On nyt joku jumitus ja lähtee taas putoamaan koska ihan hyvältä tuo syöminen vaikuttaa. Kyllä aika hemmetisti saa perunaa syödä että lihoo. Itsellä on nyt pudonnut hitaasti ja varmasti 4kg tämän vuoden aikana ja olen syönyt perunaa ja myös herkkuja. Päiväkahvilla esim pullan tai pari keksiä. Kun vaan jatkaa samaan malliin ei käy koko ajan vaakaa tutkailemassa niin hyvin menee.

Yhteistyössä