Apua, lihaksista jotain tietävät, mikä mulla on??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja metsuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

metsuri

Vieras
Olin kaksi päivää metsässä koiraa harjoittamassa ja tänään iski oikean lapaluun alueelle jäätävä kipu. Keuhkoja ei saa vedettyä täyteen ilmaa, yskiminen tai aivastelu on tuskaa. Kippurassa pitää kulkea, tulee kuin puukon iskuja tuohon lapaluun alle.

Mikä ihme tämä voi olla? Tuska on tosiaan vain oikealle puolella lapaluun seudulla.

Mulla on kuule sama vaiva. Se voi olla missä vaan se kipu, mut luultavimmin sulla on rintaranka jumissa, tai pitkä selkälihas.. Käy hakeen relaksantti piikki terkkarilta ja tulehduskipulääkitys. Jos alkaa usein meneen niin kannattaa harkita fysioterapiaa ja selän lihasten vahvistamista.. :hug:

Reväytin kerran lapaluun alla olevan lihaksen ja sitä kipua olisi voinut kuvailla noin.
Reväytin sen golfatessa (ei tarpeeksi lämmittelyä) joten jos heittelit koiralle esim. dummia, sama on voinut sattua sulle.

Se kesti muuten kaupan parantua, kun edes hieroja ei pääsyt siihen käsiksi...

mulla oli tos oikeen rinnan alla koko kylki samanlainen, pisti ja sattu ihan helkutisti, tuli siis aikoina jolloin muksu oli pieni ja paljon kannoin oikealla puolella niin siin oli lihastulehdus... (en ees tienny et kylkiluitten välis on jotain lihaksia :D heh) .... mut voihan sul olla joku revähdyskin tms... noh anyway mä sain vaan 600 ibumaxia jota piti vetää kuurina 3/pvä.... mut mee lääkäri jos jatkuu!!

mulla tuli tommonen joskus.
teen työkseni ruumiillista työtä eikä työasennot ole todellakaan ergonomisia.
kerran nostin kädet ylös kun harjasin hiuksia ja se oli siinä.tuntu muljahdus eikä kädet menny enää alas,menin lämpimään suihkuun ja siitä kun sain kädet alas niin tuli tommosta kipua,selkä vähän kumarassa,eikä saanu kunnolla henkeä eilman kipua.
mulla oli se sisäfile (pitkä selkälihas) muljahtanut jotenkin ja siihen sain vaqan lihaksia rentouttavaa lääkettä ja hierojalle.
kuulema noin käy useasti jos lihakseen on kohdistunu pitkään jokin rasitus.
mee ihmeessä lääkäriin,turkin paranee lämpimällä suihkulla tai kipulääkkeellä.
mullakin se lääkäri näki jo selästä että se pitkittäinen lihas oli "huonosti",pistä joku kurkkaamaan että onko sulla siinä lavan kohdilla kohouma.

Alkuperäinen kirjoittaja metsuri:
Olin kaksi päivää metsässä koiraa harjoittamassa ja tänään iski oikean lapaluun alueelle jäätävä kipu. Keuhkoja ei saa vedettyä täyteen ilmaa, yskiminen tai aivastelu on tuskaa. Kippurassa pitää kulkea, tulee kuin puukon iskuja tuohon lapaluun alle.

Mikä ihme tämä voi olla? Tuska on tosiaan vain oikealle puolella lapaluun seudulla.

Ei tapa ja menee ohi itsekseen!!
Ei liity rehkimisiin.

Joo mullahan pääsi aikoinaan niin pahaksi aina nuo krampit että kipu säteili palleaan, pisti sen supisteleen ja lopen oksensin. Osteopaatilla hoidatin vaivaa, kun oikein mikään muu ei auttanu eikä mulle saanut laittaa relaksanttia kun imetin.

kuuletin lihasrevähdyksen:
Lihasrevähdyksellä (lihasrepeämällä) tarkoitetaan lihakseen syntynyttä vammaa, jossa katkeaa lihassäikeitä. Vähimmillään revähdys kattaa vain pienen määrän lihassoluja, pahimmillaan kokonainen lihas voi katketa.

Lihasrevähdys syntyy lihaksen olleessa kuormitettuna ja jännitettynä yleensä kovan ponnistuksen yhteydessä. Tyypillisesti näitä tilanteita syntyy urheilussa mutta myös esimerkiksi työtilanteissa tai tapaturmissa.

Tavallisia lihasrepeämän syntypaikkoja ovat hauislihas, vatsan lihakset ja reiden takaosa sekä pohje, mutta revähdys voi sopivassa tilanteessa tulla miltei mihin tahansa lihakseen. Lihasrepeämässä lihaskudokseen syntyy verenvuotoa, joka on havaittavissa pian vamman jälkeen veripahkana tai myöhemmin kudoksiin ja ihon alle ilmaantuvana mustelmana. Repeämäkohta on aristava, ja lihaksen jännittäminen ja esimerkiksi repeämän aiheuttaneen liikkeen toistaminen kuormittamattakin aristaa. Jos lihaskudosta on revennyt huomattava määrä, repeämäkohdalla voi tuntu kuoppa.

Lihaskouristus voi ilmaantua suunnilleen samantapaisissa oloissa kuin revähdyskin. Sen lisäksi lihaskouristuksia (kramppeja) voi ilmaantua väsyneeseen lihakseen rasituksen jälkeen. Runsas hikoilu ja kuumassa työskentely altistavat lihaskouristukselle. Lihaskouristus aiheuttaa myös kivun ja lihaksen käyttäminen tuntuu kivuliaalta. Lihaksessa on tunnettavissa aristava alue, mutta kuopan sijasta pikemminkin supistunut kova lihas. Kouristusta ei ole aina helppo erottaa lihasrevähdyksestä.

Passais aikas hyvin, voi kettu. Ei, ei auta suihku :( Pitänee ottaa buranaa.

osaako kukaan sanoa, mikä mulla voisi olla jalassa; etureiden lonkankoukistajan alueella kova särky, samoin polven yläpuolella, voisiko olla jokin revähdys? oireet tulevat jalan ollessa levossa.

Minttu: Saitko apua tuohon kuvailemaasi vaivaan? Minulla on vastaava tilanne ja Burana 600:lla ei tee mitään tässä vaiheessa. Kertoo hlö. joka käyttää kipulääkettä max. 4 krt vuodessa ja silloinkin Burana 200:a.

Yhteistyössä