APUA: Leikki-ikäisen peitto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Noppana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Noppana

Jäsen
30.10.2008
359
0
16
Sanokaas mammat, mikä on vauvalakanan jälkeen se lasten peiton ja pussilakanan standardikoko? Sellainen varmaan oikeasti on, mutta kun mulle Sokoksella tarjottiin lasten täkkiä, mikä oli ihan ok kooltaan, mutta eihän siellä ollut siihen sopivaa pussilakanakokoa!

Tarvittais joulupukin konttiin vajaa kolmeveelle uudet vuodevaatteet. Ostetaan itse hyvä peitto, mutta isovanhemmat saa sitten yllättää meidät pussilakanalla. Kun nyt vaan tietäis sen koon...

Satumaisiin uniin.

Finlaysonin Muumi-pussilakanat ja -tyynyliinat on suunniteltu Tove Janssonin alkuperäispiirustusten pohjalta ja ne ovat aitoja ©Moomin CharactersT -lisenssituotteita.

Kauniit puuvillaiset vuodetekstiilit tekevät lastenhuoneesta satumaisen. Luo lapsille mieleinen tyyli yhdistelemällä yhteensopivia kuviollisia ja yksivärisiä tuotteita.

Laadukkaasta puuvillakankaasta valmistetut Finlayson-tekstiilit ovat helppohoitoisia, turvallisia ja kestäviä. Tuotteilla on Allergiatunnus®, mikä takaa sopivuuden myös herkimmille.

Ominaisuudet:

koko: lasten pussilakana 120 x 160 cm & tyynyliina 55 x 65 cm
materiaali: 100 % puuvilla
väri: keltainen/vihreä

Alkuperäinen kirjoittaja voi että:
Osta kuule ihan oikeankokoinen täkki.

Ei meidän tytön sänkyyn ainakaan mahtuis oikean kokoinen täkki. Tuo pienempi koko on just passeli, että sängyn saa vielä jotenkin pedattuakin. Sänky on semmoinen vanha kunnostettu "pinna"sänky. Olikohan patjan pituus 155 cm...

Noita välikoon lakanoita on aika hintsusti tarjolla mutta on kuitenkin. Mm. Finlaysonilla on useita eri malleja (ainakin Muumia tosi paljon) ja muutamalla muullakin sitten jotain. Hobby Hallista löytyy kanssa jotain niiden omia juttujaan.

Mutta esim. Ikeasta ei löydy, vaikka meillä on Ikeasta 160-senttinen sänky ja siihen olisi 2-metrinen peitto ihan liian pitkä!

Löytyy Finlaysonilta (mm. muumi- ja aappa-lakanat) ja esim. Stockmannilta saa myös lasten mallistoa...Myös marketeissakin mielestäni on esim. Prismassa Ciraf-lakanat tms ja oliskohan Anttilassakin jotain. Standardikoko noille taitaa olla 160x120.

Meillä on 3- vuotiaalla nyt ihan aikuisen kokoinen peitto. Ja on hyvä mun mielestä, kun ei ole monen eri kokoisis lakanoita käytössä. Ja ihan hyvin saa pedattua...:)

Lakanoita on aika niukalti tarjolla tuota kokoa. Itse olen lyhentänyt omista vanhoista pussilakanoista lapsille varalakanoita. Patjan päälle voi laittaa ison lakana kaksinkerroin taitettuna. Ei kannata ostaa liian paksua peittoa.

paras on mun mielestä tuo finlaysonin peitto, oisko se tuon 115x150 cm. Pysyy hyvin ryhdissään ja pussilakana päällä toisin kuin monien halvempien kanssa. Siihen sopii parhaiten tietty finlalysonin omat pussilakanamallit. Ikeassa on ihan eri koot, jouduin pienentämään kun erehdyksessä ostin. Meillä ei lasten sänkyihin mahdu aikuisten peitot, hukkuishan ne siihen peittoon....

meillä kanssa lapsilla muumipeitot 115X150cm ja hyvin on löytynyt pussilakanoita, esim. ihan cittarista tavallisia "ei minkään merkkisiä" pussilakanoitakin ja sit teitty niitä finlaysonin. kyllä meillä ainakin olisii lapsille liian raskaat ne aikuisten peitot, hyvä kun jaksaa noi vetää päälleen.

Meillä on pojalla 3vee sekä tuo lastenpeitto että äp-peitto sängyssä, eikä siltikään ole vielä oppinut nukkumaan peiton alla.
Olis ihan sama onko peittoa vai ei.

Mä en oo edes huomannu et olis erikokosiaa :whistle: Mut siis meillä on joku saatu peitto minkä merkkiä en muista ja lennolilta ostettu (www.lennol.fi) ja ovat saman kokosia 120x155. Pussilakanat on lennolilta sekä sitten ihan sekalaisia ja kaikki on kyllä käyny noihin peittoihin.

Yhteistyössä