Apua! (Lasten hoidon järjestämisestä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neuvoton äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Neuvoton äiti

Vieras
Hei

Mulla on sellanen vaikea tilanne, että (avo)mieheni halusi erota muutama kuukausi sitten ja meillä on kaksi pientä lasta. Lasten kanssa muutimme omaan asuntoon ja mies on tähän asti käynyt hoitamassa lapsia minun luonani, koska minulla on töitä yleensä iltaisin ja viikonloppuisin, joskus päivälläkin ja saattaa olla että töitä on esim. joka toinen päivä.

Nyt isä ei kuitenkaan enä suostu hoitamaan lapsia viikonloppuisin omien menojensa takia ja sanoo järjestävänsä hoitajan, mutta kun tämä hoitaja ei suostu tulemaan meille kotiin, vaan lapset pitäisi viedä hänen luokse ja hänen miehensä käyttää alkoholia vaikka lapset ovat siellä, niin en haluaisi viedä.

Mitä minä teen? Lapsilla on päivähoitopaikka, mutta eihän se ole avoinna iltaisin eikä viikonloppuisin.

Olen itkenyt aamun, kun mietin, joudunko nyt luopumaan työpaikastani tai joudunko viemään lapset paikkaan jossa juodaan.

Yritin soittaa päiväkodin johtajalle, lastensuojeluun ja vaikka minne mutta jostain syystä kukaan ei juuri nyt vastaa kun hätä on suurin...

Kertokaa mitä tässä tilanteessa voi tehdä?!

hankit paikat lapsille vuoropäiväkodista. onko teillä yhteishuoltajuus? minusta sinun ei tarvitse suostua tuollaiseen järjestelyyn muutenkaan. soita sosiaalityöntekijälle.

Kyllä meillä valitettavasti on yhteishuoltajuus. Tässä tapauksessa olisi parempi ettei olisi. Yritinkin jo soitella vaikka minne mutta kukaan ei vastaa. Siksi kysyn täältä, kun on niin paha olla ja avuton olo... :(

Alkuperäinen kirjoittaja Neuvoton äiti:
Kyllä meillä valitettavasti on yhteishuoltajuus. Tässä tapauksessa olisi parempi ettei olisi. Yritinkin jo soitella vaikka minne mutta kukaan ei vastaa. Siksi kysyn täältä, kun on niin paha olla ja avuton olo... :(

Toi vuoropäiväkoti on siis sellanen,että sinne voi viedä vaikka yöksi. tarkotettu just esim. vuorotyötä tekevien lapsille. Ano siirtoa sinne.

Mitä mieheesi tulee, älä suostu moiseen. Onko miehelläsi vanhempia? Pistä ne hoitamaan lapsenlapsiaan jos isä ei suostu. Kerro rehellisesti tilanne. Olen huomannut, että usein miehille on pahempi paikka se, että oma äiti saa tietää heidän olevan kuspäisiä isiä... Ja tehkää kirjalliset sopimukset tapaammisista ja muista hoitohommista.

jatkat soittamista. Kyllä joku jostain vastaa. Ja kyllä asia järjestyy. Onko teidän paikkakunnallanne vuorohoitopaikkoja? Sinne luulisi lasten pääsevän.

Niin sitä vuoropäivähoitoa tässä olenkin yrittänyt soitella. Mietin vaan että vaikuttaakohan tuo yhteishuoltajuus päivähoitopaikan saamista. Tuo hoitaja josta aiemmin kerroin, on entisen mieheni äiti. Sehän tässä ongelma onkin, kun ei ole ketään joka hoitaisi. Oma äitinikin asuu kauempana.

Niin sitä vuoropäivähoitoa tässä olenkin yrittänyt soitella. Mietin vaan että vaikuttaakohan tuo yhteishuoltajuus päivähoitopaikan saamista. Tuo hoitaja josta aiemmin kerroin, on entisen mieheni äiti. Sehän tässä ongelma onkin, kun ei ole ketään joka hoitaisi. Oma äitinikin asuu kauempana.

En tiedä miten vaikuttaa, mutta oikeastihan sinun lapsillasi on hoitopaikan tarve. Vaikka yhteishuoltajuus onkin. Vetoat siihen.

Toivottavasti saan sen paikan pian. Aikaisemminkin jouduin anomaan siirtoa lapsille ja sitä sai kyllä odottaa, vaikka oli oikea tarvekkin. Hiarmittaa niin lastenkin puolesta, kun joutuvat vaihtamaan hoitopaikkaa taas näiden kaikkien muiden muutosten lisäksi. :(

Miksi aina on näin että kukaan ei vastaa puhelimeen kun tarvii pikaista apua...?! Ei vuoropäiväkodin johtaja, ei oman päiväkodin.... eikä lastensuojelussa. Lastensuojeluun sain lähetettyä sähköpostia nyt kuitenkin.

Muuten, tietääkö joku täällä, että onko minulla ihan laillisesti oiekutta kieltää lasten viemistä sellaiseen paikkaan jossa käytetään alkoholia reippaasti?

Kyse ei ole siitä, että haluan kieltää isovanhempien tapaamisia lasten kanssa ja olen kyllä heitä pyytänyt käymään lasten luona (kunhan toinen ei ole humalassa) mutta eivätpä he käy. En vain halua että lapseni ovat turvattomassa paikassa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

jatkat soittamista. Kyllä joku jostain vastaa. Ja kyllä asia järjestyy. Onko teidän paikkakunnallanne vuorohoitopaikkoja? Sinne luulisi lasten pääsevän.

Jep, jatka sinnikkäästi soittelua, jätä soittopyyntöjä ja mene vaikkapa paikanpäälle...voisithan yrittää saada itsekin jotain luotettavampaa hoitajaa lapsillesi?
:hug:

Alkuperäinen kirjoittaja v:

Toi vuoropäiväkoti on siis sellanen,että sinne voi viedä vaikka yöksi. tarkotettu just esim. vuorotyötä tekevien lapsille. Ano siirtoa sinne.

Mitä mieheesi tulee, älä suostu moiseen. Onko miehelläsi vanhempia? Pistä ne hoitamaan lapsenlapsiaan jos isä ei suostu. Kerro rehellisesti tilanne. Olen huomannut, että usein miehille on pahempi paikka se, että oma äiti saa tietää heidän olevan kuspäisiä isiä... Ja tehkää kirjalliset sopimukset tapaammisista ja muista hoitohommista.

peesi

Yhteistyössä