Apua, lapsivedestä rv 39

  • Viestiketjun aloittaja Rii
  • Ensimmäinen viesti
Rii
Siis tänään alkanut iltapäivästä tulemaan jotain vuotoa aika lailla koko ajan. Kastuu housut pikkasen aina ja paperi kans. Oon vaihtanut jo useamman paperin. Onkohan se vain valkovuotoa vai voisko olla lapsvettä. Se on aika kirkasta ja ehkä vähän limamaistakin osa ollut. Kannattaakohan oottaa aamuun ja katsoa tilanne. Vai pitäskö soittaa johki. Mää en tiedä, tuntuu niin tyhmältä...
 
Limatulppaakin vois olla ja sitten tihkuu lapsivettä mukana. Ei se vakavaa ole.. Odottelet, että alkaako supistelemaan tai lorahtaako suuremmat määrät vettä. Lapsivesi uudistuu, joten tuollanen tihkuminen ei haittaa paljonkaan. Ennemminkin ennakoi synnytystä..
 
mulla oli koko ajan märkä olo, ja aina sillon tällön loiskahti enemmän. eikä supistellut yhtään.

oli ns. korkea vedenmeno, eli lapsivesikalvoihin oli tullut ylhäälle reikä, mistä sitä loiskui.

kannattaa soittaa tai mennä käymään. 24h on se aika, millon supistukset pitää käynnistää vedenmenon jälkeen infektioriskin vuoksi.

onnea paljon! :flower:
 
Soita ihmeessä! Mullakin oli vastaava tilanne marraskuussa rv 39+0. Ajattelin silloin itse, että olikohan vai eikö ollu vettä, enkä meinannu kehata soittaa. Soitin kuitenkin synnytysvastaanottoon. Käsivät tehdä sen papreitestin, eli jos neste menee paperista läpi, niin tod. näk. vettä (valkovuoto ikäänkun jää paperiin "kiinni"). Sitten käytiin varalta näytillä ja onneks käytiin. Vastaanotolla (illalla noin 21 aikaan) lääkäri totesi, että vettä se oli ja käskivät seuraavana aamuna tulla käynnistykseen, jos yöllä ei supistukset alkaneet. Ne ei siis alkaneet ja synnytys jouduttiin käynnistämään juuri sen takia, että lapsivettä oli mennyt, koska siinä tosiaan on se infektioriski vauvalle, koska ei ole enää suljetussa pussukassaan.
 
vieras
No mulla hurahti vedet tiistaiaamuna lähes kaikki ja sairaalaan mentiin ,seurailivat tulehdusarvoja ja vauvan vointia niin ei ollu mitään hätää vaikka supistuksia ei tullu, sitten vasta torstaina laittoivat jotain murusia kohdunsuulle että käynnistys kunnolla ja vauva synty sit perjantaina päivällä! Eli mulla meni 3½ vrk vesien menosta syntymään!

Mutta siis tulehdusriski on aina olemassa kun vettä alkaa tulla, eikun soittamaan!
 
Rii
Kai mun täytys soittaa ja kiva kuulla toi lapsivesi testi, menee se läpi. Ei oikein supistele, vähän juilii erilailla ja ehkä kovettaa. Tää on kolmas raskaus ja määoon näin tietämätön....noloa. Ja noloa, kun ei kehtais soittaa...
 
vieras
Minulla kaikki synnytykset ovat lähteneet käyntiin lapsiveden tiputtelulla ja olen lähtenyt heti sairaalaan ja sinne ovat ottaneet sisään ja kaksi ensimmäistä syntyivät kuuden tunnin kuluttua ja tämä kolmas kolmen tunnin kuluttua.
 
vedet mennyt kahdesti
Jos ei kerta supistele niin ei ole vielä ainakaan tarvetta lähteä, soita ensin , eiköhän sieelä kanssa sano että ei kiirettä. aamulla luultavasti kutsuvat tarkastukseen
 

Yhteistyössä