APUA! Lapsi on lukkojen takana kylppärissä!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja APUVAAAAAAAH!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meidän kaks vee lukitsi itsensä taannoin vessaan, eikä osannut avata lukkoa. No, enhän minä saanut lukkoa auki millään, vaan piti apua soittaa. Isäni sattui olemaan lähistöllä töissä ja hän tuli työkaluineen pelastamaan vessassa itkeneen pikkutytön. Nyt ei ole vessassa enää lukkoa. Ja muuten kaikki jotka olette ehdotelleet, et soita huoltomiehelle niin haloo! Ap asuu luultavasti omakotitalossa, jos heillä on pannuhuone, mistä piti hakea työkaluja. Harvemmin sellaista on kerrostalossa tai rivarissa, joten eipä sinne ok-taloon niin vaan mitään huoltomiestä tilata. Lukkoseppä ehkä, mut kestäähän sekin ennen kuin sellainen jostain tulee.

lukkoseppä on varmaan ihan hyvä idea, ellei sitte sorkkarautaa löydy:)

mutta ei se lapsi ole kuolemassa joten eipä täällä tarvitse kenenkään vouhkaa!

-minulla on tuo 3v poitsu teljennyt minut parvekkeelle!! ite jäi sisälle eikä tietenkään jaksanut nostaa kahvaa ylös(ovet saa kiinni ja auki vain sisäpuolelta). onneksi oli kännykkä mukana,soitin siskolleni,sitä ennen kaikki lähinaapurit läpi, odoteltiin sitte että siskoni saapui paikalle,päästämään minut sisälle. siinä olisi voinut sattua vaikka mitä.hengissä kutenkin on.

mutta noin iso kyllä selvää jos vähän aikaa eneekin oven avaukseen

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meidän kaks vee lukitsi itsensä taannoin vessaan, eikä osannut avata lukkoa. No, enhän minä saanut lukkoa auki millään, vaan piti apua soittaa. Isäni sattui olemaan lähistöllä töissä ja hän tuli työkaluineen pelastamaan vessassa itkeneen pikkutytön. Nyt ei ole vessassa enää lukkoa. Ja muuten kaikki jotka olette ehdotelleet, et soita huoltomiehelle niin haloo! Ap asuu luultavasti omakotitalossa, jos heillä on pannuhuone, mistä piti hakea työkaluja. Harvemmin sellaista on kerrostalossa tai rivarissa, joten eipä sinne ok-taloon niin vaan mitään huoltomiestä tilata. Lukkoseppä ehkä, mut kestäähän sekin ennen kuin sellainen jostain tulee.

Kyllä se lukkoseppä useimmiten pääsee tunnissa paikalle ja lapsi ollut lukkojen takana jo yli tunnin! Ja vaikka palokunta sitten jos muualta ei saa apua, auttaahan ne elukoitakin ahdingosta.

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Alkuperäinen kirjoittaja pikku myy ja haisulimamma:
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Ota jokin metalliesine ja vasara ja murjo ovi auki

no joo..

Häh, keksi ite parempaa. Minä en katsoisi minuuttiakaan, jos olisi oma lapsi. Ovi päreiksi vaan.

tarkoitin vaan että jos ei ole kauhea hätä niin oottaa sitä anoppia ja sit jos ei ala auttamaan niin oven aukaisijat pikaisesti,kyllähän se lapsi olis saatava sieltä jo kohta pois

Meillä on noista vessaan jäämisistä selvitty puhumalla, eli lapsi on lopulta saanut itse oven auki. Mutta silloin kun tavallisen välioven kielimekanismi (ilman lukkoa siis) hajosi ja molemmat lapset jäi oven taakse lastenhuoneeseen, niin silloin ei auttanut muuta kuin hajoittaa ovi (onneks sentään karmit säästy).

8.55 tuli anoppi ja toisella ruuvarilla onnistui avaamaan oven. Äkkiä puin likan ja kipitettiin eskariin viime tingassa.

Juu, joku valopää aina vaan jankaa että miksi istun koneella palstalla ihmettelemässä! :headwall: ehkä joku fiksumpi huomas etten joka vastaukseen ollu vastaamassa. Kyllä koko 1,5 tuntia rauhottelin lasta oven takana ja koitin saada auki. Sillä meinasi vain ihan alussa tulla paniikki. Sitten se rauhottu ja meinasi leikkiä siellä vaan niin piti oikein muistuttaa että koittais avata sitä ovea. :D

Ja joo asutaan omakotitalossa. Eikä mulle tullu mieleenkään hajottaa ovea tai soittaa lukkoseppää, kun lapsella ei ollu hätää ja apua oli tulossa!

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
8.55 tuli anoppi ja toisella ruuvarilla onnistui avaamaan oven. Äkkiä puin likan ja kipitettiin eskariin viime tingassa.

Juu, joku valopää aina vaan jankaa että miksi istun koneella palstalla ihmettelemässä! :headwall: ehkä joku fiksumpi huomas etten joka vastaukseen ollu vastaamassa. Kyllä koko 1,5 tuntia rauhottelin lasta oven takana ja koitin saada auki. Sillä meinasi vain ihan alussa tulla paniikki. Sitten se rauhottu ja meinasi leikkiä siellä vaan niin piti oikein muistuttaa että koittais avata sitä ovea. :D

Ja joo asutaan omakotitalossa. Eikä mulle tullu mieleenkään hajottaa ovea tai soittaa lukkoseppää, kun lapsella ei ollu hätää ja apua oli tulossa!

hyvä että tyttö pääsi pois =) nyt ehkä oppii ettei laita sitä ovea enää lukkoon ;)

Yhteistyössä