Apua, lapselta irtoaa kynnet!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neuvoja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neuvoja

Vieras
Mitä hittoa tämä on?

Meillä oli enterorokkoa kuukausi sitten. Voiko olla jotain sen jälkitauteja? Kun kuulin silloin huhuja että joltakulta lapselta oli taudin aikana irronnut kynnet.

Eka kynsi irtosi viimeviikon lopulla, oltiin aiemmin huomattu että tyttö on varmaan iskenyt sen johonkin.

Mutta nyt kuusi muuta kynttä sormissa ovat ihan samannäköiset ja yksi on selkeästi irtoamassa.

Pitääpä muuten varpaistakin katsoa. Mitä hittoa tämä on????

jaiks, meillä kans enterorokko nyt. vanihin parani jo ja nyt koulus mut eskarilaisella vielä se ja tänään tuli 1vanhallekin kuume. meillä vanhimmalla tuli rakkoja vaan kurkkuun, eikä eskarilaisellakaan ole muualla näkynyt. kun taas 1vanhalla on paha atooppinen,niin pelottaa sen puolesta. esikoisella kesti korkee kuume 6päivää, on aika ärsy tauti.

oliko teillä niitä rakkoja missä?

Olen kuullut myös tapauksista, että enteron "jälkitautina" on kynsi/kynnet irronneet ja nimen omaan about kuukausi taudin jälkeen. Ite olen ajatellut, että voisiko se entero vaikuttaa jollain lailla noihin kynsien kasvuaiheisiin vai mitä ne on. Kova isku tms. saa myös kynnen irtoamaan myöhemmin, jos isku on osunut tuohon kasvuaiheesen. Näin siis vaan omassa päässä olen asiaa pohtinu.

Kiitos teille. Toivotaan että johtuisi vain tuosta rokosta. Äsken jo yritin neuvolaan soittaa muttei vastannut niin pitää hetken päästä koettaa uudestaan.

En oikein usko että kovaa istua olisi saanut seitsämään sormenkynteen + pariin varpaaseen.

Hitto kun pelästytti mutta menen koettamaan taas soittamista. Kiitos teille. Tyttöä ei tunnu yhtään haittaavaan, ei valita että olisi kipeä.

-ap-

Kyllä se kynsien irtoilu enterorosta johtuu. Minullakin oli joskus useammalla hoitolapsella ko.rokko ja myöhemmin rupes lapsilta kynnet lohkeilee ja irtoilee. Joku kävi neuvolassa näyttämässä, mut ei ne siellä osanneet mitään sanoa. Ihmettelivät vaan. Kyllä ne uudet kasvaa! Ei huolta.

joo, soitin neuvolaan ja sielläkin epäilivät entoron jälkitaudiksi. Meidän ihana th lupasi vielä lääkäriltä kysyä ja soittaa sitten minulle jos lääkäri sanoo muuta.

Ehkä tässä voi helpotuksesta huokaista, mutta hitto kun säikäytti. Onhan se pahan näköistä mutta ei tunntu lasta haittaavan.

-ap-

Yhteistyössä