Apua, kuukautisveren mukana valtavia palasia!

  • Viestiketjun aloittaja weela
  • Ensimmäinen viesti
weela
Mulla tuli tänään päivällä menkkaverten mukana (tai pikemminkin sijasta, kun ei siinä juurikaan verta ollu) kaks järjettömän kokosta riekaletta. Varmaan pituudelta jotain yli 5 cm. Sellasia väriltään vaaleita, mutta kuitenkin päältä veressä. Varmaankin oli jotain limakalvon palasia?

Tiiän, että kyllähän kuukautisvuodon mukana voi tulla hyytymiä ja limakalvon palasia yms, mutta VOIKOHAN TUON KOKOSET OLLA ENÄÄ NORMAALIA?:f Ja kun ei ne hyytynyttä verta ainakaan olleet. Eikä mulla oo ikinä tuon kokosia palasia näiden viimesten 7 vuoden aikana ollut.

Oikeesti, näytti siltä, että jos mun olis mahollista olla raskaana, niin epäilisin kyllä vähintäänkin jotain keskenmenoa tai muuta, että se olis ollu joku sikiö tai vastaava:s Mutta sitä mahollisuutta kun ei oo todellakaan, niin ihmetyttää sairaasti.

Oon kyllä vasta alottanut e-pillerit, ja nää onkin ekat menkat niiden alottamisen jälkeen. Voiskohan ne olla jotenkin vaikuttanu asiaan?

Papassa kävin joku aika sitten, mutta tuloksia odottelen vieläkin..Pelottaa, että tää onkin jotain vakavaa:s

Tiiän, ällöttävältä kuulosti, mutta AUTTAKAA kiitos ,sillä säikähin hirveesti. Onko kellään itellä ollu samaa? Enkä mihinkään lääkäriinkään enää pääsee, oon ylihuomenna lähössä parin viikon reissuun ulkomaille.
 
Varjotar
No jossei raskaude mahdollisuutta ole, niin varmaan on pelkkää limakalvoa. Hyytynyt veri kun on paksua ja tummaa.
Odottele niitä papan tuloksia ja kysy vaikka samalla asiasta.
 
Samaa tulee
Oletan että tämä on emättimessä hyytynyttä valkovuotoa, johon kiinnittynyt kuukautisverta. Noita alkoi tulla aikoinaan kun aloitin e-pillerit. Syön edelleen e-pillereitä jotta kuukautiset pysyvät säännöllisinä ja niukkoina.

Itsellä tulee tuollaisia myös, enkä voi tulla raskaaksi erään leikkauksen seurauksena joten tuskin ovat keskenmenoja :)
 
weela
Oletan että tämä on emättimessä hyytynyttä valkovuotoa, johon kiinnittynyt kuukautisverta. Noita alkoi tulla aikoinaan kun aloitin e-pillerit. Syön edelleen e-pillereitä jotta kuukautiset pysyvät säännöllisinä ja niukkoina.

Itsellä tulee tuollaisia myös, enkä voi tulla raskaaksi erään leikkauksen seurauksena joten tuskin ovat keskenmenoja :)
hmmmh epäilen kyllä vähän voisiko olla valkovuotoa...Kyllä se aika selkeästi mun mielestä limakalvon tapaselta näytti..Tokihan sitä kuuluukin lähteä kuukautisveren mukana pois, mutta kun ei tosiaan ollu mitään pikkupalasia, vaan kunnon riekaleet, pituutta ja leveyttä useampia senttejä.

Nyt kyllä on alkanu vähän nuo papan tulokset jännittää. Olisi ollut kiva saada ne tosiaan jo vaikka tänään, nyt kun joutuu sitten reissussa pari viikkoa vielä jännittää:f
 
Viimeksi muokattu:
MARIA\\
Huhh tää rauhoitti.. Mulla tuli just samanlainen ja huolestuin sairaasti! Raskauden mahdollisuutta ei ollut, mut just alotin hormoniehkäisyn.. Pelkäsin et oli joku ehkäsyrenkaan sivuvaikutuksista esim kohdunkaulan polyypit. Mutta limakalvo tai hyytynyt valkovuoto kuulostaa siltä ettei tarvitse kauhuissaan tutkia netistä yhteyksiä..

Jos uutta tietoa tulee niin mielellään kuulisin ! :)
 
N50*
Huhh tää rauhoitti.. Mulla tuli just samanlainen ja huolestuin sairaasti! Raskauden mahdollisuutta ei ollut, mut just alotin hormoniehkäisyn.. Pelkäsin et oli joku ehkäsyrenkaan sivuvaikutuksista esim kohdunkaulan polyypit. Mutta limakalvo tai hyytynyt valkovuoto kuulostaa siltä ettei tarvitse kauhuissaan tutkia netistä yhteyksiä..

Jos uutta tietoa tulee niin mielellään kuulisin ! :)

Hei, se voi olla myös itsestään puhjennut (munasarja?)kysta. Itselläni tuli samanlainen joskus parikymppisenä, gynekologi oli todennut "golf-pallon" kokoisen kystan munasarjassa ja sanoi että odotetaan vielä pari kuukautta jos se tulisi itsestään pois. Ja sitten se tuli... oli todella pitkä riekale, pelästyin ja olisin pelästynyt ihan hirveästi ellen olisi osannut sitä odottaa.
 
Viimeksi muokattu:
hattara!
Moi!

Itse kans alotin e-pillerit n. 2kk sitten ja söin heti kaksi laattaa putkeen. Toissa viikolla oli ensimmäiset kuukautiset ja suihkussa ollessani yhtäkkiä tuntui että emättimeen ilmestyi jotain ISOA. No, koitin mitä se oli, ja vedin sieltä noin keskisormen kokoisen riekaleen ulos. En viitsinyt pelästyä asiasta, sillä limakalvoa tulee aina ulos kuukautisvuodon aikana ja ystävieni kanssa juteltua asiasta he sanoivat sen olevan ihan normaalia että niin voi käydä välillä. Elikä se oli paksua limakalvoa joka oli aivan veressä. Luulen että e-pillereiden aloituksella on jotain tekemistä tämän kanssa.

Tällaisia asioita tulee ja menee eikä kaikesta tarvitse aina huolestua. Tuohon valkovuoto-juttuun voin sanoa sen verran, että sitä se ei ainakaan ole. Mutta jos et saa mielenrauhaa asiasta, soita vaikka päivystykseen ja kysy asiasta. Sinua ei pidetä tyhmänä jos jokin asia huolestuttaa terveydessäsi.
 
hattara!
...kysyin myös asiasta ohimennen lääkärikäynnilläni, ja lääkärini sanoi että se on hyytynyttä verta. Niin voi kuulemma käydä välillä ja ei tarvitse missään nimessä olla huolissaan. :)
 
maluukkka
...kysyin myös asiasta ohimennen lääkärikäynnilläni, ja lääkärini sanoi että se on hyytynyttä verta. Niin voi kuulemma käydä välillä ja ei tarvitse missään nimessä olla huolissaan. :)

Itellä kanssa tullut joku luonnottoman kokoinen "hyytymä" jota olen huuhtonut hanan alla ja edelleen on sitten näyttäneet kudokselta, pieniä suonia näkuu ja muuta.
 
Viimeksi muokattu:
niintätä
NO huh sentään mullaki ekat menkat nyt yhdistelmäpillerien jälkeen ja samanlainen ihan ku pikkupikku sikiö möykky tuli ulos kun aivastin suihkussa... meinasin jo googlettaa aivastin ja minusta tuli ulos alieni :D mut huh onneks muillakin
 
Epilleritalussa
Mulla tuli just samanlainen ja oli vielä sillä tavalla sikiön muodossa. Se ei ole hyytynyttä verta itselläni, vaan selkeästi jotakin kudosta. Olen syönyt kolme laattaa e-pillereitä ja nämä on ekat menkat sen jälkeen. Se jokin, joka ulos tuli oli juurikin sitä 5cm kokoa, aika paksukin, mutta hauras ja menetti muotonsa kun osui vessapaperiin. Itseäkin pelottaa keskenmenon mahdollisuus. En todellakaan haluaisi nyt tulla raskaaksi, mutta jos se sellainen olisi ollut, tahtoisin tietää. Pitäisi tehdä raskaustesti ja varmistua ettei mitään nyt varmasti ole. Vaikka eikös keskenmeno ole sellainen, että jos se tapahtuu, se tapahtuu, eikä voi mitenkään jatkua se raskaus jos jotain ulos tulee? Koska mitä sinne jäisi? Itselläni ei ole koskaan tullut limakalvoa, vain hyytynyttä verta, joten en osaa sanoa, josko tuo olisi ollut limakalvoa. Näytti kyllä vähän "iholta", mutta hämmentävää, jos limakalvo on noin paksu! Näyttää ihan häpyhuulelta xD

Aloitin pilleritauon lauantaina ja nyt tänään keskiviikkona vasta alkoivat menkat. Ja tänään tuli myös tuo riekale ja kipuja. Ehdin jo säikähtää, että olen raskaana, mutta aamulla menkat vihdoin tulivat. Epäilyttää vaan tuo yhteys. Toisaalta täällä on moni sanonut, että e-pillereiden aloituksen jälkeen on tullut jotakin outoa ulos... Soitan joka tapauksessa aamulla terkkariin ja kysyn. Näinköhän mitään apua tai kunnon vahvistusta asiaansaan, mutta kysyn silti.
 
Epilleritalussa
Mulla tuli just samanlainen ja oli vielä sillä tavalla sikiön muodossa. Se ei ole hyytynyttä verta itselläni, vaan selkeästi jotakin kudosta. Olen syönyt kolme laattaa e-pillereitä ja nämä on ekat menkat sen jälkeen. Se jokin, joka ulos tuli oli juurikin sitä 5cm kokoa, aika paksukin, mutta hauras ja menetti muotonsa kun osui vessapaperiin. Itseäkin pelottaa keskenmenon mahdollisuus. En todellakaan haluaisi nyt tulla raskaaksi, mutta jos se sellainen olisi ollut, tahtoisin tietää. Pitäisi tehdä raskaustesti ja varmistua ettei mitään nyt varmasti ole. Vaikka eikös keskenmeno ole sellainen, että jos se tapahtuu, se tapahtuu, eikä voi mitenkään jatkua se raskaus jos jotain ulos tulee? Koska mitä sinne jäisi? Itselläni ei ole koskaan tullut limakalvoa, vain hyytynyttä verta, joten en osaa sanoa, josko tuo olisi ollut limakalvoa. Näytti kyllä vähän "iholta", mutta hämmentävää, jos limakalvo on noin paksu! Näyttää ihan häpyhuulelta xD

Aloitin pilleritauon lauantaina ja nyt tänään keskiviikkona vasta alkoivat menkat. Ja tänään tuli myös tuo riekale ja kipuja. Ehdin jo säikähtää, että olen raskaana, mutta aamulla menkat vihdoin tulivat. Epäilyttää vaan tuo yhteys. Toisaalta täällä on moni sanonut, että e-pillereiden aloituksen jälkeen on tullut jotakin outoa ulos... Soitan joka tapauksessa aamulla terkkariin ja kysyn. Näinköhän mitään apua tai kunnon vahvistusta asiaansaan, mutta kysyn silti.
 
Anna1234567890123456789
Mäkin tänään kuukautisten matkassa huomasin outoa kudosta, joka aika vahvaa, osittain ihonväristä sekä jossa verisuonia. Onneksi löytyi kohtalotovereita. :D Koskaan aikaisemmin en ollut vastaavaa kohdannut.
 
vierailija
Kuulun klubiin! Mullakin tuli ekan kerran elämässä tollanen kudos kans(n5cm läpimitta, vaalea jossa näkyy pieniä verisuonis, reunat mustaa hyytynyttä verta ja tosi hauras) Syy mulla siihen oli että söin ekaa kertaa elämässä kaksi lätkää e-pillereitä putkeen, jolloinka se kohdun limakalvo siis paksuuntui siinä ajassa totuttua paljon paksummaksi ja menkkojen aikaan tuli ns sellaisenaan ulos(kudos riekaleena) , eikä sellaisena nätisti veren sekaan hajonneena niinkuin ennen.
 

Yhteistyössä