Apua, kolme liuskaa pillereitä putkeen ja oudot menkat(?) :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Heidi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Heidi"

Vieras
Eli söin e-pillereitä (Femoden) 3 liuskaa peräkkäin pitämättä taukoviikkoa. Eilen aamulla alkoi tiputella ruskeaa niukkaa vuotoa, joka tänään muuttui veriseksi. Otin eilen iltapäivällä viimeisen pillerin (ruskea vuoto alkoi siis jo sitä ennen).
Normaalisti menkat on alkaneet vasta perjantaina, kun viimeinen pilleri otettu maanantaina.
Mitä tää on? Johtuuko häiriö noista kolmesta liuskasta, vai onko jotain vialla? :(

No itseasiassa, kuukautiset eivät ole mikään must-juttu tulla neljän viikon välein. Näin on joku lääkäri joskus sanonut. Se on vain länsimaisten naisten tottumiskysymys.

Oisko kellään muulla tietoa tai omaa kokemusta asiaan??

No,minulle on ensinnäkin naistentautien erikoislääkäri aikoinaan sanonut että femodenejä ei saisi syödä edes kahta liuskaa putkeen vaan aina olisi yhden liuskan jälkeen pidettävä 7 päivän tauko. Eikä varsinkan puhumatta siitä ensin lääkärin kanssa.

Mulle jouduttiin sen takia vaihtamaan ihan toisiin pillereihin koska johtuneista syistä joudun syömään 4 liuskaa putkeen ja sen jälkeen vasta pitämään 7 päivän tauon. Mulla oli kanssa aikasemmin femodenit mutta erikoislääkäri vaihtoi ne juuri tämän takia Cypretyleiksi.

Jaiks. En ole tuollaista tiennyt ^ No minkäs tälle enää mahtaa. Tilasin jo hädissäni raskaustestejäkin. Raskaus aika mahdottomuus, mutta parempi testata. Sainkohan tällä nyt sitten miten sekaisin kaiken.. :(

En nyt tiedä että menikö sulta mikään sekaisin,ja voihanse olla että 5 vuodessa tuo systeemi on muutunut. 5 vuotta sitten mulle vaan erikoislääkäri sanoi että femodeneja ei saisi syödä useampaa laattaa peräkkäin ja vaihtoi sen takia mulle pillerit mutta voihan se olla että joku toinen lääkäri olisi taas toista mieltä :).

Tuo on kuitenkin ihan totta ettei menkat ole mitenkään "pakolliset",eli mullakin on menkat 3 kertaa vuodessa. Mutta tietysti aina kannattaa keskustella lääkärin kanssa jos haluaa syödä pillereitä useamman laatan putkeen ja sitä kautta tietysti saa sellaiset pillerit joiden kanssa niin voi tehdä. Esim.mulla nykyään mitataan myös hormonitaso aina kun käyn otattamassa papa-kokeen eli kerran vuodessa.

Yhteistyössä